Jako właściciel fundacji lub członek zacnego stowarzyszenia, dobrze zdajesz sobie sprawę, że znalezienie odpowiedniego źródła finansowa, może być niezwykle przytłaczającym procesem. Ludzie zwykle nie mają pojęcia, do kogo się zwrócić, lub jak wygląda sam proces ubiegania się o wsparcie lub dotacje. To tylko potwierdza powszechnie znaną prawdę, że logo każdej organizacji ma duży wpływ na jej odbiorców.
Budowa silnej wizerunkowo marki, w tak konkurencyjnej branży zapewnia odbiorcom przede wszystkim najważniejsze w tej działalności poczucie bezpieczeństwa. Sprawia, że jesteśmy postrzegani jako wiarygodna, dojrzała instytucja, której można zaufać.
Wzory logo fundacji, stowarzyszeń i organizacji
Organizacje pozarządowe od tysięcy lat używają do identyfikacji symboli, herbów, flag i ikon. Owocni pomagają organizacjom, fundacjom i stowarzyszeniom w wypromowaniu własnej marki poprzez tworzenie dla nich logotypów, symboli i wszystkich innych identyfikatorów, które pomagają im się wyróżnić na tle konkurencji. Dzięki solidnym podstawom firmy i dobrej jakości projektom, Owocni są postrzegani jako liderzy Polskiego rynku projektowania graficznego. Powyższe przykłady prezentują światowe standardy i nie zostały zaprojektowane przez nas. Jeśli chcesz zobaczyć nasze realizacje, zajrzyj do naszego portfolio.
Co powinny zawierać logotypy, których zadaniem jest zjednanie sobie ludzi?
Logotyp jest wizualnym reprezentantem instytucji na rynku. Jego projekt i wygląd zależy od rodzaju prowadzonych przez nią działań. Wzory logo różnią się w zależności od branży. Krótko mówiąc, znak graficzny musi przedstawiać obraz tego, czym dokładnie zajmuje się organizacji i do jakiej branży należy. Dobre przedstawienie instytucji za pomocą tylko jednej grafiki to naprawdę skomplikowane zadanie.
Projektując identyfikację wizualną należy wziąć pod uwagę wiele różnych czynników. Rozważyć rozmiar organizacji, jej historię, skojarzone barwy, maskotki, lakoniczne pseudonimy, lokalizację oraz kampanie. Gdy już poznamy te informacje, możemy zacząć projektowanie, które pasuje do misji jednostki i jej osobowości. Projektowanie spójnej tożsamości, która nie będzie oderwana od rzeczywistości. Znak rozpoznawczy to znaczący element wizerunku. To obraz, który klient będzie pamiętał.
Kolorystyka i styl w logotypach organizacji
Kolory w każdym logo organizacji są niezwykle ważne. Możemy na przykład zauważyć, kolor niebieski w wielu instytucjonalnych logotypach. Jest tak dlatego, że niebieski symbolizuje komunikację i kojarzy się z przyjazną atmosferą wśród ludzi. W logo mogą być wykorzystane różne odcienie tego koloru. Od jasnego cyjanowego, symbolizującego radość po granatowy symbolizujący bezpieczeństwo.
Nie mniejsze znaczenie ma sam wzór i styl. Wielokrotnie można zauważyć, że logo stowarzyszenia nie sprawdza się na rynku z powodu jego niepotrzebnej stylizacji. Logo musi dokładnie dopasowywać się do motywu firmy. Warto zapamiętać, że zbyt ozdobne logo nigdy nie będzie się sprawdzać. Wyżej wymienione punkty to kluczowe elementy składające się na lepsze i bardziej efektywne logo, które robi wrażenie na rynku.