Supermarkety, internet i ulice pękają w szwach od ilości logotypów związanych z gastronomią. Jednak niektóre firmy zajmujące się tym segmentem rynku zdają się prosperować o wiele lepiej od innych. W tym artykule staramy się odpowiedzieć dlaczego.
Nikt nie kocha jedzenia i picia tak jak Polacy. Choć trudno powiedzieć, co stanowi znakomity przepis na sukces, to logo wydaje się jego istotnym składnikiem. Logo pizzerii, dietetyka, marketu, cukierni, piekarni czy napojów mogą być zaprojektowane w taki sposób, by skusić klienta do zakupienia produktu lub skorzystania z usług, a także wytworzenia szumu na rynku. Spójny projekt strony internetowej, powinien wzmocnić "głodne" emocje.
Dobre wzory projektów logo sklepów i gastronomii
Jak wyróżnić się marką pośród konkurencji?
Istnieje wiele rodzajów firm zajmujących się gastronomią i niemal taka sama ilość logo przypisanych tej branży. Ludzie są zwykle przytłoczeni zbyt wieloma opcjami wyboru, twoje logo musi stanowić zatem szansę „nie do przegapienia”, by pokazać im, czym się wyróżniasz, jak można zaobserwować w naszym zestawieniu logotypów gastronomicznych.
Zobacz także: Przykłady dobrych stron: kawiarnie, cukiernie i piekarnie.
Jeśli zajmujesz określoną niszę na rynku, lub sprzedajesz trudno dostępny produkt, może stanowić to interesujący pomysł na logo. Jak zatem zaprojektować zrobić logo restauracji piekarni a nawet wody mineralnej? Jeśli specjalizujesz się w daniach narodowych lub regionalnych, branding i logo gastronomiczne także mogą być do tego dostosowane. Sprawia to, że klientom łatwiej jest zrozumieć, dlaczego powinni wybrać właśnie ciebie.
Jeśli twoja firma lub restauracja oferują większy zakres produktów, będziesz potrzebował projektu graficznego innego rodzaju logo. Na szczęście istnieje wiele sposobów na zaprojektowanie logo gastronomicznych. Jednym z nich jest wybór stylu opartego na lokalizacji twojej firmy. Jeśli posiadasz zabawny styl retro, może to być przekształcone w nostalgiczne logo odwołujące się do lepszych czasów.
Jak zaprojektować i zrobić logo pizzerii sklepu, cukierni, piekarni czy zdrowej żywności? Jeśli chcesz wpłynąć na bardziej wysublimowanego odbiorcę, eleganckie logo gastronomiczne mogą być zaprojektowane w taki sposób, by oddać jakość twoich usług i twoje doświadczenie, jak widać w naszym zestawieniu. Bez względu na to, jak masz styl, niezwykle ważne jest, byś powiedział o tym swojemu projektantowi logotypów, by mógł stworzyć odpowiednio zaprojektowany logotyp tylko dla ciebie.
Czego warto użyć w logo
sklepu, piekarni czy cukierni?
Czyli o czcionkach, typografii i kolorach.
Zarówno czcionki i paleta barw używana przez twoją firmę i jej unikalny styl mogą być oddane w profesjonalny i atrakcyjny sposób, który będzie dobrze odbierany przez twoich klientów docelowych.
Wszyscy słyszeliśmy, że „zieleń jest nową czernią”, więc jeśli twoje przedsiębiorstwo jest przyjazne środowisku, z całą pewnością należy to uwzględnić w twoim logo sklepu. Można to osiągnąć za pomocą kolorów ziemi, jak brązy, zielenie i inne barwy. Inne obrazy, które można uznać za pro środowiskowe to globus, promień słońca, krajobrazy, a nawet proste, koliste kształty. Mając na uwadze tak wielu ludzi kupujących zdrową żywność, powinieneś z dumą przedstawiać ten aspekt twojej działalności.
Rynek gastronomiczny jest niezwykle konkurencyjny, każdego dnia powstają i znikają kolejne firmy. Na szczęście dla odpowiednio zarządzanej firmy nie powinno to nastręczyć zbyt wielu trudności.