To radość, ekscytacja, skoki adrenaliny i cudowny projekt logo sprawiają, że wciąż chcemy więcej. Sport staje się aktualnie jedną z najbardziej opłacalnych branż biznesowych. Jesteśmy w stanie oglądać sport 24 godziny na dobę na kanałach takich jak: Canal+ Sport, Eurosport, Polsat Sport czy TVP Sport. Telewizja i satelita już dawno zmieniły sposób postrzegania sportu, a technologia wciąż się rozwija. Gdy nie ma żadnych poważnych wydarzeń sportowych, gromadzą ludzi oglądających Mistrzostwa w Domino czy Mistrzostwa w Kamień, Papier, Nożyce. To naprawdę zdumiewające.
Możesz się teraz zastanawiać, jaki to ma związek z twoim projektem logo sportowego. Odpowiedź jest prosta. Twoje logo sportowe może pewnego dnia zostać pokazane w telewizji, twoje logo może nawet wisieć na transparencie rozwieszonym na stadionie podczas profesjonalnych wydarzeń sportowych
Najlepsze wzory logo klubu sportowego i drużyny
Głównym celem każdego logotypu sportowego jest stworzenie długotrwałego i niezapomnianego wrażenia w umysłach potencjalnych klientów. Innymi słowy możemy powiedzieć, że logo jest w zasadzie sercem każdej organizacji. Reklama, logotypy i budowanie świadomości marki są skuteczne tylko wtedy, jeśli są w stanie dotrzeć do odpowiedniej grupy odbiorców.
Jeśli działasz w przemyśle sportowym, musisz upewnić się, że twoje
logo znajduje się na każdym stadionie, sali gimnastycznej, parkingu
i stołówce w twoim mieście. Następnym razem, gdy dziecko twojego
klienta docelowego będzie potrzebowało nowych butów sportowych lub
ochraniaczy, zapamiętają twoje logo sportowe i sprawdzą, co masz w
ofercie. Nawet jeśli zaczynasz na niewielką skalę, reklamuj się na licealnej
sali gimnastycznej, a także w hali sportowej, na korcie tenisowym a nawet
stadionie jeśli pozwala Ci na to budżet. Ludzie z miasta zobaczą twoje
logo i utkwi ono w ich świadomości. Dzieci, które uprawiają sport,
zapamiętają twoje logo i wpłyną na swoich rodziców, co do miejsca,
w którym będą chcieli kupić nowy sprzęt sportowy. Jeśli jesteś w stanie
zapewnić im wysokiej jakości produkt i usługę, twój biznes będzie
prosperował.
Jak zrobić dobre logo dla sportowego biznesu?
Pytaniem, które nasuwa się teraz na myśl jest: czym jest dobre logo sportowe? Odpowiedź na to pytanie powinna brzmieć: dobre logo jest czymś, co sprawia, że oglądający są zaciekawieni. Dobrym logotypem powinna być jakakolwiek rzecz przyciągająca uwagę. Szczególnie, jeśli chodzi o sport, kompletny charakter i wizerunek firmy musi być wyrażony za pośrednictwem logo. Dobrze ilustrują to poniższe przykłady logo sportu, takie jak logo squash, czy logo drużyny a nawet maratonu.
Czcionki i typografia w logotypach sportowych
Krój pisma w logo stworzonego dla sportu odgrywa kluczową rolę. Styl czcionki jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych aspektów dobrej identyfikacji. Dlatego czcionka w logo rozrywki powinna być artystyczne i łatwa do odczytania, by zaprezentować właściwy skrót lub slogan firmy, lub klubu sportowego.
Kolory w logotypach związanych ze sportem
Przed nadaniem jakiegokolwiek stylu symbolowi sportowemu zawsze powinno się pamiętać, że kluczowa jest prostota. Tworząc logo dla rozrywki powinno się wykorzystać takie kolory jak niebieski, czarny, indygo, czerwony, pomarańczowy i ich odcienie. Te kolory mają bardzo silny wpływ na umysły oglądających. Wybór kolorów jeszcze przed zaprojektowaniem znaku firmowego jest bardzo profesjonalnym posunięciem. Doskonale dokumentują to poniższe wzory logo wędkarskiego, tenisowego czy logo squash.
Sprawdź też: Identyfikacja wizualna firmy - krótki poradnik video.
Co jeszcze warto wiedzieć o logotypach sportowych?
Tworzenie logotypów sportowych to zawsze trudne zadanie. Wymaga to zdecydowanie umiarkowanej gry czcionek, styli i kolorów. Zawsze należy pamiętać, że wymyślne materiały dekoracyjne w większości przypadków nie sprawdzają się. Logo z przeznaczeniem dla sportu może być bardzo atrakcyjne poprzez wykorzystanie odpowiednich kontrastów, kolorów, czcionek i kształtów.
Koniecznie trzeba również pomyśleć o logotypach, których rozmiar można zmienić, ponieważ jeśli chodzi o branżę sportową logo jest cały czas wykorzystywane na różnych materiałach. Wszystkie elementy logo sportu powinny być dostrzegalne będąc zamieszczane w różnych rozmiarach. Sztuka tworzenia logo dla sportu polega na stworzeniu symboliki, która będzie równie dobrze wyglądała na wydrukach jak i w sieci.