Tworzenie logo firmy jest jednym z najważniejszych aspektów identyfikacji wizualnej biznesu.
By zwiększyć napływ interesów poprzez przyciągnięcie uwagi klientów, logo musi być dobrze zaprojektowane i przyciągające wzrok. Wielu właścicieli firm nie docenia wagi logo biznesowego i nie zamawia porządnego projektu dla swojej firmy.
Tworzenie logo
Opracowywanie logo
Wykonanie logo
Należy pamiętać, że wszystkie międzynarodowe firmy mają swoje znaki firmowe, które klienci rozpoznają na pierwszy rzut oka. Sam ten fakt pokazuje jak ważne jest posiadanie własnego wzoru logo firmowego. Jak więc w praktyce wygląda profesjonalny proces projektowania logo dla firmy? Poniżej zdradzamy kilka tajników naszej kuchni.
Najlepsze wzory i przykłady logo dla firm, zdają się opowiadać tę samą historię. Kreatywność w tworzeniu znaków graficznych jest nieograniczona, a wiele idealnych opcji jest wciąż dostępnych. Tworząc i projektując logo musimy wziąć pod uwagę wiele czynników mających wpływ na sukces. Przede wszystkim logotyp musi odzwierciedlać charakter firmy, a także przyciągać uwagę klientów danej branży. Wykonanie logo, to wcale nie jest łatwe zadanie.
Logo Tworzenie
Stwórz logo
Tworzenie-logo-firmy
Jeżeli firmie uda się zrobić dobre pierwsze wrażenie, dużo bardziej prawdopodobne jest, że uda się jej pozyskać zaufanie klienta lub sfinalizować bardziej korzystną transakcję. Wspaniałe loga dla firm mogą pomóc firmą wyglądać bardziej wiarygodnie i atrakcyjnie. By firma mogła przełomowo zaakcentować swoją obecność na rynku, musi mieć znak graficzny, który będzie oryginalny i zapadający w pamięć.
Bez względu na to czy jest to logo dla firmy dziecięcej, logo warsztatu, marki samochodowej czy logo pizzerii, cukierni. Kreatywne znaki firmowe pomogą w określeniu charakteru danego biznesu.
Zawsze sugerujemy klientom, że podczas tworzenia dobrego logo dla firmy warto skupić się na jedenym konkretnym i bardzo mocny kolorze. Pozostałe kolory powinny być raczej uzupełnieniem. Pomaga to w łatwym rozpoznawaniu marki i szybkiej identyfikacji. Czcionki użyte w logo firmy są w większości dość wyszukane i bardzo ekscytujące. Jak już wspomniano wcześniej, muszą się one dobrze komponować z charakterem branży, którą reprezentują. Dozwolone jest tu prawie wszystko. Wskazane jest stworzenie własnej unikalnej i niepodrabialnej typografii. Raczej kiepskim pomysłem jest używanie standardowego zestawu, którego konkurencja może użyć już jutro, aby się do nas upodobnić.
Jeśli interesuje Cię wykonanie logo przez profesjonalną firmę, zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Możesz obejrzeć ją, klikając tutaj - jest bezpłata. Z przyjemnością zajmiemy się opracowaniem logo, z którego będziesz dumny.
Już niedługo Twoje nowe logo stanie się centralnym punktem reklam. Pojawi się wszędzie. Na szyldzie, wizytówce, ofercie i firmowej stronie.
Już za chwilę tysiące osób oceni Twoją firmę jednym spojrzeniem.
Ich mózg w ułamku sekundy, stworzy
bardzo silne pierwsze wrażenie.
To, co sobie pomyślą, będzie miało ogromny wpływ na Twoje zyski.
Jeśli Twoja firma wyda im się
amatorska, ludzie pójdą do konkurencji.
Prawie połowa mózgu zaangażowana jest w przetwarzanie obrazu.
Informacji dostarczanych jest do mózgu za pomocą wzroku.
Tyle czasu trwa emocjonalna ocena
tego, na co patrzymy.
Większość ludzi nie ma pojęcia o psychologii projektowania.
Choć każdy podświadomie czuje jakość marki
widząc jej znak.
