Mało jest w biznesie dziedzin, które są tak wrażliwe na estetykę
jak ta. Dlatego też w tym przypadku dobre logo pomoże Ci
rozwinąć firmę dużo, dużo szybciej.
Klienci chętnie zostawiają kilkakrotnie więcej pieniędzy markom w które wierzą. W niedalekiej przyszłości logo stanie się najcenniejszym zasobem firmy. Będzie miało bezpośredni wpływ na wartość postrzeganą przez klientów. To dlatego współcześnie tworzone marki są tak piękne...
Przejdź na start
Czytasz drugą część naszegonajlepszego poradnika, który stał
się hitem wśród przedsiębiorców.
Jeśli chcesz opracować logo, które zawstydzi
całą Twoją konkurencję, to koniecznie
zacznij lekturę właśnie od niego.


Logo “Iglarki” to znak dla małej , domowej manufaktury. Dwóch dziewczyn, które w domowym zaciszu szyją naprawdę piękne rzeczy. Z założenia miało być uroczo i bez rozmachu czy planów na międzynarodową ekspansję. Dziś prawie 10 lat po jego zaprojektowaniu nie zmienilibyśmy w nim niczego.
Jeśli akurat jesteś w trakcie poszukiwania inspiracji dla logo odzieżowego, to poniżej znajdziesz najbardziej aktualne projekty startujących marek z całego świata.

Logo twojej marki powinno wyglądać równie dobrze jak ubrania czy akcesoria, które oferujesz w swoim sklepie. Innymi słowy, za pomocą estetyki musi komunikować poczucie stylu i smaku już na pierwszy rzut oka.

Naturalnie, wszyscy słyszeliśmy o logo Nike, Polo, czy Ralph Lauren, których znaki graficzne były zarządzane niczym prywatne imperia. W każdym z powyższych przykładów widać zupełnie inną filozofię projektową. Którą z nich preferujesz? Który z tych przykładów zainspiruje twoją firmę, lub twoją własną linię ubrań?

A może założysz agencję modelek, która będzie potrzebować
unikalnego logotypu? A co z charakterystycznym podpisem na twoich
ubraniach i innych akcesoriach, wypuszczanych na rynek z logo
sklepów detalicznych?

Typografia - to najważniejsza część znaku w branży. Ponad połowa firm używa logo opartego wyłącznie o unikalną typografię. Litery odzwierciedlają przestrzeń ludzkiego głosu i emocji. Za pomocą dość subtelnych zmian możesz wpływać na, ton, rytm, akcent czy tempo. Jednym wspólnym wątkiem dla wszystkich marek jest jest konieczność zapewnienia czytelności. Szczególnie na małych metkach i etykietach. Symbol - Jeśli zdecydujesz się na dodanie symbolu, upewnij się, że ma on sens, jeśli chodzi o rodzaj i styl oferowanej przez Ciebie odzieży. Symbol może być słodki, ale jeśli sprzedajesz wyłącznie męskie garnitury, może to nie mieć sensu. Jak w przypadku każdego elementu logo, Twój symbol powinien uzupełniać wszystkie inne elementy logo, a jednocześnie być na tyle skalowalny, aby pasował do najmniejszej metki ubrania.
Układ graficzny - Najlepsze znaki graficzne są wszechstronne. Wyglądają tak samo dobrze wyszyte na metce odzieżowej, jak na firmowej stronie internetowej Jeśli chcesz osiągnąć elastyczność, która pozwoli Ci łatwo migrować między dwoma światami. Fizycznym i cyfrowym. To zachowaj możliwe prosty układ znaku graficznego.
Kolor - Identyfikacje wizualne w branży odzieżowe obejmują całe spektrum. Wybierz jeden lub dwa kolory, które odzwierciedlają pożądany przez Ciebie styl. Ale najlepiej zrobisz jeśli zachowasz je w sposób klasycznie, modnie minimalny. Czyli z czarno-białym logo. Kolor pozostawiając innym elementom wizerunku firmy.

Z biznesowego punktu widzenia, posiadanie naprawdę dobrego logo odzieżowego jest dziś koniecznością. Wszystkie symbole graficzne powstają najpierw na papierze, ale kończą na ubraniach, akcesoriach i każdym innym produkcie, który wytworzysz. Logotyp taki służy jako twój reprezentant, mówiąc wszystkim, którzy dokonują zakupu określonego produktu, że został on stworzony przez ciebie. Korzyści są trzy.
Po pierwsze: Wszyscy dokładnie wiedzą, kto jest projektantem i komu przypisywać należy powstanie produktu (i ewentualne korzyści z tego płynące, np. pieniądze).
Po drugie: Istnieje mniejsze ryzyko, że ktoś wykradnie twoje projekty i produkty, ponieważ wszystko jest oznaczone przez prawnie obowiązujące logo – pozwoli to na ograniczenie szpiegostwa ze strony konkurencji.
Po trzecie: Wszyscy wiedzą, gdzie zakupić dany produkt (sprawi to także, że możesz zapoczątkować nową modę, a nawet prawdziwą manię na punkcie twoich produktów).

Modne logo odzieżowe to podstawowy sposób promocji twoich produktów. W każdej marce istnieje szereg potrzeb użycia odzieżowego logotypu. Możesz zainteresować się stworzeniem unikalnej linii odzieży.
Sprawdź też: Jak zrobić logo firmy? - 3 wskazówki.
Jeśli twój biznes plan zakłada założenie agencji modelek, logo odzieżowe może być do ciebie dowolnie dostosowywane. Jak już wspomniane zostało w pierwszym paragrafie, jest to tylko jeden ze sposobów użycia znaku odzieżowego. Zdanie sobie sprawy, co chce się osiągnąć dzięki swojej działalności i dzięki swojej kampanii promocyjnej, jest pierwszym krokiem do efektywnego wykorzystania projektu logo odzieżowego.

Dlaczego posiadanie rozpoznawalnej
marki jest aż tak ważne?
Mając na uwadze tempo konsumpcjonizmu dzisiejszego świata, cała seria ubrań może dziś trafić z wybiegu dla modelek do sklepu w Nowym Yorku w rekordowo krótkim czasie. Często jeszcze zanim modelki skończą przebierać się w swój codzienny strój. Natomiast kobiety w Szanghaju tratują się w pogoni za podróbkami tych samych ciuchów. Logo modowe i odzieżowe są jedną z form ochrony przed powstaniem podobnych podróbek.
Jeśli projektant zabezpieczył swoje linie ubrań odpowiednim logo, istnieje mniejsza szansa na to, że ktoś ukradnie jego pomysł. Wiele stylowych znaków graficznych modowych, lub logo jubilerskich, są umieszczane w najbardziej widocznym miejscu produktu. Inne ubrania, jak T-shirty, są bezpośrednio produkowane z nadrukowanymi symbolami.
Istnieje wiele sposobów na to, by oznaczyć twój produkt odpowiednim logotypem, z przyjemnością pomożemy Ci opracować własny. Skontaktuj się z nami. Kliknij guzik poniżej i zamów ofertę dla siebie.