Wzór wizytówki
firmowej, którą
klienci chwalą
się znajomym.
Dowiedz się jak zrobić fajne
wizytówki i zobacz najbardziej
inspirujące przykłady na świecie.
Wizytówki to podstawowa artyleria marketingowego
arsenału każdej firmy. Jednak niewiele firm zdaje sobie
sprawę, jak wielkie rezultaty potrafią osiągać te małe karty.
Poznaj starannie wybraną kolekcję wizytówek, które budzą podziw,
szacunek i zaufanie. Obejrzyj najlepsze światowe przykłady, a potem
stwórz własne dzięki naszym praktycznym i czytelnym wskazówkom.
Wzory, szablony i przykłady
najkreatywniejszych
wizytówek świata!
Pewnie znasz bardzo dobrze ten moment, kiedy kończy się spotkanie biznesowe.
Wiesz o tym, że podanie potencjalnemu klientowi robiącej wrażenie wizytówki jest jak
celny strzał w dziesiątkę. Który często zamienia go w klienta rzeczywistego i płacącego.
Nie marnuj więc czasu na trafianie w dziewiątkę — wykorzystaj w pełni tę jedną,
jedyną możliwość która pojawia się przy pierwszym kontakcie z nowym klientem.
Poznaj dziesięć mistrzowskich wizytówek firmowych w trzech różnych kategoriach.
Dobre wizytówki najlepiej zacząć
od zaprojektowania dobrego logo.
W owocnych codziennie projektujemy dobre logo.
Możemy zaprojektować jedno dla Ciebie. Zapytaj nas o ofertę dla siebie.
Zanim zaprojektujemy wizytówkę na miarę XXII wieku, warto dowiedzieć się jak (i
dlaczego) się to wszystko zaczęło. Wszystko miało swój początek w Japonii od kart
ogłoszeniowych zwanych Meishi, które funkcjonują tam po dziś dzień.
Oto uproszczony schemat ewolucji współczesnych wizytówek.
Najlepsze przykłady wizytówek
w kategorii open.
Wzory ekskluzywnych wizytówek firmowych,
które wygrywają uwagę.
Szablony wizytówek
z kategorii handmade.
Fantastyczne, ręcznie robione pomysły
na wizytówki dla małych firm.
W czasach wszechobecnej i taniej produkcji masowej, ręczne sposoby uszlachetnienia
nabierają dziś dużo większej wartości. Czynią projekty unikalnymi i niepowtarzalnymi
w sposób jakiego nie da się powtórzyć w drukarni. Poniżej wizytówki restauracji
uszlachetnione wzorem z wytrawnego wina.
Podobny efekt uzyskali pracownicy restauracji Siódmy Stolik, zatapiając swoje imienne
wizytówki w soku z jagód, pomidorów, wiśni, cebuli i curry. Wyjątkowo i smacznie.
Innym świetnym domowym sposobem na wyjątkowe wizytówki “Hand Made”, jest
zrobienie pieczątki i występowanie jej na wyjątkowych materiałach. Proste i piękne!
Na ciekawy sposób wpadała Francesca Pasini, która naszywa metki na skrawki
materiałów. Wizytówki dermatologa, tłumaczyć już chyba nie trzeba.
Projekt można też wygrawerować laserem na cienkiej sklejce z drewna.
Dodanie do niej metalowych okuć, aby tworzyły krzesło to już szkoła wyższa.
Jeśli mamy odpowiednio gruby papier możemy pokusić się o pomalowanie boków
farbą. W tej technice można użyć kilku firmowych kolorów.
Jak zaprojektować fajne
wizytówki firmowe?
Oto 6 kroków, które pomogą
Ci stworzyć dzieło sztuki.
Aby stworzyć prawdziwie szlachetną kartę biznesową czy wizytówkę, warto poświęcić
czas na przeczytanie poniższej treści. Dowiesz się, jak uniknąć wpadki i być dumnym
za każdym razem, kiedy dajesz wizytówkę klientowi nawet jeśli to wizytówki budowlane.
Gotowy do rozpoczęcia pracy na własną rękę z nowym projektem? Oto sześć kroków,
które pomogą Ci stworzyć wizytówkę. Bez szablonu i sztampowych kreacji. Owocnej
lektury.
Krok 1
Wybierz właściwy rozmiar i kształt.
Dziś, jako Europejczycy pełną gębą używamy standardowo formatu 85×55 mm, który
jest odpowiednikiem karty kredytowej. A co za tym idzie wizytówka pasuje wszędzie
tam, gdzie ona. Na przykład do portfelowej przegródki.
Ze standardowego rozmiaru wypływa kilka korzyści.