Niedbale zaprojektowane logo podkopuje każdy biznesowy autorytet.
Główny powód, dla którego logo wygląda amatorsko, to oszczędności.
Amator w kilka minut wykona pracę, która fachowcom zajmuje wiele dni.
Ignoruje wpływ jaki litery, kształty i kolory mają na psychikę klientów. Pozbawia firmę szans na duży zysk, płynący z mądrego projektu marki.
Każdego dnia poprawiamy znaki, które zdawały się być dość dobre.
Sprawiamy, że skutecznie działają, a
przy okazji dobrze wyglądają.
Logo Polskiej Fundacji Filmowej odbierało instytucji autorytet i renomę.
Idea łączenia orła z filmem
była wporządku, ale wymagała sporo pracy.
W finale udało się nadać fundacji blask godny światowych ikon filmu.
Projekt jest teraz bardzo
czytelny. Pomysł prosty, a wykonanie solidne.
Trudno zdefiniować dobre logo, ale łatwo je rozpoznać, gdy jest gotowe.
W każdym przypadku będzie ono
proste. Proste w mądry sposób.
Dzięki prostocie przyciąga właściwych ludzi i zapada im w pamięć.
Wyróżnia Cię od konkurencji i staje
się niemożliwe do zignorowania.
Zrozumiałe bez wysiłku.
W myśl prostej zasady:
- Nie każ mi
myśleć!
Pozytywnie wyróżniające. Nie do pomylenia z żadną konkurencyjną firmą.
Ignorujące aktualne modne i przemijające trendy. Proporcjonalne.
To właśnie prostota pomaga rozkręcić nową firmę szybciej.
Coroczny
raport z badań
agencji Siegel & Gale jest zdumiewający.
Najprostsze marki radzą sobie o 330% lepiej od konkurencji!
     64% klientów jest gotowa płacić więcej za prostsze doświadczenie.
     61% więcej rekomendacji marki zawdzięczają prostej komunikacji.
Oto powód dla którego giganci upraszczają wizerunek do minimum.
Spójrz, jak te marki wyglądały kiedyś. Zdziwisz się, gdy klikniesz guzik.
Proste jest mądre, ale jego zaprojektowanie nie jest łatwe. Początkowa ilość wytycznych i informacji na temat firmy jest ogromna.
Praca projektanta logo polega więc na redukcji podstawowej złożoności.
Wyciągnięciu esencji z idei.
Opracowaniu czytelnego skrótu myślowego.
Logo dla jednego z naszych klientów miało mówić naprawdę dużo.
Właściciele agencji Voyage (z ang.
Podróż) stawiali na magię egzotyki.
Warto zrozumieć, że nikt nie stworzy loga, które spodoba się każdemu.
Takie logo nie istnieje. Nie istnieje nawet kolor, który lubili by wszyscy.
Na szczęście wcale nie chodzi o to, aby się wszystkim podobać. Nasz mózg odbiera logo w kontekście komunikacji, a nie dekoracji.
Logo nie ma trafiać w gusta, tylko przynieść firmie jak największy zysk. Wyróżnić się, wywołać korzystne skojarzenia i zostać zapamiętanym.
Korporacje znane są z wydawania milionów dolarów na projekty logo. Dobrze rozumieją, że zły projekt będzie miał fatalny wpływ na markę.
Na co przeznaczają są tak duże kwoty? Głównie na badania naukowe. Badają wszystko co może mieć wpływ na globalny sukces finansowy.
Dowiedz się jakie dokładne wnioski płyną z tych wszystkich badań. Następnie wykorzystaj je w małym biznesie, by osiągać duże rezultay.
Piszemy o tym bardzo dokładnie w dalszej części tekstu.
Najpierw zerknijmy na częste błędy popełniane podczas startu.
Świetne marki mają te same receptury. To wiedza plus dużo, dużo pracy. Największym błędem przedsiębiorców jest brak świadomości tej wiedzy.
Część agencji wykorzystuje ten fakt, stosując automat do tworzenia logo.
Inne projektują znaki puste. Ładne, ale bez żadnej biznesowej wartości.
Jeszcze inne chodzą na skróty kopiując dobre znaki. To kończy się źle. Konsekwencje używania plagiatu spoczywają na firmie używającej logo.
