Jaki inny biznes byłby bardziej nastawiony na obraz, niż rozrywka, kultura i sztuka. Jest to ten segment rynku, gdzie aspekt wizualny jest najważniejszy. Firma, która chce odnieść sukces, musi promować się w profesjonalny i rozrywkowy sposób. Częścią takiego wizerunku jest posiadanie profesjonalnego logo.
Co sprawia, że logo teatru czy galerii odnosi sukces? Zależy to od charakteru biznesu, ale w przypadku logotypów związanych z rozrywką, atrakcyjne połączenie kolorów i kształtów stanowi klucz do sukcesu. Choć wybór odpowiedniej barwy nie nastręcza zbyt wielu problemów, wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, jak wielkie znaczenie ma kształt użyty w logo kina czy opery.
Wzory najlepszych logotypów
rozrywkowych świata
Logotypy o kulistych kształtach wydają się bardziej przyjazne i znajome. Dobre przykłady logo rozrywkowych wykorzystujących ten kształt możemy znaleźć w naszym blogowym wpisie Top 10 logo telewizyjnych. Wiele z tych stacji, począwszy od CBS, kończąc na TVN Style używa tego kształtu właśnie z tego powodu. Jeśli spojrzysz na okrąg, nie ma tam żadnych kątów ani prostych linii. Koła przypominają kształtem naszą planetę, albo przyjazny uścisk. Jeśli chcesz, by Twoje przedsiębiorstwo związane z rozrywką wywoływało te same emocje, zastanów się nad implementacją tego kształtu w swoim logotypie.
Jak zaprojektować logo galerii, teatru czy muzeum?
Czyli, krótko o kolorach, kształtach i czcionkach
Styl i wzór logotypów kultury i sztuki
Czasami najnowsze style znaków graficznych wydarzeń wyglądają bardzo
fajnie na chwilę obecną, ale w miarę jak zbliża się wydarzenie stają się
przestarzałe. Należy zawsze wybiegać w przyszłość w poszukiwaniu styli
i wzorów wywierających długotrwały wpływ na oglądających. Zaleca się
nie wybieranie wzorów, które nie przypominają innych logotypów
wydarzeń. Symbol wydarzenia musi odróżniać się od innych, by stworzyć
unikatową tożsamość. Najlepiej gdy wzbogacony jest o slogan, bądź
hasło reklamowe.
Kolory logotypów
Logo galerii powinno nawiązywać do podstawowego motywu
wydarzenia. Dla różnych wydarzeń wykorzystywane są różne palety
kolorów, dlatego zawsze trzeba próbować zaadaptować motyw
i stworzyć logo w podobnej kolorystyce. Zaobserwowano, że
w logotypach wydarzeń najczęściej wykorzystywane są jasne odcienie
kolorów.
Czcionki logotypów wydarzeń
Jeśli w logo pubu wykorzystywane są także slogany i hasła reklamowe,
równie dobrze mogą być użyte różne atrakcyjne czcionki. Jedna rzecz
jest wspólna dla każdego logo – jest to wykorzystanie czytelnych
i dużych czcionek, by wywrzeć niezapomniane wrażenie na umysłach
oglądających.
Projektując znak firmowy zawsze należy rozważyć wszystkie aspekty i docelowe materiały. Symbol firmy związanej z kulturą, bądź wydarzeniem będzie jego fundamentem, dlatego należy spróbować sprawić, by było bardzo silne i imponujące. Bardzo ważne jest, by przy tworzeniu logo skorzystać z usług profesjonalistów, ponieważ przyszłość całej firmy lub wydarzenia zależy właśnie od rozpoznawalności.