Realizacja projektu logo zwieńczona sukcesem to zawsze wynik doskonałej współpracy z doświadczonym projektantem. Tworzenie kreatywnego logo jest procesem rozłożonym w czasie – zaczyna się od szkiców, wstępnych wizualizacji, burzy mózgów i gry kształtów. Założeniem jest wypracowanie czegoś sprytnego i naprawdę interesującego. Jak nie popełnić błędu już na samym początku – przy wyborze kreatywnego wykonawcy? Poznaj proces projektowania niezapomnianego wrażenia.
Ten jeden, ten jedyny.
Jak zidentyfikować projektanta marzeń?
Jak zidentyfikować projektanta marzeń?
Pośpiech podczas wyboru partnera biznesowego rzadko się opłaca. Decydując się na stworzenie silnej marki, nie warto się spieszyć z wyborem odpowiedniej firmy, która zaprojektuje dobre logo. Pośpiech to najgorszy doradca. Tak, jak nie warto sugerować się wartością książki oceniając ją po okładce, tak i w tym przypadku pierwsze wrażenia wcale nie są miarodajne. W tak ważnym procesie nie ma miejsca na eksperymenty. Sprawdź kompetencje osób odpowiedzialnych za przyszłe wizualne kreacje twoich usług czy produktów.
"Warto, poświęcić kilka chwil na rozmowę z dawnymi klientami projektanta, pytająco wrażenia, jakie towarzyszyły współpracy."
Jeśli projektant nie potrafi skutecznie zaprezentować własnej marki, nie należy liczyć na to, że z obcą pójdzie mu znacznie lepiej. Napisaliśmy świetne artykuły o zasadach projektowania logo i o tym jak zrobić logo we własnym zakresie. Z pewnością pozwolą Ci one odpowiednio przygotować się do współpracy z firmą od projektowania.
Wybór odpowiednich ludzi przekłada się na jakość produktu. Zobacz, jak wygląda oferta projektowania logo, która przygotowana jest we właściwy sposób. Wyjaśnia ona dokładnie, jak wygląda proces, co dostajesz w finale. A co najważniejsze daje gwarancję, że Twoje pieniądze będą bezpieczne i nie ryzykujesz kupna kota w worku.
3 podstawowe cechy
skutecznego logotypu:
Firma. Logo. Wiarygodność.
Odpowiedzialność.
Sprawdź podstawowe cnoty
dobrego usługodawcy:
Odpowiedzialność.
Sprawdź podstawowe cnoty
dobrego usługodawcy:
Fachowa obsługa, prawdomówność a przede wszystkim odpowiedzialność. To cechy, które ułatwiają współpracę i zagwarantują skuteczność realizacji. Jak zaprojektować logo firmy? Jak wybrać odpowiednią firmę do zaprojektowania dobrego logo? To bardzo proste...
Zacznij od sprawdzenia wiarygodności. Najlepiej rozpoczynając od dotychczasowego dorobku firmy (portfolio). Zrealizowane prace to fundament najlepszych firm projektujących logo i zarazem najlepsza rekomendacja. Warto, abyś poświęcił choć kilka chwil na rozmowę z dawnymi klientami projektanta, pytając o wrażenia, jakie towarzyszyły współpracy.
Sprawdź dokładnie ofertę na stronie. Upewnij się, że nie będziesz zaskakiwany masą dodatkowych ukrytych kosztów związanych z projektowaniem Twojego nowego logo.
Zaniechaj współpracy z firmami - widmo. Firmy logo wirtualne mogą sprowadzić realne kłopoty. Odpuść sobie firmy, z którymi możesz kontaktować się wyłącznie za pomocą maila lub telefonu komórkowego. W przypadku wystąpienia trudności w realizacji prawdopodobnie zostaniesz „odłączony”. Firma logo nie podająca dokładnego adresu siedziby nie znajdziesz ponownie, gdy staniesz w obliczu sytuacji naruszenia praw autorskich. Koniecznie sprawdź, w jakich godzinach i jakimi sposobami możesz kontaktować się z firmą.
Sprawdź też: Projektowanie graficzne - 3 świetne przykłady.
Zrozumienie jest podstawą wszystkich wielkich projektów
Upewnij się, że jesteś właściwie rozumiany od samego początku.
Jeżeli czujesz, że kwestionariusz nie daje możliwości odzwierciedlenia specyficznych cech Twojego biznesu, nie bój się zadawać kłopotliwych pytań, lub rozważ rezygnację. Projektanci to nie wróżki – jeżeli nie chcą dokładnie poznać Twoich oczekiwań, nie stworzą dopasowanej tożsamości.
"Firma logo, która wymaga od Ciebie informacji w 50 stronicowym pliku Worda przypomina lekarza, który pyta, jakie leki Ci przepisać."
Zbyt dużo informacji może w równym stopniu skomplikować pracę, jak ich niedobór. Przesyt danych prowadzi do selekcji, którą samowolnie przeprowadza grafik. Skutki tych decyzji mogą być druzgocące, dlatego tak ważna jest precyzja. Firma, która proponuje Ci wysłać „opis potrzeb” w 50-stronicowym pliku Worda przypomina lekarza, który pyta, jakie leki Ci przepisać. Na tym etapie nie straciłeś jeszcze czasu ani pieniędzy. Wbrew pozorom, to najlepszy moment wycofania się z realizacji.