Jeśli Twój potencjalny klient zamiast najniższej ceny woli dobrą jakość,
to dojrzały wizerunek Twojej marki jest strategicznie ważnym projektem.
Dla firm, które chcą prezentować wysoki standard, stworzyliśmy test. Pomaga on uniknąć większości typowych pułapek projektowych.
Jest prosty i krótki. Można go pobrać klikając tutaj.
Przedsiębiorcy nieustannie popełniają 3 podstawowe błędy.
Błąd 1:
Przekombinowana idea - czyli
wiele pomysłów w jednym logo.
Szefowie często zapominają, że logo otrzyma tylko kilka sekund uwagi.
Jeśli nie jest proste, nie dotrze w tym czasie do podświadomości klienta.
Ludzie nie mają zwyczaju zastanawiać się czy deszyfrować sensu logo. Znaki „wszystkomające” z natury są niejasne i nie zapamiętywane.
Błąd 2:
Dosłowne ilustrowanie tego,
czym zajmuje się firma.
Google nie umieszcza w logo komputera, Ikea mebli a Philips suszarek.
Dobre marki nigdy nie są dosłowne. To cecha amatorskich znaków.
Logo zawsze występuje w kontekście, obok zdjęć, czy tekstów firmy.
To ten kontekst zawsze tłumaczy, czym zajmuje się dana firma.
Nie ma żadnej potrzeby, by logo pokazywało to raz jeszcze.
Logo powinno realizować znacznie ważniejsze zadania marketingowe.
Błąd 3:
Tworzenie projektu
w nieodpowiednim miejscu.
Podejrzanie tanie oferty i szablony z programów to przepis na kłopoty.
Żadna z tych dróg nie kończy się logiem posiadającym cechy dojrzałości.
Inwestycja w promocję ogólnie dostępnego gotowca to kiepski pomysł.
Po co pracować nad nieunikalną marką, której może używać każdy.
Najcenniejsza wiedza pochodzi od najpopularniejszych marek świata.
Na szczęście w dalszych rozdziałach dzielimy się całą tą wiedzą. Pokazujemy, jak jej użyć do szybkiego rozwinięcia małej firmy.
Teraz zobaczmy pokrótce przykładowy scenariusz projektowy.
Jego podstawowe założenia to stosować tą wiedzę w praktykce.
Próba zdefiniowania procesu logo jest jak próba odpowiedzenia
na pytanie: „ile czasu zajmuje wymyślenie doskonałego pomysłu?”.
Doświadczenie w procesie pozwala nam zamknąć zlecenie w 7 dni. Oczywiście, w trybie ekspresowym. Z reguły logo dojrzewa trochę dłużej.
Klienta zawsze kłopocze myśl, że logo może mu się nie spodobać.
W Owocnych obiecujemy sukces i potrafimy go zagwarantować.
Nie kończymy pracy, dopóki klient nie jest w pełni zadowolony.
Tworzymy kolejne projekty od podstaw - bez ukrytych kosztów.
Nasz proces zaprojektowany jest pod 100% gwarancję satysfakcji.
Co ważniejsze, zamknięty jest w
bardzo rozsądnej cenie.
6 etapów projektowania dojrzałego znaku.
W praktyce przebieg prac zawsze dopasowany jest indywidualnie. Działamy według wielu różnych metodologii w zależności od celu.
Poniższy scenariusz jest poglądowy. Powstał tylko dla potrzeb tej treści. Prezentujemy w nim ważne zagadnienia, by dać Ci wgląd i inspiracje.
Po pierwsze, musimy dobrze zrozumieć klientów naszych klientów.
W jaki sposób ci ludzie dokonują
wyboru? Jak powinni się u nas czuć?
Musimy poznać konkurencję i zrozumieć zasady konkurowania.
Szukamy okazji do tworzenia przewagi nad
podobnymi markami.
Opracowujemy osobowość marki.
Tak jakby była ona człowiekiem.
Tworzymy mapę złożoną z setek skojarzeń.
I wypatrujemy oznak przyszłego sukcesu.
Rozpoznawalne logotypy powstają tylko z jednego składnika. Zidentyfikowanie tego składnika to najważniejsza część tego etapu.
