Bez względu na to, czy prowadzisz szkołę, bibliotekę, szkołę czy uczelnię, posiadanie odpowiedniego logo jest istotnym elementem twojego przyszłego sukcesu. W Polsce edukacja zaczyna być potężnym biznesem, gdzie wielu rodziców szuka sposobów, na to, by ich dziecko miało dobry start w życiu. Musisz być tak samo czujny i aktywny we wspieraniu własnej firmy; znak graficzny stanowi pierwszy krok.

Jak zrobić logo edukacyjne?
Najczęściej występującym typem logo edukacyjnych są znaki graficzne szkół i przedszkoli. Aby szkoły podstawowej odnosiły sukces i przyciągały odpowiedni rodzaj i odpowiednią liczbę uczniów, muszą być zarządzane jak każde inne przedsiębiorstwo. Osiągnąć to można za pomocą akcji marketingowych i promocji marki, informując potencjalnych klientów o wartości szkoły i jej miejscu na rynku.

Logo szkoły i uniwersyteckie mogą także wpłynąć w pozytywny sposób na kadrę i pracowników, budząc w nich ducha szkoły i poczucie misji. Rodzice natomiast docenią, że szkoła, na którą przeznaczają ich ciężko zarobione pieniądze, jest zarządzana przez wykwalifikowanych profesjonalistów, co stanowi kolejną cenną wartość, którą może komunikować logotyp. Choć symbole doskonale sprawdzają się w przypadku każdej szkoły, są szczególnie przydatne w przypadku szkół prywatnych, których funkcjonowanie zależy od czesnego i dotacji.
Zobacz: Przykłady projektów stron dla szkół i uniwersytetów.
W zależności od charakteru instytucji, w logotypie mogą zostać wykorzystane rozmaite kolory i style, by przedstawić nazwę instytucji. Na przykład firmy w przemyśle technologicznym wykorzystują zazwyczaj bardzo wyraziste kolory i grafiki przedstawiające niszowy zakres działania firmy, jak widać to na obrazku logo e-learning.
Jakie kolory powinno się wykorzystywać w logo?
Jeśli chodzi o wzór logo edukacyjnego, projektant musi wziąć pod uwagę punkt widzenia studentów uczęszczających do danej instytucji edukacyjnej. Podczas gdy logo przedszkola czy żłobka może wykorzystywać bardzo jasne barwy podstawowe i nawet „kreskówkowe” grafiki, logotypy edukacyjne szkoły podstawowej i wyższej czy uniwersytetu powinny wykorzystywać bardziej przygaszone, lecz jednocześnie zdecydowane kolory (takie jak burgund, granat czy szmaragdowozielony), a ich grafiki powinny odzwierciedlać historię instytucji, bądź dziedzinę nauki, w której się specjalizuje.
Dobrze zaplanowane logo szkoły wyższej, logo biblioteki lub logo e-learning powinny zawierać pewien rodzaj abstrakcyjnej grafiki, który pomoże jej wyróżnić się spośród innych instytucji edukacyjnych. Powinno też wykorzystywać prosty krój pisma w nazwie instytucji.
Elastyczny projekt logo szkoły i marek edukacyjnych
Wzór edukacyjnego znaku graficznego powinien nie tylko urzekać przedstawicieli młodego pokolenia. Bez względu na to czy będzie to logo biblioteki czy logo przedszkola, taki znak musi również być w stanie zaszczepić poczucie inspiracji w potencjalnych uczniach.
Wiele marek szkół wyższych, e-learning i uniwersytetów rozprowadza różne rodzaje produktów sygnowanych logo uczelnianym, takich jak długopisy i ołówki, T-shirty, bluzy, zeszyty i ramki na tablice rejestracyjne. Z tego powodu projektant logo musi rozważyć jak może być wykorzystane logo uczelni. Musi istnieć możliwość skalowania logo do tak niewielkich rozmiarów, by zmieściło się na ołówku, lecz powinno ono także zaznaczać swoją obecność umieszczone na podświetlonej tablicy przy stadionie piłki nożnej.
Dlaczego szkoły, uniwersytety, a nawet przedszkola potrzebują logo?
Niewiele osób się nad tym zastanawia, ale wszystkie uniwersytety i uczelnie posiadają profesjonalne, atrakcyjne logotypy, rozpoznawalne przez ich studentów, absolwentów i resztę społeczeństwa. Oto kilka powodów, dla których szkoły potrzebują projektu logo, z którego mogłyby być dumne.
Wsparcie społeczeństwa
Duch szkoły (a także przedszkola) jest istotny, ale każdy kto widział
rozjuszonych, fanów na szkolnym meczu wie, że wsparcie społeczne
jest tak samo ważne, jak obraz uczelni. Posiadanie logotypu nadaje
szkole wizerunek, sprawiając, że lokalna społeczność jest bardziej
skłonna wspierać taką placówkę. Podczas gdy studenci i wydziały
wciąż się zmieniają, społeczeństwo potrzebuje niezmiennego
wizerunku, z którym mogłoby się identyfikować. Logo uniwersyteckie
realizuje właśnie ten cel.
Estetyczna lokalizacja
Logo przedszkola, szkoły podstawowej czy uczelni umiejscowione są
w obrębie placówki, na broszurach, ulotkach, koszulkach i wszystkich
gadżetach sprzedawanych w sklepiku szkolnym. Bez atrakcyjnego logo
trudno wyobrazić sobie, jak wyglądałby dany produkt i dlaczego inni
mogliby go kupować. Estetyczne umiejscowienie logo sprawia,
że przedmiot wydaje się być bardziej atrakcyjny, w szczególności dla
osób uczęszczających do danej szkoły. Ludzie uwielbiają chwalić się
nazwą i marką uczelni, w której się uczą.
Tradycja
Wiele placówek, od wieków posiada te same logo. Tworzy to ducha
tradycji, z którym inne szkoły, często nawet lepsze, nie są w stanie
współzawodniczyć. Nie oznacza to, że uniwersytety nie mogą zmieniać
swoich projektów logo. Dobrze zaprojektowane logo uczelni powinno
być jednak ponadczasowe i przez lata podkreślać jej doskonałość.
Jak można zauważyć, logotypy marek edukacyjnych są bardzo ważne z wielu powodów. Od ducha szkoły do darowizn absolwentów – dają ludziom wizerunek, z którym mogą się utożsamiać. Jeśli twoja placówka nie posiada znaku graficznego, lub jest ono słabe, może czas już porozmawiać z projektantem o korzyściach, jakie może przynieść szkole posiadanie profesjonalnego projektu logo.
Podaruj swojej instytucji edukacyjnej wizerunek będący synonimem sukcesu
Owocni są świetną odpowiedzią na potrzeby logo biblioteki, uczelni, a nawet przedszkola. Nasi projektanci pomogą ci zbudować profesjonalną reputację twojego ośrodka, który przyciągnie potencjalnych uczniów i studentów i podniesie prestiż całej organizacji edukacyjnej.