Papier firmowy - wzór, który klienci schowają sobie na pamiątkę
Przewodnik po projektach firmowej
papeterii z świetnymi przykładami.
Wszystkie dojrzałe marki posiadają własny wzór fajnego
papieru firmowego. Pomaga to w prezentowaniu wiarygodnego
i stabilnego wizerunku. Papier firmowy używa się w przypadku
większości oficjalnej korespondencji – do faktur, pokwitowań,
umów czy listów.
W tym artykule przedstawiamy wiele wyjątkowych przykładów i
podpowiadamy, jak zrobić idealną papeterię dla swojej firmy. To
swego rodzaju podstawowe świadectwo dojrzałości Twojego
biznesu, warto więc zrobić je dobrze.
W momencie gdy coraz więcej firm pojawia się na horyzoncie, trzeba być uważanym
za profesjonalistę, aby przyciągnąć uwagę wartościowych klientów. Dlatego
niepozorny papier firmowy odgrywa tak istotną rolę w codziennej komunikacji
biznesowej. Nie tylko jako podkład pod wystawiane faktury czy rachunki, ale także
pod pisanie ofert, dokumentów i whitepapers.
Dobry wzór papieru firmowego to podstawowe oręże w budowaniu tożsamości marki.
Im lepszy jest wzór papeterii, tym większe szanse na to, że pismo firmowe będzie
wyglądać bardziej profesjonalnie. To wrażenie często ma duże ma znaczenie.
Projektowanie dobrego
papieru firmowego, zaczyna się
od zaprojektowania dobrego logo.
W owocnych codziennie projektujemy dobre loga.
Możemy zaprojektowac jedno dla Ciebie. Zapytaj nas o ofertę dla siebie.
Pewnie znasz bardzo dobrze ten moment, kiedy kończy się spotkanie biznesowe.
Wiesz o tym, że podanie potencjalnemu klientowi robiącej wrażenie wizytówki jest jak
celny strzał w dziesiątkę. Który często zamienia go w klienta rzeczywistego i płacącego.
Nie marnuj więc czasu na trafianie w dziewiątkę — wykorzystaj w pełni tę jedną,
jedyną możliwość która pojawia się przy pierwszym kontakcie z nowym klientem.
Poznaj dziesięć mistrzowskich wizytówek firmowych w trzech różnych kategoriach.
Szablony papierów
firmowych które
podziwia cały świat.
Jak powinien wyglądać?
Jak go zaprojektować?
Papier firmowy musi jednocześnie mieć siłę przebicia, musi być motywujący i
zapraszający, a także przynosić korzyści dla interesu. Istnieje tak wiele różnych
przykładów papeterii, że czasem może być ciężko wybrać taką, która będzie idealnie
pasować do danej sytuacji.
Profesjonalny wzór papieru listowego
powinien być skromny. Tak, aby wiadomość
na stronie była zawsze w centrum uwagi.
Projekt papieru firmowego zawsze powinien zawierać najważniejsze informacje:
nazwę firmy, jej adres, numer telefonu, adres witryny internetowej, numer faksu oraz
adres e-mail. Już dziś możesz zacząć kreować identyfikację wizualną swojej marki za
pomocą czegoś tak prostego i niedrogiego jak wzór papieru firmowego.
Projektowanie idealnej papeterii warto zacząć od zadania sobie 3 pytań:
● Jaki jest charakter mojej firmy?
● Jaki wizerunek chcę prezentować?
● Jaki jest mój rynek docelowy i jaki projekt najbardziej by do niego przemówił?
Myśląc nad powyższymi pytaniami możesz już być w stanie częściowo zwizualizować
swoją idealną papeterię. Na końcu tego artykułu, znajdziesz listę 4 błędów, których
każda firma powinna unikać projektując idealną papeterię firmową.
Oto szablony papierów firmowych,
których nie wydrukujesz
w żadnej drukarni.
Jak stworzyć i zaprojektować
dobry papier firmowy?
Poznaj 4 wielkie błędy. I nie daj
się złapać na żadnym z nich.
Projektowanie papeterii nie jest czymś, co może zrobić każdy. Wymaga to
przede wszystkim doświadczenia. Odpowiedniego wyczucia projektów graficznych,
doskonałej jakości wykonania i wprawnego oka jeśli chodzi o kolory i obrazy. Wiele
firm oferuje projekty papeterii za niewielką cenę. Koniecznie należy się jednak
upewnić, że za niską ceną oferty nie kryje się niskiej jakości lub tandetny projekt
papeterii. Postanowiliśmy opisać 4 podstawowe błędy, których należy się wystrzegać.
Powielanie ich może znacząco zaszkodzić reputacji firmy. Poznaj zasady,
projektowania papieru firmowego, który wygrywa z konkurencją. A potem sprawdź
także zasady projektowania logo.
Błąd 1:
Zatłoczona papeteria firmowa
Wybierając wzór papeterii firmowej, należy upewnić się, że wszystko nie
jest stłoczone w jednym miejscu na górze papeterii. Oczywiście jest wiele
rzeczy i ważnych informacji, które chcemy tam umieścić. Jednak w dzisiejszych
czasach, gdy kontakt możemy nawiązać na wiele różnych sposobów, papeteria ze
wszystkimi danymi kontaktowymi może być zatłoczona i brzydka. Należy więc
wszystko zaplanować i wcześnie podjąć decyzje odnośnie tego, co koniecznie musi
znaleźć się w górnej części papeterii.