Tylko wyjątkowe idee będą warte szkicowania.
Na tym etapie używamy mapy skojarzeń, kartki, ołówka i umysłu.
Dopiero szkice wskazują, które pomysły są złe, a które obiecujące.
Szkicowanie na papierze jest szybkie, gdy liczy się idea, a nie detal.
Pozwala to podjąć lepsze decyzje, na czym skupić uwagę odbiorcy.
Co wpadnie w oczy najpierw, a czemu damy mniejsze znaczenie.
Na 100 zarysów może 10 jest wartych dalszego rozwijania.
Najlepsze z nich poddajemy procesowi dopracowywania.
Czasami nazywamy ten etap „perfekcjonizacją”.
Nadajemy tu całej formie ponadczasowy charakter.
W praktyce ten proces jest częścią każdego kolejnego etapu.
Chcemy, aby całość stała się prawdziwą wizualną ucztą dla oka. Wywołujemy uczucie ideału, wspomagając się siatkami i geometrią.
Wyrafinowanie opiera się na konsekwencji w podejściu do proporcji. Eksperymentujemy dziesiątki razy w poszukiwaniu harmonii i elegancji.
Jak dokładnie uzyskuje się kształt o optymalnej przyjemności dla oka?
Tego dowiesz się z rozdziału
„Anatomia Kształtu” w dalszej częsci treści.
Szkice powołujemy do życia w programie graficznym.
Rezultatem prac jest kolekcja czarno-białych form
logo.
Ważne jest, aby na tym etapie nie wywierać wpływu kolorem.
Chcemy, aby cała nasza uwaga była skupiona tylko na formie.
Pozwoli to lepiej wychwytywać drobne
subtelności kształtu logo.
Finalny znak będzie często eksponowany właśnie w takiej postaci.
Na przykład na pieczątce, grawerze
czy czarno-białych wydrukach.
Współczesny znak musi być rozpoznawany również w miniaturze:
jako ikona w telefonie czy obok
maleńkiego komentarza na Facebooku.
Zwykłe logo nie może zostać pomniejszone, bo stanie się nieczytelne
Dlatego na tym etapie
przygotowujemy też responsywne ikony znaku.
Gdy wszystkie formy wektorów są już gotowe, poddajemy je testom.
Czy są czytelne z daleka? Jak
wygląda kontra, biały na czarnym tle?
Jeśli wszystko jest w porządku, startujemy z psychologią barw.
Warto świadomie wywoływać niepowtarzalny nastrój.
Dlatego starannie dobieramy każdą składową odcienia.
Niestety nie wszystkie barwy można odwzorować w praktyce.
Monitor podświetla kolory, ale papier czy
ściana tego nie zrobią.
Szukamy kolorów, które wyróżniają i wzbudzają właściwy nastrój
i testujemy je, by mieć pewność, że
można dopasować firmowe farby.
Psychologia koloru w biznesie to dobrze zbadany naukowo temat.
Poświęciliśmy mu krótki, ale ważny
rozdział na dole tej publikacji.
Utrzymywanie spójnego wizerunku to klucz do rozpoznawalności.
Dlatego przygotowujemy instrukcję ekspozycji
logo lub księgę znaku.
Opisujemy zasady korzystnej ekspozycji, definiujemy kolory.
Projektujemy spójne wizytówki, pieczątki i
grafiki społecznościowe.
Czasami tworzymy kompletny wygląd wnętrz sklepu, biura czy lokalu. Zakres tych prac zawsze zależy od indywidualnych ustaleń z klientem.
Na tym etapie przygotowujemy też piękne, responsywne formy znaku.
Aby logo było czytelne w minimalnych
rozmiarach, np. w telefonie.
W finale przygotowujemy do 60 plików niezbędnych do pracy w firmie. Wersje pionowe i poziome. Jednobarwne. Na czarne tło, do graweru itd.
Przekazujemy prawa autorskie, by klient mógł odsprzedać kiedyś markę. Przygotowujemy też dokumentację, by z łatwością ją sobie zastrzegł.
Nowa marka jest gotowa, by zacząć ciężką pracę.