W poniższych artykułach podpowiadamy jak zaprojektować logo finansowe (banki kantory), logo edukacyjne (szkoły, uczelnie, biblioteki) czy logo turystyczne (Biura podróży, Hotele, Hostele), a także logo na stronę.
3 katastrofalne cechy ofert w podejrzanie niskiej cenie
Logo, które kosztowało kilka złotych, może spowodować szkody na kilka milionów
To jedne z najboleśniejszych lekcji, które odrabiają firmy oszczędzające na nowym znaku firmowym. Napisaliśmy świetny artykuł na temat kosztów i konsekwencji niewłaściwie zaprojektowanego logo. Rekomendujemy tą lekturę, każdemu, kto za chwilę wyda swoje pieniądze na nowy wizerunek firmy czy produktu.
Brak gwarancji lub brak zwrotów gotówki
Niepewność własnych umiejętności. Tani projektanci logo nie gwarantują Ci żadnej gwarancji ani zwrotu pieniędzy w przypadku nieodpowiedniej realizacji ich usługi. Być może dlatego klient nie wraca do nich – takie działanie podszyte jest brakiem zaufania do własnego projektu. Projektu, który w najgorszym wypadku może być projektem ukradzionym z zagranicy. Co zdarza się nad wyraz często…
Mały wybór kiepskich pomysłów w słabej oprawie graficznej
Tanie rozwiązania oferują ci mały wybór. Niektórzy projektanci tworzą produkt nie oferując ci wyboru między różnymi stylami projektu lub zapewniając bardzo mały wybór. Wówczas, naliczają dodatkowe koszty za alternatywne rozwiązania.
Amatorstwo i ograniczona liczba formatów, które będzie trzeba przerabiać. Profesjonalne firmy zapewniają projekt w postaci bitmapy i w grafice wektorowej. Oba rodzaje obrazu okazują się w praktyce niezbędne (bitmapy używasz na stronie, zaś wersji wektorowej – np. na wizytówkach).
Zwróć uwagę na to, że problemy: Problemy z tytułu błędów w projektowaniu logo pojawiają się z opóźnieniem, np. podczas drukowania wielkich formatów, tłoczenia (lub grawerowania) logo, czy haftu na firmowych ubraniach. Nieprawidłowo opracowane logo będzie w przyszłości powodować kłopoty. Najlepiej zapoznaj się z pełnym artykułem na ten temat.
Jeśli wybrałeś już właściwą firmę,
rozpocznij współpracę we właściwy sposób
Od czego rozpocząć pomyślną realizację? Skup się na własnych klientach. Stwórz portret psychologiczny idealnego klienta. Idealny klient to ten, który będzie generował firmie największe zyski. Odgadnij jego zachowania, gusta. Kieruj przekaz do ludzi z krwi i kości, nie do wymyślonych, hipotetycznych postaci.
Musisz wiedzieć, co najczęściej kupuje twój przyszły klient, jakie kierują nim motywacje, gdzie mieszka i czym się zajmuje. Im lepiej go zdefiniujesz, tym bardziej wzrosną szanse na stworzenie logotypu, które przyciąga klientów jak prawdziwy magnes. Im większą grupę docelową będziesz chciał uwzględnić, tym mniejsza będzie siła Twojego nowego logo.
Logo jest praktycznym narzędziem marketingowym, dlatego powinno być przede wszystkim funkcjonalne. Będziesz używał go w wielu celach: wystąpi na wizytówkach, reklamach, w Internecie, na gadżetach reklamowych. Musi równie dobrze wyglądać w małym formacie, jak i w dużym, w kolorze i w kontrastowym zestawieniu czerni z bielą.
Nie może zawierać zbyt wielu szczegółów, liczy się przecież ekonomia. Warto abyś poznał także najczęstsze błędy popełniane podczas projektowania logo firmy.
Drukowanie złożonych wzorów może być kosztowne. To jednak nie znaczy, że twoje logo powinno być zbyt proste i nudne. Stwórz harmonię funkcjonalności i wyglądu.
Zadaniem logo jest zarabiać pieniądze dla Twojej firmy
Mamy nadzieję, że powyższe wskazówki pomogą Ci podjąć właściwe decyzje. Być może masz już własne doświadczenia w tym temacie? Podziel się nimi w komentarzach artykułu, które znajdują się poniżej. Cieszą nas wszelkie konstruktywne rozwinięcie tematu.
Projektowanie logo, to także jedna z kompetencji naszego zespołu. Robimy to właściwie i co ważne - uwielbiamy to robić. Jeśli chcesz abyśmy przedstawili Ci owocną ofertę stworzenia profesjonalnego logo, wystarczy, że klikniesz tutaj, lub po prostu zadzwonisz pod nr tel. 660 970 980. Zawsze z wielką satysfakcją obserwujemy, jak firmy, którym pomagamy odnoszą sukcesy w biznesie. Zapraszamy!