Fajne logo powstaje w wyniku innowacyjnego myślenia i przełomowych pomysłów. Najlepsze znaki są na zawsze kojarzone z firmą i przyczyniają się do wielkiego sukcesu w rozpoznawaniu marki, którą reprezentują.
I choć nie ma tak fajnego logo, co podobałoby się
wszystkim. (Bo nie ma nawet koloru, który lubiłby
każdy). To nie jest to ważne. Zadaniem logo nie jest, to
aby się wszystkim podobać.
Logo ma być rozpoznawalne, łatwo zapadać w pamięci i
wywoływać skojarzenia, które napędzają biznes.
Jak wyglądają współczesne wzory
i przykłady logo firm na świecie?
interes. Proste elementy, takie jak styl tekstu, rozmiar czcionki, kolor, ton, kontrast i
proste grafiki odgrywają znaczną rolę w ustaleniu wizerunku firmy. Fajne logo może
przynosić ogromne zyski tylko wtedy, gdy jest prawidłowo zaprojektowane.
Jedno jest pewne. Fajne znaki firmowe zawsze są proste!
Choć proste wcale nie znaczy minimalistyczne. Proste oznacza jasne i oczywiste.
Okazuje się, że proste logo radzi sobie dużo lepiej od konkurencji.
Raport z badań agencji Siegel & Gale jest zaskakujący. Prostota się po prostu opłaca.
- 64% konsumentów jest gotowa wydać więcej, w zamian za prostsze doświadczenia.
- 61% o tyle więcej rekomendacji otrzymują firmy posługujące się prostą komunikacją
Nieskomplikowane formy pomagają firmie wznieść się na wyżyny rozpoznawalności.
To dlatego uproszczenie logo do minimum obserwujemy pośród tak wielu wielkich firm.
Proste wygląda na łatwe, ale jego zaprojektowanie już wcale łatwe nie jest. Początkowa
ilość danych dotyczących firmy jest olbrzymia. Rolą projektanta jest więc
zredukowanie tej złożoności i wyciągnięcie z całego konceptu esencji. Tak aby
przedstawić sedno tak prosto jak to tylko możliwe.
Opracowanie fajnego logo nie
Mariusz Słowik - Owocni.pl
jest łatwe. Na szczęście łatwo je
rozpoznać, gdy jest już gotowe.
W owocnych projektujemy
fajne logo dla fajnych firm.
Zapytaj nas o ofertę dla siebie.
Wyślijcie mi niezobowiązującą ofertę
Wiele firm zdaje sobie sprawę, że zaprojektowanie jakiegokolwiek
rodzaju logotypu nigdy nie zaowocuje sukcesem firmy. Ale pewne aspekty
projektowania znaków graficznych mogą przyczynić się do ustawienia firmy w
światłach reflektorów. Bardzo łatwo to sobie uświadomić.
Badania dowiodły, że jeśli z pudełka kremu Nivea, usunąć napis NIVEA, krem
przestałby się sprzedawać w skali, która spowodowałaby bankructwo firmy. Oto
prawdziwy pokaz siły marki. By upewnić się, że firma generuje sprzedaż dzięki
wykorzystaniu znaku firmowego ważne jest, by rozważyć poniższe wskazówki podczas
tworzenia logo firmy.
Dobre logo firmy w praktyce...
Fajne logo wyraża przekaz w nazwie firmy nie będąc nawet pięknym. Nawet piękne
logo nie zostanie zauważone, jeśli nie będzie w stanie przekazać jakiegoś przesłania.
Na poniższych fajnych i pięknych, aczkolwiek zupełnie nieznanych w Polsce
przykładach logo, widać to doskonale. Fajne logo, to pojęcie, które dla każdego będzie
miało inną twarz. Dla biznesu jednak najbardziej liczy się sprzedaż.
Zrozumienie ludzi jest priorytetem. Musimy wiedzieć jak podejmują wybór, jak chcą
traktowani i jak powinni się u nas czuć. W tym celu należy poznać naszych
konkurentów na rynku oraz zrozumieć zasady konkurencji. Celem nadrzędnym jest
znalezienie przewagi nad pozostałymi markami.
Jeśli chcesz prowadzić w biznesie,
musisz zrozumieć klientów lepiej
niż Twoja konkurencja tworząc
dopasowaną identyfikację wizualną.
Najlepsze logotypy powstają z jednego
składnika. Głównym zadaniem
pracy agencji reklamowej, jest
zdiagnozowanie, jaki to składnik.
Zleceniodawcy zawsze martwią się tym, że nowe logo firmy im się nie spodoba.
W Owocnych każdą współpracę rozpoczynamy z gwarancją satysfakcji. Dlatego klienci
nam ufają. Nie ma mowy o końcu pracy, jeśli klient nie jest zadowolony z naszego
dzieła. Tworzymy projekty do skutku, aż wreszcie spełnimy jego oczekiwania.
Co naprawdę się liczy, gdy
przy tworzenia identyfikacji wizualnej?
Największe korporacje nie oszczędzają na wydatkach związanych z identyfikacją
wizualną. Wiedzą, że nic tak nie szkodzi marce, jak złe logo. Właściciele firm mylą
pojęcie minimalizmu z prostotą. Projektując logo należy stworzyć znak, który będzie
jasny i oczywisty dla klientów, a nie minimalistyczny. Co jeszcze ma znaczenie podczas
prac nad fajnym logo?