W następnym rozdziale prezentujemy więcej fajnych przykładów.
Tymczasem daj nam znać o swoich planach na własną firmę.
Otrzymasz od nas zupełnie niezobowiązującą ofertę - kliknij
tutaj.
Ciekawe historie naszych klientów wraz z opisem przebiegu realizacji,
krok po kroku znajdziesz w zakładce z ofertą projektowania logo.
Jeśli szukasz większej ilości inspiracji pobierz katalog realizacji.
Znajdziesz tam masę ciekawych histori i przykładów z wielu branż.
W jaki sposób litery zmieniają postrzeganie marki?
Który kolor najbardziej wpływa na decyzje klientów?
Jakie kształty zapewnią optymalną przyjemność dla oka?
Co sprawia, że znak wygląda świeżo mimo upływu dekad?
Poniżej przedstawiamy streszczenie kilku lat Akademii Sztuk Pięknych,
oraz esencję z nauki zdobytej podczas
12 lat naszej projektowej praktyki.
Są też wyniki badań naukowych z psychologii liter, kształtu oraz koloru. Zacznijmy jednak od krótkiego wprowadzenia do samych podstaw.
Każdy typ zawiera w sobie 3 do 4 bardzo specyficznych odmian. Przedsiębiorcy nie mają potrzeby ich rozróżniać. To tylko ciekawostka.
Zaletą symboli jest duża rozpoznawalność nawet w niewielkiej formie.
Na użycie rozpoznawalnego symbolu stać tylko nieliczne marki świata. Firma musi być już sławna, aby pozwolić sobie na rezygnację z liter.
Początkowo każda firma używa symbolu w połączeniu typografią. Wszystkie inne podejścia będą biznesowo nieuzasadnione.
Logotypy oparte o mądre modulacje typografii są charakterystyczne. Bardzo łatwe do zapamiętania i rozpoznawania w przyszłości.
Kształt liter ma ogromny wpływ na wyzwalanie emocji.
Dlatego sami stosujemy właśnie takie rozwiązanie.
Ambigramy to znaki wyglądające tak samo do góry nogami.
Niestety czytelność tych liter będzie zawsze utrudniona.
To niedopuszczalne z biznesowego punktu widzenia.
Kombinacja łączy w sobie typografię z symbolem.
Lecz wady i zalety połączenia są inne niż każdego składnika z osobno.
Specyficzną formę kombinacji stanowią emblematy (z prawej),
jednak takie połączenia wzoru i liter bardzo osłabiają czytelność.
Poniżej znajdziesz uproszczone wnioski z ważnych badań naukowych.
To, co każdy przedsiębiorca musi wiedzieć o kształcie, kolorze i literach.
Kształty mają ogromny wpływ na postrzeganie cech marki.
Wykorzystanie atrybutów geometrii przynosi
zdumiewając efekty.
Prostokąty
Trójkąty
Okręgi
Badania na Oksfordzie
, były przełomowe. Badani zakładali większą empatię
i troskę o klientów w firme z okrągłym logo niż z
kwadratowym.
Gdy badanym pokazywano sofę w obecności logo równoległobocznego - wskazywali oni na jej trwałość. Gdy logo było obłe - doceniali jej wygodę.
Podczas gdy wielokąty korelują z twardą, ostrą energią męską,
okręgom i elipsom przypisuje się miękką i
delikatną naturę kobiecą.
Sposób wizualizacji daje nam wpływ na postrzeganie charakteru marki. Ponadczasowe kształty bardzo wzmacniają rozpoznawalność znaku.
Co sprawia, że znak wygląda świeżo pomimo upływu dekad?
Uczucie piękna odzwierciedla się poprzez harmonię „złotych” proporcji.
Są to proporcje matematyczne
spotykane niemal wszędzie w naturze.
Starożytni Grecy używali ich w tworzeniu atrakcyjnych wizualnie form. Nadają one wszystkim projektom naturalny, przyjemny dla oka wygląd.
Mózg jest „zaprogramowany” do preferowania kształtów o tej proporcji.
Im bardziej rzeczy się do niej
zbliżają, tym piękniejsze nam się wydają.
