Posiadanie dobrego logo jest absolutną koniecznością, jeśli zamierzasz założyć dochodową firmę działającą w sieci. W tym artykule, przyglądamy się światowym trendom w projektowaniu logotypów web 2.0.
Logo online stanowi obraz twojej działalności. Pokazuje umiejętności i możliwości twojej firmy. Oddaje twoje wartości, wizje i cele, przedstawiając je w najbardziej korzystnym świetle. Twój logotyp internetowy będzie unikalny i stworzony tylko dla ciebie. Kreatywność i uwaga poświęcone twojemu projektowi będą odebrane jako śmiały krok w dobrym kierunku na polu komunikacji z Twoimi klientami docelowymi. Wiele firm rozbudowuje się, dodając oddziały zajmujące się działalnością w Internecie. Logo do projektu strony internetowej pokazuje, która z firm doskonale poradziła sobie z wyzwaniami dzisiejszego rynku.
Świetne przykłady logo online i na strony internetowe
Jak zaprojektować logo online na stronę internetową?
Pomijając wszystkie ekscytujące zmiany technologiczne, wydaje się, że wiek elektroniki dopiero się zaczyna. Jeśli jakakolwiek firma chce przekroczyć próg 21 wieku, będzie potrzebować dobrego znaku graficznego. Nadążanie za konkurencją nie jest w modzie. Biznes, niestety, rządzi się swoimi prawami. Jak zrobić logo online na stronę internetową? Powinieneś rozważyć wszystko, co pozwoli twojej firmie prześcignąć konkurencję. Identyfikacja wizualna online, funkcjonuje pod wieloma postaciami. Logo online, to sklep internetowy, strona internetowa, aukcje i wszystko to co wiąże się z tradycyjnym biznesem. Trudno zatem dać jednoznaczną odpowiedź. Ale z pewnością istnieją pewne wskazówki o których piszemy poniżej tego akapitu.
Jest także prawdą, że w dzisiejszym świecie szalonego konsumpcjonizmu nie tylko wielkie marki posiadają swoje strony internetowe. Wiele osób fizycznych posiada strony, które mogłyby być reprezentowane przez ich własne logo strony internetowej. Byłoby to ciekawym zjawiskiem, z uwagi na ewentualną personalizację podobnych znaków graficznych.
Czcionki dla internetowego znaku graficznego
Internet jest kamieniem milowym rozwoju i postępu. Dlatego też czcionki użyte w znaku graficznym powinny być postępowe i nowoczesne. Należy unikać niedojrzałych krojów czcionek, takich jak Comic Sans. Logo internetowe powinno wykorzystywać współczesne czcionki. Dla logotypu internetowego wskazane są zarówno szeryfowe jak i bez szeryfów.
Kolorystyka marek internetowych
Zanim zaprojektujemy internetowy znak firmowy, naszym obowiązkiem jest sprawdzenie, w jakich środkach przekazu będzie on wykorzystywany. Ponieważ logo online jest najczęściej używane w sieci, ważny jest wybór takich kolorów, które zapewnią przejrzystość i uniwersalność w każdym medium. Podczas gdy jaskrawe kolory wyglądają dobrze w druku, mogą przysparzać problemów z widocznością na ekranie. Wyraziste kolory, takie jak niebieski, zielony i czarny są odpowiednie dla logo internetowego.
Symbole w logo na stronę internetową
Symbole wykorzystywane w logo na stronę internetową niekoniecznie muszą być związane z akcesoriami komputerowymi czy urządzeniami takimi jak myszka, urządzenia bezprzewodowe czy kable. Można wykorzystać także symbole określające prawdziwe cele usług internetowych, takie jak prędkość, niezawodność i stała łączność. Grafiki symbolizujące łączność i niezawodność pomagają oddać wizerunek poświęcenia firmy w dostarczaniu usług internetowych najwyższej jakości. To nie nowość. Usłyszysz to w każdej firmie świadczącej usługi tworzenia stron internetowych.
Podsumowanie
Gdy coraz więcej przedsiębiorstw przenosi się do internetu, konsumenci zaczęli poszukiwać w sieci przedmiotów codziennego użytku, promocji i okazji. Stosując najnowsze technologie w połączeniu z logo internetowym, pokażesz klientom, że nie boisz się globalnego rynku i współzawodnictwa. Jeśli zrobisz to w sposób efektywny, zauważysz na swojej stronie wyraźny tego dowód. Odpowiednie umiejscowienie twojego logo strony internetowej jest ważną częścią tego planu. Czcionka, kolory, ikony, etc. – to wszystko warto ułożyć właściwie. Elastyczność działalności jest kolejnym pozytywnym aspektem stosowania internetowego logo.