Większość ludzi uważa, że przemysł i usługi korporacyjne to nie jest branża nastawiona na aspekty wizualne, ale tak naprawdę bardzo się mylą. Klienci i kontrahenci patrzą na twoją firmę, by zdecydować, czy jesteś tym, kogo szukali. Jeśli nie korzystali wcześniej z twoich usług i ofert, jedynym sposobem by mogli cię ocenić, jest odniesienie się do twojego wizerunku. Oznacza to, że jakość logo przemysłowego może zaważyć na sukcesie twojej firmy – lub jego braku.
Co czyni wizerunek korporacji atrakcyjnym? Istnieje szereg sposobów na to, by stworzyć efektywny logotyp, jednak można zasugerować się kilkoma wskazówkami. Oto kilka rzeczy wspólnych większości dobrych logo przemysłowych, korporacyjnych i energetycznych.
Odniesienia do twojej branży. Jest wiele różnych rodzajów firm działających w przemyśle, zatem twoja firma także musi się w czymś specjalizować. Ważnym jest, by twoje logo o tym informowało, bez względu, czy stanie się tak poprzez obraz, kształt, slogan, a nawet nazwę twojej firmy. Logo przemysłowe zwłaszcza w branży FMCG są najbardziej skuteczne, gdy ludzie na pierwszy rzut oka mogą stwierdzić, czym się zajmujesz.
Odniesienia do twojej specjalizacji. W zależności od nazwy twojej firmy, może być to niemożliwe do osiągnięcia. Jednak odniesienia do twojej nazwy lub historii twojego przedsiębiorstwa dadzą ci pewność, że klienci zawsze będą wiązać twoją nazwę i ofertę z twoim logo. Logo przemysłowe stosujące się do tej strategii może być unikalne, a nawet zabawne, pomyśl zatem o implementacji tych wskazówek.
Wzory najlepszych, korporacyjnych logotypów świata.

Jak zaprojektować
udane logo korporacyjne.
Kolory, kształty, czcionki.
Użyj różnych kształtów, by przyciągnąć ludzi za pomocą marketingu wpływającego na emocje. Większość ludzi nie uważa przemysłu za branżę związaną z emocjami, jednak logo są w stanie wywołać emocje w sposób subtelny i efektywny, używając odpowiednich kształtów. Kwadrat jest częstym wyborem, ponieważ jest figurą solidną i bezpośrednią, zupełnie jak twoja branża. Trójkąt stanowi równie interesującą opcję, ponieważ oddaje siłę. Jeśli masz pytania związane z logo i kształtami, porozmawiaj ze swoim projektantem logo.
Przykuwająca uwagę paleta barw. Może być podyktowana specyfiką branży, w której działasz; na przykład firmy odnoszące się do gorąca i ognia zwykle mają logo o czerwonych i pomarańczowych kolorach. Niebieski, z drugiej strony, związany jest z wodą i czystością, cech równie przydatnych w niektórych specjalnościach. Jednym ze sposobów wyboru koloru jest zdecydowanie, które z emocji chcesz w ludziach wywołać, gdy spojrzą na twoje logo. Bez względu na to czego poszukujesz, kolor może ci w tym pomóc.
Logo przemysłowe przybierają różne formy i odmiany. Jednak, które są najbardziej efektywne, mają przynajmniej kilka cech wspólnych. Nie ma jednak sztywnych reguł. Jeśli masz ciekawe i dobre pomysły na sprawienie, by twoje logo odniosło sukces, nie bój się podzielić nimi z twoim projektantem. Ta współpraca pomiędzy kimś, kto najlepiej zna twoją firmę – tobą – i profesjonalistą w zakresie tworzenia logo dla firm jak twoja, stanowi receptę na sukces. Da twojej firmie przewagę nad konkurencją, której potrzebujesz.