Organizowanie tych informacji w bardziej ustrukturyzowany sposób
uzyskuje się za pomocą systemu linii
zwanego siatkowaniem (gridding).
Siatka pomaga zachować rytm i wychwytywać drobne niekonsekwencje.
To narzędzie pozwala na harmonijne
uporządkowanie estetyki projektu.
Sprawia, że projekt staje się ponadczasowy i nie poddaje się trendom.
W finale to drobne subtelności odróżniają genialne projekty od dobrych.
Dla helskiego Fokarium zaproponowaliśmy wyjątkowo przyjazny znak.
Staraliśmy się, aby przejawiał cechy słynnego symbolu pandy z WWF. Kojarzyliśmy je dlatego, że w naszym kraju foki są pod ścisłą ochroną.
Zastanawiasz się nad wyjątkowym kształtem dla własnej marki?
Możemy Ci w tym pomóc. Wystarczy, że dasz nam o tym znać.
Zadzwoń, tel. 660 970 980. Lub
Chcesz wybrać najbardziej przekonujący kolor dla swojej firmy?
Przed nami najbarwniejszy rozdział w tym artykule.
Wielu ludzi wszystkie poniższe kolory nazwie potocznie niebieskimi.
Ale zaraz, zaraz. Przecież te kolory wyglądają zupełnie inaczej.
Zrozumienie kolorów w biznesie warto zacząć od podstaw.
Munsell wyróżnił trzy podstawowe składowe koloru.
Większość projektantów skupia się całkowicie na odcieniu - a to błąd! Badania dowodzą , że jasność i saturacja działają na emocje silniej.
To bardzo ważny wniosek w tworzeniu właściwej osobowości marki. Dogłębne studia w temacie przynoszą więcej ciekawych spostrzeżeń.
Odcień wywiera bardzo duży wpływ na ludzką fizjologię.
Ciepłe barwy zwiększają pobudzenie. Chłodne
zmniejszają.
Warto wybrać ciepłe barwy, jeśli Twoją ofertę wybiera się spontanicznie.
Chłodne, jeśli to zakup
wymagający zastanowienia się i negocjacji.
Poza tym mężczyźni częściej wybierają ciemne barwy, a kobiety jasne. Młodzi preferują nasycone barwy, a ludzie starsi wolą stonowane.
To wszystko tylko drobne sugestie. Prawdziwe znaczenie ma coś innego.
Liczy się przede wszystkim
adekwatność. Zobaczmy to na przykładzie.
Ulubiony odcień mężczyzn to niebieski (57%), nie brązowy (2%).
Ale wszyscy (98%) i tak kupią brązowy
stół, bo jest bardziej adekwatny.
To nie koniec. Choć badani nie cenili brązowego, to lubili „mokkę”,
i to pomimo tego, że naukowcy
pokazywali badanym ten sam kolor.
Wniosek? Stosunek do koloru zmienia się w zależności od kontekstu.
Nie lubimy czerwonego widząc rany, ale lubimy go patrząc na truskawki.
Owszem, istnieje połączenie między odcieniem a osobowością marki. Badani łączą żółty z optymizmem, a czerwony z pasją. Tak, jak poniżej:
Choć nie brzmi to zgodnie z intuicją, to próby dopasowania się do stereotypowych skojarzeń nie przynoszą dobrych rezultatów w biznesie.
Dlatego nie sugerujcie się zbytnio zestawieniem powyższych odcieni.
W biznesie to jasność i saturacja
mają największe znaczenie.
Z badań wynika też, że ważniejsze dla dochodów firmy jest wsparcie kolorem cech osobowości , którą chcemy przedstawić naszym klientom.
Dowiedziono, że najważniejsze dla nowych marek jest wybranie takiej
palety barw, która będzie najkorzystniej
odróżniać się od konkurentów.
Stara zasada jest więc wciąż aktualna - wyróżnij się, albo zgiń!
IKEA pełna jest ludzi, którzy nie lubią połączenia żółtego z niebieskim, ale gdy pytamy ich, czy lubią tę markę zgodnie odpowiadają, że bardzo.
W biznesie nie liczy się to czy lubimy kolor jakieś marki, bo nikt nas
nigdy o to nie pyta. Liczy się to,
jak ten kolor działa w tym kontekście.
