Jednym z najlepszych sposobów na promocję twojej firmy finansowej jest posłużenie się logotypem. Porywające, przykuwające uwagę logo banku daje konsumentom wrażenie bezpieczeństwa i stabilności – cech, które są tak cenione w branży finansowej.
Niestety ta gałąź rynku od zawsze boryka się z problemem braku zaufania. Logo finansowe ma za zadanie rozwiązać ten problem. Wpadający w oko znak graficzny da twoim klientom pewność, że jesteś jedyną firmą, z którą chcą robić interesy. Twój znak graficzny jest prawdopodobnie pierwszym obrazem twojego przedsiębiorstwa, który zobaczą twoi klienci. Imponujący logotyp, będące nieustannie w zasięgu wzroku, utwierdzi klientów, że starasz się im pomóc, oferując najlepsze usługi na rynku.
Międzynarodowe wzory logo banku, kantoru i lombardu
Każdy emblemat, obraz lub symbol reprezentujący firmę lub produkt jest uważany jako jej logo. Logotypy są projektowane tak, by były natychmiast identyfikowane z produktem czy firmą. Znaki firmowe mogą być wykorzystywane w druku, np. w broszurach reklamowych, na papierze firmowym czy innych oficjalnych elementach papeterii danego produktu czy firmy. Dzięki takim symbolom firmy i produkty są łatwo rozpoznawane. Logo to najbardziej skuteczny sposób na wyróżnienie się spośród innych firm z branży. I to nie ważne, czy chodzi o logo kantoru, czy logo lombardu.
Wpływowe organizacje finansowe już w przeszłości zastrzegły sobie takie emblematy. Jednak obecnie, gdy świat zmienił się gwałtownie, większość firm finansowych posiada własne logo finansowe. Niektóre firmy finansowe zainwestowały wielkie ilości pieniędzy w swoje znaki firmowe, ponieważ w pełni zdają sobie sprawę z tego, że jest to kluczowy sposób na zbudowanie unikatowej tożsamości marki.
Sprawdź też: Jak zrobić logo firmy - krótki poradnik video.
Jak zaprojektować i zrobić logo banku, funduszu czy instytucji finansowej?
Dobre logo banku wyróżnia go na tle firm, które nie zagoszczą w tej branży zbyt długo. Ci, którzy nie poświęcają odpowiedniej ilości czasu i środków na stworzenie dobrego logo, sprawiają wrażenie, że nie chcą poświęcić odpowiedniej ilości czasu i środków na zapewnienie najlepszej jakości usług. Klienci oczekują najbardziej atrakcyjnej oferty i szukają firmy, która to zaoferuje.
Logo finansowe jest dokładnie tym, czego potrzebujesz, by pokazać wyjątkowość twojej oferty, a także twoją wiarygodność. Wielu ludzi działających na dzisiejszym rynku nie wie, czego tak naprawdę potrzebują. Inteligentny klient będzie szukał ekskluzywnego logotypu firmy oferującej usługi finansowe. Logo instytucji powiedzą mu, czy są warte jego pieniędzy.
Jeśli chcesz być pierwszą firmą, o której pomyśli taki klient, musisz zdecydować się na logo finansowe, które najlepiej określi to, kim jesteś, co potrafisz i jak dobrze potrafisz to zrobić. W tak śmiałe obwieszczenie nikt by nie uwierzył, gdyby nie zastosowanie energicznego, pełnego życia logo. Wielu klientów polegało niegdyś na reklamie „z ust to ust”. Być może niektórzy posłużyliby się tego typu pocztą pantoflową, by znaleźć odpowiednią firmę finansową, fundusz, a nawet kantor czy lombard.
Kolory logotypów w markach
finansowych i bankowych
Wybierając kolory dla logo finansowego należy zawsze próbować wybrać uniwersalne kolory, profesjonalnie używane przez niektóre drukarnie. Zauważono, że te kolory mają silny wpływ na oglądających. Czerwony jest zazwyczaj używany do przyciągania uwagi, a niebieski, z powodu swych kojących właściwości reprezentuje komfort. Takie kolory jak czarny, ciemny i srebrny są również wykorzystywane w tworzeniu profesjonalnych logotypów.
Style logo bankowego i funduszu
Istnieje kilka różnych stylów nowego logo banku, funduszu inwestycyjnego, lombardu czy kantoru, często projektowanego i wykorzystywanego, by polepszyć sytuację firmy finansowej. Jednym z bardzo dobrych sposobów jest umieszczenie nazwy firmy poniżej znaku graficznego. Istnieją także całkowicie symboliczne znaki firmowe, wykorzystujące różne geometryczne kształty. Zawsze należy próbować znaleźć równowagę pomiędzy sloganami i symbolami.
Czcionki i slogany logotypów finansowych
Jeśli logo finansowe wymaga dodania sloganu, należy zawsze pamiętać o zachowaniu międzynarodowego standardu i jakości słów. Slogan powinien być precyzyjny i powinien także przekazywać kompletne informacje dotyczące firmy czy produktu. Odpowiednie, widoczne i czytelne kroje pisma są zawsze wymagane do stworzenia skutecznego sloganu. Logo zawsze powinno być łatwe do zapamiętania i wywierać długotrwałe wrażenie na oglądających. Nie należy używać symboli, których nie da się wykorzystać w różnych rozmiarach. Tworzenie logo finansowego to trudne zadanie. By stworzyć skuteczne logo zawsze należy starać się wypróbowywać unikatowe slogany i emblematy.
Każdy emblemat, obraz lub symbol reprezentujący firmę lub produkt jest uważany jako jej logo. Logotypy są projektowane tak, by były natychmiast identyfikowane z produktem czy firmą. Znaki firmowe mogą być wykorzystywane w druku, np. w broszurach reklamowych, na papierze firmowym czy innych oficjalnych elementach papeterii danego produktu czy firmy. Dzięki takim symbolom firmy i produkty są łatwo rozpoznawane. Porządny projekt logo w świecie finansów, to najbardziej skuteczny sposób na wyróżnienie się spośród innych firm z branży. Wpływowe organizacje już w przeszłości zastrzegły sobie takie emblematy. Jednak obecnie, gdy świat zmienił się gwałtownie, większość firm finansowych posiada własne logo finansowe. Niektóre firmy finansowe zainwestowały wielkie ilości pieniędzy w swoje znaki firmowe, ponieważ w pełni zdają sobie sprawę z tego, że jest to kluczowy sposób na zbudowanie unikatowej tożsamości marki.
Buduj dobrą markę od samego początku.
Zdobądź logo finansowe, którego szukałeś!
Dzisiejszy świat jest zupełnie inny. Klienci szukający firmy finansowej z całą pewnością zrobią to poprzez internet. Otwiera on możliwości nie tylko na twoje miasto, ale na cały świat. Aby być konkurencyjnym na podobnym poziomie, musisz być gotowy na przeprowadzenie szczerej kampanii reklamowej. Taka kampania zaczyna się od deklaracji tego, kim jesteś. Proste słowa i zdania już nie wystarczą. Logo wypełni miejsce wszystkich słów i grafik, byś mógł zająć miejsce obok najmniejszych i największych firm świata. Weź za przykład osobiste doświadczenia. Co znajdujesz za każdym razem, gdy szukasz czegoś w internecie? Zauważysz, że ponad 80% wszystkich firm zajmujących się finansami ma zindywidualizowane logo.
Jedną z zalet posiadania takiego zróżnicowanego i zindywidualizowanego logo jest to, że możesz użyć go na swoich wizytówkach i broszurach. Daje to możliwość reklamy za każdym razem, gdy ktoś je zauważy. Wszystkie twoje dokumenty będą miały nadrukowany znak firmowy – niedrogą formę reklamy. Buzz marketing (marketing szeptany) to wciąż wspaniałe rozwiązanie dla każdej firmy. Twoi klienci będą mogli z łatwością zapamiętać twoją nazwę. Logo finansowe będzie doskonałym narzędziem, które utkwi ludziom w głowach na długo.