Zaprojektowanie fascynującego i efektywnego logo dla ludzi w podróży i turystyki łączy się z rzetelnym zrozumieniem potrzeb i pragnień klientów. Bez względu na to, czy prowadzisz biuro podróży, hotel, hostel czy egzotyczny ośrodek wakacyjny, zanim spotkasz się ze swoim twórczym i przyjacielskim projektantem logo, musisz poznać wszystkie (materialne i emocjonalne) korzyści, jakie twoja firma zapewnia konsumentom.

Świetne wzory logo hoteli, hosteli i biur podróży

Poniżej znajdziesz kilka podstawowych elementów, które powinny zostać zawarte w projekcie logo skierowanego do ludzi w podróży lub turystów. Posiadanie porządnego planu przy tworzeniu projektu logo biura podróży, logo hotelu czy logo hostelu bardzo pomoże twojej firmie w uzyskaniu efektywnego wzoru.
Jak zaprojektować logo hotelu,
ośrodka lub logo biura podróży?
Logo to środek, dzięki któremu firma jest rozpoznawana w świecie biznesu lub łatwa metoda przedstawienia na rynku symbolu, dzięki któremu firma stanie się zapamiętana. Jeśli biuro oferuje wycieczki do miast o pięknej, bujnej roślinności w projekcie logo powinny znaleźć się drzewa itp. Tak samo jeśli miejsce podróży słynie z możliwości żeglowania, w logo campingu czy motelu mogą się znaleźć obrazy żaglówek itd. Tu wyobraźnia projektantów może być nieograniczona.

Przed stworzeniem logo podróżniczego należy rozważyć to, jakich czcionek i kolorów powinieneś użyć, czy lepsze będą symbole czy znaki. Obrazy i symbole zawarte w projekcie logo powinny być dopasowane do natury twojej branży.
Kolorystyka w logo związanych z podróżowaniem
Ważną częścią tworzenia kreatywnego projektu logo podróżniczego jest odnalezienie odpowiednich kolorów. Niektóre odcienie wywołują silne skojarzenia lub przywodzą na myśl pewne stereotypy. Jeśli prowadzisz biuro podróży organizujące wycieczki w tropikalne miejsca, takie jak Bali (Indonezja) czy Cancun (Meksyk), sam zauważysz, że tego typu logo podróżnicze prawie zawsze mają kolor zielony lub niebieski. Jeśli myślisz o logo dla ośrodka wypoczynkowego, agroturystyki lub pensjonatu, możesz odwołać się do kolorów, które podkreślą wyjątkowy charakter tych miejsc.

Z drugiej strony, brązy najczęściej łączone są z pustyniami, a biele z zimnymi rejonami geograficznymi. Łatwo zauważyć, że niemal wszystkie kolory wykorzystywane są zgodnie z naturą miejsca, jakim zajmuje się firma. Choć zdarzają się fantastyczne wyjątki od tej reguły.
Typografia i czcionki logotypów turystycznych
Jeśli chodzi o wybór czcionki, najbardziej odpowiednia dla twojego logo hotelu, hostelu czy logo biura podróży podróżniczego będzie ta, która jest najlepiej dopasowana do rodzaju produktów, jakie sprzedajesz, lub usług, jakie świadczysz. Styl pisma Roman czy klasyczny Old-English będą odpowiednie, jeśli promujesz formalne miejsca i lokacje podróży. Jeśli jest to lokalizacja przeznaczona dla całych rodzin, możesz pobawić się wieloma kolorami przy użyciu zwykłego stylu czcionki. Tak jak w poniższych przykładach logo campingu, biura turystycznego, zajazdu czy schroniska.

Logo Firm Organizujących Wycieczki różnią się między sobą tak jak różnią się rodzaje świadczonych przez nie usług. Ich zadaniem jest odzwierciedlanie konkretnej branży, której logo reprezentują. Z przyjemnością pomożemy Ci opracować logo z którego będziesz dumny.