W Owocnych traktujemy poważne firmowe kolory naszych klientów.
Jeśli chcesz, możemy pomóc Ci w
znalezieniu perfekcyjnej saturacji.
Wystarczy, że dasz nam o tym znać w
Najważniejszy rozdział tego artykułu zostawiliśmy na zakończenie.
Kształt liter to fundament wywierania
wpływu na klientów firmy.
Badania dowodzą, że mózg przypisuje kształtom liter cechy charakteru. Typografia stanowi graficzny ekwiwalent modulacji ludzkiego głosu.
Za pomocą naprawdę subtelnych wariacji można wpływać na:
ton, głośność, akcent, rytm, tempo, a nawet
nastrój.
Istnieją 3 podstawowe rodziny typografii.
Projektowanie identyfikacji nie jest zwykłą wycieczką do menu czcionek.
Typografia staje się wizualnym reprezentantem firmowych wartości.
Kroje pisma będą sugerować, czego klient
może się spodziewać.
Indywidualne liternictwo buduje klimat autentyczności.
Sprawia, że znak jest niepowtarzalny i wyjątkowy.
Firmy używają tej strategii bardzo świadomie.
Rozpoznajemy je właśnie dzięki typografii.
Klienci podświadomie doceniają dobrze zaprojektowane litery.
Nawet,
jeśli kompletnie nie znają się na zasadach liternictwa.
Dlatego dla Owocnych również wybraliśmy tę strategię.
Nasze logo symbolizuje odręczny podpis artysty.
Sugeruje, że markę tworzą prawdziwi ludzie.
Podkreślenie oznacza, że są dla nas ważni.
Litery mają ogromny potencjał wpływania na ludzką percepcję.
Sztuka polega na wywołaniu korzystnych,
biznesowych skojarzeń.
W branży urody tłusta typografia spowoduje duży dysonans poznawczy. Sprzedaż znacznie bardziej podbijają tutaj szczupłe i wysokie litery.
Dodatkowo ludzie podświadomie łączą takie kształty z luksusem. Zależności potwierdzonych badaniami jest sporo. Oto niektóre z nich.
Często spotykany błąd to użycie różnych fontów w jednym projekcie. Działa tu zasada, że goniąc dwa zające na raz nie łapiesz żadnego.
Fonty są spójne wyłącznie wtedy, gdy dzielą te same rdzenne cechy, jak: ciężar, proporcje i odległości - nawet, jeśli kontrastują w inny sposób.
Nie znaczy to, że litery pasują do siebie jak klocki Lego. Są jak puzzle. Każda ma inny kształt, więc i odstępy między literami są różne.
Regulowanie odległości między konkretnymi parami znaków to kerning
Gdy liter jest mało, automatyczne odstępy z programu wyglądają źle. Ręczny kerning poprawia przejrzystość i dodaje projektom klasy.
W identyfikacji, mniej często znaczy więcej - ale jest też wartość skrajna. Przykład słowa minimum jest wybitnie kreatywny. Niestety, nieczytelny.
Najważniejszą zasadą w biznesowej typografii jest jednoznaczność.
Nigdy nie rezygnuj z
czytelności na rzecz kreatywności!
W Owocnych bardzo poważnie traktujemy kwestię liternictwa.
Organizujemy kształty tak, aby przynosiły
klientom wymierne korzyści.
Co ważne potrafimy to robić w rozsądnym budżecie dla małych firm.
Do tej pory pomogliśmy już ponad
pięciuset polskim przedsiębiorcom.
Z przyjemnością możemy pomóc także i Tobie.
Hej! Nazywam się Mariusz Słowik i jestem autorem tego artykułu.
Mam nadzieję, że pomoże Ci on stworzyć
markę, o której marzysz.
Najlepsze rezultaty daje połączenie wiedzy, talentu i doświadczenia. Dlatego dobry projekt warto rozpocząć od znalezienia dobrych ludzi.
Na szczęście jesteś we właściwym miejscu.
Bardzo łatwo jest zacząć właśnie tutaj.
Jesteśmy tu tylko dla małych firm.
Napisz do nas, to nic nie kosztuje.