Dla przykładu: Czy naprawdę potrzebujemy dwóch różnych adresów e-mail, kilku
numerów telefonu, adresu i innych tego rodzaju śmieci nagromadzonych przy logo we
wzorze papeterii? Należy zastanowić się, czy nie możemy pominąć części z tych rzeczy,
a jeśli nie, można spróbować umieścić je w dolnej części strony, w stopce. Im więcej
otwartej przestrzeni znajduje się na stronie, tym bardziej profesjonalnie wygląda
papeteria.
Błąd 2:
Nadużywanie koloru w papeterii firmowej
Z pewnością każdy może przyznać, że uwielbia różnorodność (i mnogość)
kolorów. Pracując jednak nad kolorystyką papeterii, należy używać kolorów z
umiarem, albo wcale. Papeteria będzie kopiowana, kserowana i wysyłana faksem;
dokumenty powstałe w ten sposób są zawsze czarno-białe. Dlatego, jeśli w papeterii
jest użytych wiele kolorów i umieszczone są wspaniałe, cieniowane obszary, pod
koniec będzie ona wyglądać brzydko.
Po tym, jak papier firmowy zostanie przefaksowany i skserowany, będzie
wyglądać jak czarna plama atramentu. Wtedy może lepiej, by była używana w
badaniach psychologicznych, a nie jako papeteria. Często sugeruję, by pracując nad
pomysłami na papeterię kilkukrotnie skserować i przefaksować każdy projekt,
znęcając się trochę nad papeterią, zanim zadecydujemy, że to właśnie ostateczny
wygląd. Robiąc to, możemy zobaczyć taką papeterię, jaką będą widzieć inni.
Błąd 3:
Zbyt szczegółowa papeteria
Stworzenie papieru firmowego z wieloma wspaniałymi szczegółami również nie
będzie się dobrze sprawdzać. Będzie ona przechodziła te same zabiegi, co
powyżej, a nie chcemy przecież, by wyśmienita grafika wyglądała później jak tatuaż
starego marynarza, zbyt rozciągnięta i rozmyta od intensywnego użytkowania. Piękne
szczegóły zgubią się i wszystko będzie nieostre. Ponownie należy spróbować samemu
przeprowadzić wyżej wymienione zabiegi i przekonać się, czy wciąż podoba nam się
efekt końcowy.
Błąd 4:
Papeteria narcystyczna
Potrzebujesz papeterii, która prezentuje firmę, a nie tylko Ciebie. Wszyscy
widzieli te błyszczące wizytówki i piękny papier firmowy, drukowane w pełnym kolorze,
które wykorzystuje wielu pośredników handlu nieruchomościami – wyglądają
wspaniale. Jednakże są one często nieco przesadzone i trochę zbyt krzykliwe, jeśli nie
należymy do branży pośrednictwa handlu nieruchomościami. W innym przypadku
taki wzór będzie bardzo przesadzony i będzie sugerował, że jesteśmy zbyt
zainteresowani własną osobą.
Bez względu na to, co planujemy zrobić z naszą papeterią czy w jakiej branży
pracujemy, nie ma sensu kręcić się w miejscu i tracić czas na tworzenie papeterii,
która później będzie rozczarowaniem. Zamiast tego, należy poświęcić trochę czasu na
przemyślenia dotyczące firmy i jej misji. Następnie należy spróbować zaprojektować
papeterię, która będzie przekazywała te uczucia. Chcemy, by papeteria funkcjonowała
jak pierwsze wrażenie, dlatego ważne, by robiła to właściwie.
Jak więc wyglądają
bezbłędne przykłady?
Dokładnie tak:
Wszystko zaczyna się
od pierwszego kroku.
Dziedzina projektowania standardów komunikacji jest ogromna.
Jesteśmy świadomi tego, że z pewnością nie wyczerpaliśmy tego tematu. Jeśli masz
wiedzę, która pozwoli rozwinąć treść o nowe informacje prosimy podziel się nią w
komentarzach na dole tej strony. Serdecznie dziękujemy!
Prezentowane powyżej prace służą jako idealne przykłady nowoczesnych
światowych standardów i nie są naszego autorstwa.
Jeśli chciałbyś zobaczyć
nasze realizacje zajrzyj do owocnego portfolio. A może chcesz otrzymać pełną ofertę?
Nic prostszego napisz do nas używając tego formularza, lub zadzwoń tel. 660 970 980.
Jeśli Twoja papeteria nie zmieniła się przeciągu ostatnich 15 lat lub więcej, być może
przyszedł czas na jej uaktualnienie.
Dzięki za uwagę!
Mariusz Słowik
Owocni.pl
Dobry pomysł na
firmę jest warty
dobrego logo.
Dobry projekt, najlepiej zacząć
od znalezienia dobrych ludzi.
Jesteś w świetnym miescu.
Bardzo łatwo zacząc tutaj.