Relacje publiczne i konsulting to dochodowy i wymagający fach. Wymaga niezmiernego oddania, ciężkiej pracy i koncentracji, dając w zamian ogromny kapitał. Logo doradztwa, szkoleń czy konsultingu powinno symbolizować postępowe organizacje wybiegające myślą naprzód, ceniące sobie dokładne informacje, wydajną analizę, sukces i profesjonalizm.
Profesjonaliści zajmujący się konsultingiem są znani jako konsultanci. Są wyszkoleni i wykwalifikowani w specjalistycznych obszarach pracy wielkich firm i korporacji. Można by zaryzykować stwierdzenie pod względem ogromu pracy i potrzeb, to jeden z najcięższych zawodów na świecie. Wśród nich są świetnie wyszkoleni profesjonaliści, którzy oferują szeroki zakres usług doradztwo, konsultingu i Public Relations
Wzory logo PR oraz firm doradczych i konsultingu.
Pięć najważniejszych elementów logo
firmy Public relations i firmy doradczej.
Od firm oferujących wyspecjalizowane usługi w dziedzinie marketingu i usług doradczych dotyczących opieki zdrowotnejaż do usług związanych z Internetem i technologią – światfirm doradczych działa według całkiem nowego scenariusza.Ludzie stają się coraz bardziej zależni od uzyskiwania poradwyspecjalizowanych firm doradczych i konsultantów. Praca tych konsultantów polega na pomaganiu tym ludziom w znalezieniuw miarę logicznego wyjaśnienia tego, jak mają się ich sprawy wokół nich i dojściu do końcowych wniosków, dotyczących tego, jak postępować w przypadku problemu i jak go naprawić.
Sprawdź też: 10 Najlepszych przykładów projektów stron edukacyjnych.
Jest to szczególnie częste w przypadku branży technologii informacyjnych. Dlatego zadaniem konsultantów i wszelkich innych agencji doradczych jest stworzenie bardziej profesjonalnych i godnych zaufania logotypów. Podstawowe elementy takie jak kolor, styl i rozmiar czcionki oraz efekty 3D mają znaczenie przy podejmowaniu decyzji na temat ostatecznego wyglądu logo firmy doradczej.
Kolory i typografia w logo doradczym.
Cechą wspólną charakteryzującą wszystkie logotypy firm doradczych jest sposób, w jaki firmy te umieszczają w nich nazwę firmy – i nie chodzi tu o konkretny alfabet jak to jest w przypadku firm zajmujących się technologią, takich jak IBM czy Microsoft. Jeśli chodzi o kolorystykę, zazwyczaj można znaleźć takie kolory jak zielony, niebieski, pomarańczowy i czerwony. Czcionki wykorzystywane w logo firm doradczych to czcionki należące do rodziny Arial i Times New Roman. Niektóre firm doradczych używa czcionek Monotype Corsiva, by poprawić styl i elegancję firmowych logotypów. Często zdarza się, że w logo firm doradczych umieszczone są unikatowe elementy. Dzięki temu firma jest bardziej rozpoznawana i kształtuje wśród klientów poczucie kreatywności. Do grafik przedstawiających takie elementy należą myszki komputerowe, sylwetki budynków na tle nieba, czy nawet latarnie morskie itp.
Kolory logotypów PR, firm doradczych i konsultingowych:
Kolory odgrywają ważną rolę w sukcesie logo. Nadają charakteru całemu wizerunkowi znaku graficznego. Jest to najbardziej kluczowy element, który bierze się pod uwagę podczas tworzenia logo, włączając w to logo dla dyplomowanych księgowych. Kolorami zazwyczaj wykorzystywanymi w logo są różne odcienie niebieskiego i zielonego, czarny, biały i brązowy. Pomimo, że, jak wspomniano wcześniej, różne stany w USA i różne kraje mają swoje własne zestawy kolorystyczne, wyżej wymienione kolory są najczęściej wykorzystywane, ponieważ reprezentują finansowy aspekt branży księgowości. Inne kolory, takie jak fioletowy i żółty są także dodatkowo wykorzystywane.
Krój pisma, typografia i czcionki w logo doradztwa:
Krój pisma to najtrudniejsza część każdego znaku firmowego. Dobrze dopasowana czcionka zaowocuje sukcesem logo, podczas gdy kiepska doprowadzi do jego porażki. Dlatego też twórcy logotypów powinni starać się wykorzystać właściwą i odpowiednią czcionkę, dodając tekst do logotypu dla wszelkich firm doradztwa czy Public Relations. Ten element jest zbyt subiektywny, by mógł być poddany odgórnym obostrzeniom konsultantów, jednak najczęściej wykorzystuje się czcionki TrueType. Należą do nich Microsoft, Adobe, Myriad itp.
Styl logo firm związanych z konsultingiem:
Ten element logotypu jest zależny od uznania firmy odnośnie tego, jak chce ona zaprojektować swój znak firmowy. Co więcej, logotypy takie logotypy powinny być wyraziste, “stargetowane” i przyszłościowe, by mogły zostać zmienione, jeśli to konieczne, zgodnie z technologicznymi i rozwojowymi aspektami branży. Projektując logo public relations musimy wiele wziąć pod uwagę. Przede wszystkim logotyp musi odzwierciedlać obraz firmy, a także przyciągać uwagę klientów danej branży. Jeżeli firmie uda się zrobić dobre pierwsze wrażenie, dużo bardziej prawdopodobne jest, że uda się jej pozyskać zaufanie klienta lub sfinalizować bardziej korzystną transakcję. Wspaniałe logo może pomóc firmie wyglądać bardziej wiarygodnie i atrakcyjnie.