Projektowanie stron

Web design

Marketing internetowy

Agencja marketingowa

Projektowanie logo

Branding

Tworzenie nazw

Naming

Przekonujące treści

Copywriting
Najlepsze praktyki
Czyli skuteczne rozwiązania
Trendy i inspiracje
Uczta dla oczu i wyobraźni
Ikony i ich historie
Światowe symbole perfekcji
Before & After
Jak poprawia się doskonałe?
Wskazówki ekspertów
Blog, biblioteczka, odpowiedzi.
OWOCNY HIT ******
Kompletny przewodnik
po tworzeniu logo
dla właścicieli firm.
Idź do artykułu Pobierz artykuł jako eBook
Reguły projektowania logo swojej firmy opisane przez Owocnych

Zasady tworzenia i projektowania logo dla firm

Poznaj reguły, dzięki którym
logotypy znanych marek
dobrze wyglądają i dobrze
zarabiają [+ infografika]

Reguły projektowania logo swojej firmy opisane przez Owocnych

Zasady tworzenia i projektowania logo dla firm

Poznaj reguły, dzięki którym
logotypy znanych marek
dobrze wyglądają i dobrze
zarabiają [+ infografika]

Logo powinno pokazywać dokładnie czym zajmuje się Twoja firma.
Ten największy nonsens powtarzany w branży, stłumi rozwój marki.

Apple nie ma w logo komputera. Ikea mebli, a Sony telewizora.
Żadna uwielbiana marka nie ilustruje tego czym się zajmuje.

Jeśli chcesz, aby Twoja marka przyciągała klientów, to zdaj sobie
sprawę, że Logo musi wykonać dla Ciebie dużo ważniejszą robotę.

Książka prezentuje zasady projektowania logo - jak zrobić, żeby było dobre?

Czytasz drugą część bestselerowego poradnika,
który stał się hitem wśród przedsiębiorców.
W części pierwszej omówiliśmy podstawy.

Książka prezentuje zasady projektowania logo - jak zrobić, żeby było dobre?

● Psychologia koloru i kształtu
● Anatomia efektywnej typografii
● Wnioski z ważnych badań naukowych

Otwórz pierwszą część
tego tekstu w nowym oknie

Z powodu ogromnej popularności części pierwszej, postanowiliśmy
rozwinąć pierwszy tekst o dodatkowe przykłady. Znajdziesz tu między innymi:

- Infografikę, przedstawiającą wskazówki jak zaprojektować logo.
- 3 podstawowe błędy, występujące w amatorskich logotypach firm.
- 7 zasad dla początkujących projektantów

Pamiętaj też, że zawsze możesz liczyć na naszą pomoc.
Zajmujemy się zawodowo projektowaniem znaków dla małych firm.
Tutaj możesz się z nami skontaktować.

Jak stworzyć własne logo firmy w profesjonalny sposób?

Oferujemy bezpłatne konsultacje przez
e-mail lub telefon . Pełną treść oferty i
przykłady realizacji znajdziesz tutaj:

Jak stworzyć własne logo firmy w profesjonalny sposób?

Świetne logotypy, z łatwością zarabiają świetne pieniądze.
Słabe logo będą najczęściej źródłem nieuświadomych kosztów.

Ale jak stworzyć logo , które pomoże Ci rozwinąć biznes szybciej?
Co sprawia, że znak firmy wygląda imponująco i zapada w pamięci?

Jeśli pierwszą część treści masz już za sobą i wciąż chcesz wiedzieć
więcej, to koniecznie czytaj dalej i stwórz logo, które działa idealnie.

Zaprojektuj logo dla firmy, które osiągnie cele

Jak zaprojektować dobre logo firmy?

ABC udanego projektowania.

Po pierwsze uświadom sobie, że nie stworzysz logo perfekcyjnego.

Obiektywnie rzecz biorąc, takie logotypy, po prostu nie istnieją.
Nie ma nawet takiego koloru, który lubilibyśmy wszyscy.

Jasne, że warto klientów zaskoczyć – projektanci jednak zbyt często
starają się ich przeskoczyć. Uzyskują tym samym fatalne rezultaty.

Ponadczasowe logotypy są bardzo proste i zawierają małą liczbę kolorów. Paradoksalnie stworzenie takiego znaku wymaga ogromnej wiedzy i doświadczenia, oraz zabiera zdecydowanie więcej czasu niż opracowanie logotypu, który jest efekciarski i zupełnie nie efektywny.

Co odróżnia legendarne logotypy od tych przeciętnych?

Jakie są zasady tworzenia logo firmy? Jakie są zasady tworzenia logo firmy?

Oto 3 podstawowe cechy, które odróżniają legendarne logotypy od tych
zupełnie przeciętnych. Prostota, zapamiętywalność i ponadczasowość.

Prosty sposób na to, jak zaprojektować logo dla firmy

a) Prostota

Prosty projekt czyni logo łatwo rozpoznawalnym,
wszechstronnym i niezapomnianym. Dobre logo
przedstawia coś wyjątkowego lecz nieprzesadzonego.
Własne logo na przykładzie loga WWF

b) Rozpoznawalność

Po prostocie kolejną zasadą jest zapamiętywalność.
Taki efekt daje prosty ale i stosowny projekt.
Jak stworzyć profesjonalne logo, jak zrobić logo, które przetrwa wieki?

c) Ponadczasowość

Logo efektywne to logo ponadczasowe. Aby odpowiedzieć
na pytanie czy logo nadal będzie się sprawdzać za 10, 20,
50 lat, nie potrzeba wyjątkowego geniuszu i projektowego
doświadczenia. Wystarczy rozumieć poniższe zasady.

W pierwszej części tej treści omawialiśmy dokładnie zagadnienia dotyczące psychologii kształtu, koloru oraz typografii w projektowaniu logo. W poniższej infografice zamieszczamy, krótkie podsumowanie.

Mądre zasady tworzenia logo
7 wskazówek dla początkujących

Projektowanie logo - wyjaśnienie tego, jak działa identyfikacja wizualna
Projektowanie logo - wyjaśnienie tego, jak działa identyfikacja wizualna Nie używaj więcej niż trzech kolorów.
Nie istnieją liczne wartościowe przykłady łamiące tą zasadę.
Nie twórz wyjątku od reguły — to się po prostu nie opłaca,
i może się nie udać. Unikaj rażąco jaskrawych, ale
i ponurych barw. A najlepiej dobrze poznaj znaczenie kolorów
Profesjonalne logo używa jednego rodzaju typografii
Profesjonalne logo używa jednego rodzaju typografii Nie używaj więcej niż dwóch krojów pisma (Typografii).
Używaj ostrych linii fontów dla dynamicznych firm, i miękkich – dla tych
o łagodniejszym kobiecym charakterze. Obłe fonty łączą się z wygodą
produktu, ostre podkreślają trwałość.
Jak stworzyć własne logo, które przetrwa próbę czasu
Jak stworzyć własne logo, które przetrwa próbę czasu Pozbywaj się wszystkiego, co nie jest absolutnie konieczne.
Idealnej kreacji logo nie określa to, że nie można już nic dodać.
Idealny projekt logo cechuje to, że nie można już nic ująć.
Reguły tworzenia twojego logo na przykładach
Reguły tworzenia twojego logo na przykładach Logo powinno zawsze wyglądać dobrze:
małe, duże, w czerni i w bieli (pozytyw/negatyw).
Upewnij się, że logo jest rozpoznawalne po odwróceniu kolorów. Oraz,
że jest rozpoznawalne po zmniejszeniu rozmiarów. Nie zawsze logo
będzie oglądane z bliska i nie tylko starsi mają problemy ze wzrokiem.
Dobry i sprawdzony projekt logo
Dobry i sprawdzony projekt logo Logo musi być zapamiętywalne.
Dobry znak powinien będzie łatwy do opisania przez telefon. Coś, co
łatwo zapada w pamięć nie musi być bardzo skomplikowane. Emanuj
pewnością i śmiałością, zamiast prezentować słabość i szarzyznę. Gdy
masz taki wybór, zawsze przedkładaj praktyczność nad oryginalność.
Nie słuchaj tego, gdy chcesz zrobić dobre logo
Nie słuchaj tego, gdy chcesz zrobić dobre logo Nie słuchaj destrukcyjnych opinii (dzieci, rodziny lub znajomych).
Wysłuchuj wyłącznie ludzi, którzy znają i rozumieją Twoich klientów tak
dobrze, jak Ty – oraz tych, którzy wiedzą, jakie cechy posiadają dobre
logotypy. Tworzenie logo powinno mieć związek z wartościami, które
reprezentuje Twój biznes, a nie podążać za telewizyjnymi trendami.
Jak funkcjonuje i co oznacza identyfikacja wizualna?
Jak funkcjonuje i co oznacza identyfikacja wizualna? Nie łącz elementów popularnych znaków.
Takie rzeczy widać jak na dłoni. Nie tylko wyglądają śmiesznie, ale
mogą także doprowadzić do sądu. Pod żadnym pozorem nie używaj
gotowych grafik (clip-arty). Unikaj podążania za trendem.

Oczywiście, zlekceważ jakąkolwiek z powyższych zasad tworzenia logo, jeśli masz być niezadowolony z pracy. Na świecie można znaleźć udane logotypy, które łamią jedną lub więcej z przed stawionych reguł. Istnieje wiele szkół mówiących o tym jak zrobić logo Są to jednak przypadki szczególne: wyjątkowo odważne, ale i wyjątkowo dobre – i wyjątkowo wyceniane.

Jakie błędy popełniamy przy tworzeniu swojego logo?

3 podstawowe błędy amatorskiego
projektowania logo.

Napisaliśmy już wiele słów na temat wad i błędów w projektach logo Wychodzimy jednak z założenia, że dobrej wiedzy na temat
efektywnego projektowania nigdy za wiele. Jeśli akurat zlecasz firmie
tworzenie swojego nowego wizerunku, warto abyś zwrócił również
uwagę na poniższą listę. Powinna zaoszczędzić Ci sporo pieniędzy.

Znaki towarowe i ich znaczenie dla firmy Znaki towarowe i ich znaczenie dla firmy
Znaki towarowe i ich znaczenie dla firmy Używanie obrazów z rastrem.
Projekt logo powinien być wykonany w programie do wektorowej obróbki gra
fiki (jak Adobe Ilustrator). Daje to możliwość łatwej zmiany skali ostatecznego
projektu i przystosowania jej do różnych mediów. Matematycznie wyliczone
punkciki, które tworzą grafikę wektorową, zapewniają wizualną spójność we
wszystkich mediach i rozmiarach. Rozmiar obrazu rastrowego (składającego
się z pikseli tak, jak w Photoshopie) nie może być powiększony do dowolnej
skali bez utraty jakości. Oznacza to, że logo w większej skali, lub w przypadku
chęci jego wygrawerowania czy wyhaftowania, będzie bezużyteczne.
Jak rozpoznać dobrą identyfikację wizualną?
Jak rozpoznać dobrą identyfikację wizualną? