Wybierz go mądrze! Firma nie dostaje drugiej
szansy, na zrobienie pierwszego wrażenia.
Nasze mózgi ulegają magii pierwszego wrażenia. Nie wszyscy znamy
się na projektowaniu logo, ale każdy wie kiedy widzi znak za którym
stoi solidna firma. Za chwilę opowiemy Ci o projektowaniu dojrzałej
marki, ale najpierw zapytaj o fertę stworzenia logo dla swojej firmy.
Współczesny człowiek łatwiej rozpozna logotypy znanych marek
niż kształty liści najpopularniejszych drzew. Nasze oko lubi proste
kształty i symbole utrzymane w wyrazistej kolorystyce. To one przyciągają
uwagę i najlepiej zapadają w pamięć klientom i nabywcom.
Perdana Yoga - Abstrakcyjna przykłady współczesnych trendów grafika logo.
To dlatego właśnie niejeden właściciel młodej firmy zastanawiał się, od
czego zależy sukces i rozpoznawalność takich logotypów jak ten Coca-Coli
czy Milki. No i jaka będzie tego cena. Bo przecież taki sukces nie ma cennika.
Który grafik zaprojektuje
lepsze logo dla Twojej firmy?
W poprzednich artykułach przedstawiliśmy dokładnie na czym polega
geniusz takich projektantów logo, jak Paul Rand, czy Miles Newlyn.
Nie powinno się krytykować geometrii, bo ona się nie myli.
Paul Rand - Najsłynniejszy grafik logo na świecie.
Dobre logo rozpoznaje się po tym, że się nie starzeje.
Miles Newlyn - Projektant logo o międzynarodowej sławie
Jednak prace takich gwiazd kosztują setki tysięcy dolarów. Małych firm,
które rozpoczynają działalność zwyczajnie na to nie stać. Nie oznacza to, że
muszą mieć logo gorszej jakości. Jeśli dopiero zaczynasz to koniecznie
sprawdź nasz najważniejszy artykuł…
Zacznij od sedna
Ten artykuł, stanowi wyłącznie
rozwinięcie naszego wyjątkowego
poradnika o projektowaniu logo dla firmy.
Jeśli planujesz stworzyć znak,
którym zawstydzisz całą konkurencję, to musisz
zacząć lekturę właśnie od niego.
Jak dziś wyglądają identyfikacje
wizualne startujących firm?
Zobacz ciekawe przykłady.
Należy zauważyć, że logo pełni przede wszystkim rolę komunikacyjną. Nie
musi trafiać w ogólny gust, ma zapadać w pamięć i pokazywać siłę oraz
profesjonalizm marki, przekładając się na zyski.
Google nie ma przecież w logo symbolu komputera, a Nokia komórki.
Najbardziej znane logotypy tworzą osobowość marki - nie muszą więc
przypominać, czym zajmuje się firma.
Wysokiej jakości grafika na logo to podstawa biznesowej identyfikacji wizualnej.
Czyli jednego z podstawowych narzędzi reklamowych budujących
tzw. Branding. W skład którego wchodzą obrazy, treści a także trafnie
dobrana kolorystyka.
Dobrej jakości logo graficzne posiada unikalny zapis typograficzny i wyróżniającą
się teksturę bez względu na to czy jest duże, czy małe. Wielkie i rozpoznawalne
marki zawsze umieszczają swoje znaki rozpoznawcze na wszystkich
materiałach reklamowych, włączając w to papier firmowy, pudełka na
upominki, billboardy i firmowe broszury.
Akademia osiągnięć - Przykład kompleksowej grafiki identyfikacji wizualnej.
Zobaczmy inspirujące logo grafiki
we wzorach identyfikacji
z całego świata...
Głównym powodem, dla którego firma potrzebuje obłędnego
logo jest fakt, że ludzie będą kojarzyć firmę poprzez obraz. Należy
upewnić się, że logo jest unikatowe, ponieważ w przeciwnym wypadku
pozostanie niezauważone i w niekorzystny sposób wpłynie na wizerunek firmy.
Endur - Marka posiadająca logo o bardzo unikalnych charakterze.
Jak powinno wyglądać
doskonałe logo graficzne?
Stworzenie prostego, charakterystycznego logo, które po latach
nie traci na aktualności, nie jest rzeczą łatwą. Praca projektowa,
obejmująca mapy skojarzeń, psychologię koloru i siłę detalu, prowadzi do
stworzenia idealnego symbolu twojej firmy.
Nie znajdziesz go wśród gotowych szablonów i krojów popularnych
czcionek. Szukasz idealnego logotypu, który wyróżni cię na tle konkurencji i
zostanie z tobą na lata? Pozwól nam go dla ciebie znaleźć!
Hachi - Kultowa marka wielkomiejskiej jadłodajni.
Czy logo i reklama powinno współgrać moją branżą? Jeśli firma
należy do klasycznej branży, należy upewnić się, że jej znak firmowy również
jest klasyczny. Jeżeli natomiast pole działania firmy należy do najnowszych
generacji, należy wykorzystać grafikę, która odzwierciedla ją w nowoczesnym
wzorze.
W opisie naszego procesu znajdziesz mnóstwo inspirujących przykładów.
Zobacz jak wygląda
owocny proces
projektowania logo
A jak sprawa ma się z barwami? To zależy. Dobrymi kolorami dla konserwatywnych
grafik są granatowy, kasztanowy i ciemny seledynowy. By uzyskać
nowocześniejszy wygląd można poeksperymentować z różnymi jasnymi i
jaskrawymi kolorami.
ClickQi - Przykład reklam nowoczesnej marki internetowej
Jak więc wybierać właściwego
projektanta logo graficznego?
Najlepiej mądrze i ostrożnie.
By stworzyć skuteczne logo należy upewnić się, że jego projektant
będzie w stanie stworzyć znak, który uczyni Twoją markę sławną.
Najlepiej sprawdź jego obecne dokonania. Rynek jest pełen projektantów
znaków graficznych, ale niewielu z nich jest w stanie jasno przedstawić
cel danej firmy.
Zadaniem grafika logo jest opowiedzenie całej historii w jednym,
skompresowanym obrazie. Dobry projektant graficzny może wraz z dłużej
niż słowa. Projektant logo powinien być w stanie stworzyć
skuteczny design i symbol, który będzie atrakcyjne dla klientów
pod względem psychologicznym i będzie dobrze odebrane na
rynku. Zamykając wszystko w odpowiedniej cenie.
Ale najłatwiej jest zacząć właśnie tutaj.
Kliknij guzik poniżej i zapytaj o niezobowiązującą ofertę dla siebie.