Podstawa to fakt, że z powodu swojej powszechności jest on zazwyczaj tańszy. Inną
dużą zaletą jest to, że wizytówki są rozpoznawane natychmiast i mieszczą się
w standardowym etui.
Szczególnie popularne jest wykrawanie.
Niektórzy wybierają tradycyjny prostokąt z zaokrąglonymi
kątami lub jakimś kształtem wyciętym w wizytówce. Inni
decydują się na całkowicie dostosowany kształt, często
odzwierciedlający logo lub też motyw czy maskotkę firmy.
Należy tylko pamiętać, że zbyt skomplikowane wzory będą
się prawdopodobnie zaginać, lub niszczyć w inny sposób,
przez co wizytówka nie będzie spełniać zamierzonego celu.
Kolejna możliwość to wizytówki składane.
Można zdecydować się na wizytówkę składaną wzdłuż jej
długiej lub krótkiej krawędzi. Najlepsza opcja zależy w zasadzie
od przeznaczenia składanej części i od orientacji samej
wizytówki. Wizytówkę pionową można złożyć wzdłuż krótszej
krawędzi, a wizytówkę poziomą – wzdłuż dłuższej. Jednak
znowu wszystko zależy od ogólnego wzoru wizytówki.
Rozwiązanie, które sprawdza się świetnie, jako wizytówki
budowlane wzory.
Krok 2
Materiały i efekty specjalne.
Standardowe wizytówki powinny być drukowane na
papierach o gramaturze powyżej 350g.
(300 to absolutne minimum). Gdy otrzymujesz tanią wizytówkę która “giba się” i
załamuje pod własnym ciężarem, to masz wrażenie że ta firma musi być po prostu
niepoważna.
Ważna jest także tekstura papieru. Należy zdecydować, czy chcemy, by papier był
gładki czy szorstki, matowy czy błyszczący, czy też może jakikolwiek pomiędzy.
Drukarz może udostępnić nam próbki i pokazać dostępne wzory. Możemy też
odwiedzić sklepy z materiałami biurowymi i zobaczyć, co mają do zaoferowania.
Pomyśl o uszlachetnieniach, jak lakier UV czy foliowanie.
Podczas gdy wiele wizytówek nie jest w żaden sposób
powlekana, my możemy wybrać powlekanie wodoodporne
lub lakierem UV. Każda z tych opcji sprawi, że wizytówki
będą bardziej wytrzymałe, jednakże zwiększy również
koszt ich wykonania.
Tłoczenie. To jedna z najbardziej imponujących ozdób.
Papier jest tłoczony poprzez działanie wysokiej
temperatury i siły nacisku w celu stworzenia wypukłego
obszaru na kawałku papieru lub brystolu. Tłoczenie
wykonuje się zazwyczaj bez nakładania tuszu na wypukłe
elementy. Na wizytówkach wytłacza się zazwyczaj logo,
monogram lub inne grafiki.
W zależności od dostępnego budżetu możemy umieścić na wizytówce praktycznie
każdy rodzaj elementów ozdobnych. By znaleźć pomysły dotyczące łatwo dostępnych
ozdób warto odwiedzić okolicznego dostawcę materiałów do scrapbookingu.
Jeśli chcemy włożyć trochę wysiłku w stworzenie
wizytówek, możemy zaopatrzyć się w takim właśnie
sklepie. Możemy też zapytać w drukarni, jaki rodzaj ozdób
mogą nam zaoferować (mogą się one różnić w zależności
od drukarni).
Krok 3
Sposoby i techniki drukowania wizytówek.
Sposób druku wpływa na jakość, wygląd i koszt.
Najpopularniejszą techniką wydruku do celów komercyjnych jest offset. Czyli
drukowanie w drukarnii na ogromnych maszynach offsertowych. Jednak jeżeli nie
drukujemy bardzo dużej ilości wizytówek, cena takiego wydruku może być zbyt
wysoka ze względu na opłatę początkową.
Technika druku cyfrowego jest prawdopodobnie najpopularniejszym sposobem
wydruku wizytówek. Niektóre drukarnie cyfrowe korzystają z drukarek
atramentowych, podczas gdy większość pozostałych korzysta z drukarek laserowych.
Druk cyfrowy jest zazwyczaj najbardziej opłacalny w przypadku mniejszych ilości
wydruków ze względu
Druk wypukły zapewnia wygląd z wyższej półki.
Ponieważ do papieru dociskana jest matryca z wypukłymi
literami, dlatego też każda litera czy grafika jest w efekcie
wypukła. Fajna sygnatura, jaką widzisz w logo na
wizytówkach powstaje właśnie w ten sposób. Ta technika
najlepiej sprawdza się w przypadku wizytówek jedno– lub
dwukolorowych, ponieważ każdy kolor musi być
drukowany osobno.
Większość drukarni zajmujących się drukiem wypukłym jest niewielka, często
wykorzystują też antyczne płyty dociskowe. Koszt przypadający na jedną wizytówkę
jest wysoki, szczególnie w przypadku mniejszych ilości wydruków, jednak efekt
końcowy wygląda oryginalnie, jak robione na zamówienie najlepsze logo na świecie.
Grawerowane wizytówki to również jedna z możliwości.
Grawerowanie można najczęściej spotkać na
zaproszeniach ślubnych i innych tego typu papeteriach,
jednak jest to również opcja dla papieru firmowego.
Grawerowanie polega na wykorzystaniu matryc
grawerowanych metalowym rylcem lub trawionych za
pomocą kwasu. Matryce są pokrywane atramentem, który
wypełnia wytrawione lub wygrawerowane rowki.
Drukowanie przeprowadza się na wilgotnym papierze z
użyciem dużej siły nacisku, by wchłonął on cały tusz z
matryc. W rezultacie otrzymuje się mocno nasycony
tuszem, niekiedy wypukły efekt. Czasem wykorzystuje się
także termodruk, by osiągnąć efekt podobny do
grawerowania niższym kosztem.
Wizytówki robione ręcznie to naszym zdaniem
absolutnie najwyższa półka w skali. (Dla mikro firm).
Jeśli kiedykolwiek byliście w sklepie z papeterią lub materiałami biurowymi,
prawdopodobnie widzieliście uprzednio ponacinane arkusze wizytówek, które można
zakupić, by wydrukować własne wizytówki na swojej drukarce lub przy użyciu
specjalnie zaprojektowanej pieczątki.
Jeśli wizytówka jest bardzo prosta, najlepiej czarno-biała, a nasz budżet znikomy,
samodzielne drukowanie wizytówek jest do zaakceptowania. Jednak zamiast kupować
uprzednio ponacinane arkusze wizytówek (które będą miały z każdej strony wiele
mówiące pozostałości po perforacji) dobrze jest kupić dobrej jakości brystol i nóż do
papieru. Użyj wzornika, by odrysować szablon a następnie wytnij je samodzielnie, by
wyeliminować ślady po perforacji.
Wiedząc, jakie są dostępne możliwości stworzenia wizytówek, czas faktycznie zabrać
się za ich projektowanie. Należy wziąć pod uwagę styl aktualnych materiałów
marketingowych, włącznie ze stroną internetową, jak również wizerunek, jaki chcemy
zaprezentować potencjalnym klientom.
Wybór niestandardowych kolorów ma wpływ na technikę
wydruku, jak również na koszt każdej wizytówki.
Standardowa technika druku w czterech kolorach jest wykorzystywana zarówno w
druku offsetowym jak i cyfrowym. Decydując się na wizytówkę jednokolorową w
takim wydruku możemy niekiedy zaoszczędzić trochę pieniędzy, jednak zazwyczaj nie
ma to żadnego wpływu na koszt projektu (szczególnie w druku cyfrowym). Z drugiej
strony projekt wizytówki jedno– lub dwukolorowy może być bardziej opłacalny w
przypadku druku wypukłego lub grawerowania, ponieważ matryca do wydruku musi
być oddzielnie wykonana dla każdego koloru.
Jeśli styl całej marki, strony internetowej firmy jest
minimalistyczny, warto trzymać się prostych wizytówek.
Trzeba zwrócić szczególną uwagę na krój czcionki i kolory, a mniej uwagi poświęcić
grafikom i ozdobnikom. W projekcie minimalistycznym można rozważyć
wykorzystanie droższych technik wydruku, takich jak druk wypukły czy
grawerowanie, szczególnie, jeśli wykorzystujemy tylko jeden lub dwa kolory.
Z kolei, gdy styl firmy jest bardziej artystyczny lub ekstrawagancki, wizytówka
powinna to odzwierciedlać. Warto zdecydować się na wydruk w czterech kolorach i
wykorzystać nasz osobisty zmysł estetyczny. Przy projektowaniu wizytówki trzeba być
równie kreatywnym, jak przy projektowaniu strony internetowej.
Można poeksperymentować z kilkoma różnymi stylami i
wzorami wizytówek, a następnie oszacować, ile będzie
kosztował różnej jakości wydruk każdego z nich.
Cena wizytówek może się bardzo wahać, od zaledwie kilku centów za sztukę (lub
mniej) do ponad dolara lub więcej, dostępny budżet będzie miał równie wielki wpływ
na efekt końcowy jak każdy inny czynnik.
Krok 5
Informacje warte zamieszczenia.
Warto pamiętać, że podstawowym celem wizytówki jest dostęp potencjalnych i
obecnych klientów do danych kontaktowych firmy. Informacje umieszczone na
wizytówce są istotne, jeśli chodzi o jej skuteczność.
Część projektantów i biznesmenów ma jednak tendencję do umieszczenia
na wizytówce wszelkich możliwych informacji, o jakich są w stanie pomyśleć.
Z powodu ich niewielkich rozmiarów, szablony wizytówek są doskonałym przykładem
na to, że „mniej” równa się „więcej”.
To, co postanowimy umieścić na wizytówce w dużej mierze zależy od jej wzoru i od
tego, jak najczęściej kontaktują się z nami klienci. W najprostszych wersjach,
wizytówka może zawierać jedynie adres strony internetowej. To może zadziałać, jeśli
nazwa domeny to jednocześnie nazwisko właściciela lub nazwa firmy, jednak w
przeciwnym wypadku ta metoda może być bardzo myląca.
Niezbędnym minimum dla większości wizytówek jest umieszczenie nazwy firmy lub
nazwiska właściciela; tego, czym się zajmujemy oraz podstawowych danych
kontaktowych (numer telefonu, e-mail i adres strony internetowej). Możemy też
umieścić inne informacje, takie, jak:
• Adres pocztowy
• Nazwa użytkownika na serwisie Twitter
• Profesjonalne certyfikaty lub członkostwa
• Slogan lub hasło reklamowe firmy
Można również zdecydować się na umieszczenie logo firmy, grafiki w tle lub jakiejś
innej uzupełniającej grafiki. Z drugiej strony, możemy postanowić, że chcemy mieć na
wizytówce tylko tekst (najlepiej na kolorowym papierze). Dobrze jest spojrzeć na inne
materiały marketingowe i stronę internetową i naśladować ich wygląd jeśli chodzi o
grafiki.
Krok 6
Przygotowanie plików do druku.
Dla każdego, kto w przeszłości zajmował się głównie projektowaniem stron
internetowych, parametry druku mogą brzmieć trochę obco.
Są rzeczy, które są istotne w pliku przeznaczonym do wydruku, a w pliku cyfrowym
będące nieistotne lub nieco zafałszowane. Jednak jeśli spróbujemy je wykonać w
czymś, co będzie drukowane, w efekcie otrzymamy kiepską wizytówkę, wyglądającą
znacznie mniej profesjonalnie niż się spodziewaliśmy.
DPI to jeden z najważniejszych elementów, o których należy pamiętać, projektując
wizytówkę do wydruku. Wizytówki powinny mieć rozdzielczość wynoszącą co
najmniej 300dpi dla każdego umieszczonego na niej obrazka. Czcionki powinny być
osadzone w pliku, a nie przekonwertowane na grafiki, by miały wyraźniejsze brzegi.
Należy także wziąć pod uwagę spad drukarski, jeśli kolor lub grafika dochodzi do
krawędzi wizytówki. Spad może być droższy, jednak zależy to od konkretnej drukarni.
Każda drukarnia ma swoje własne preferencje co do specyfikacji pliku. Należy je
sprawdzić przed zakończeniem fazy projektowej, by upewnić się, że pracujemy według
ich wytycznych. Niektóre drukarnie mogą wymagać oryginalnych plików z projektem
graficznym, podczas gdy inne wymagają plików PDF wykonanych według
konkretnych wytycznych. Inni mogą również akceptować pliki EPS lub TIFF, jednak w
tych wypadkach dobrze jest użyć plików w nawet wyższej rozdzielczości (600 lub nawet
1200dpi), ponieważ czcionki nie będą wtedy osadzone w pliku.
Każdy dobry projekt zaczyna
się od dobrego zrozumienia.
Jeśli chcesz otrzymać niezobowiązującą ofertę naszego studio,
po prostu napisz do nas lub zadzwoń tel. 660 970 980.
Oczywiście temat projektowania wizytówek jest bardzo obszerny. Zdajemy sobie
sprawę, że nasz punkt widzenia może być subiektywny. Jeśli masz uwagi, które
pomogą rozwinąć ten temat lub pomocne wskazówki prosimy podziel się nimi.
Dzięki za uwagę!
Mariusz Słowik
Owocni.pl
Dobry pomysł na
firmę jest warty
dobrego logo.
Dobry projekt, najlepiej zacząć
od znalezienia dobrych ludzi.
Jesteś w świetnym miescu.
Bardzo łatwo zacząc tutaj.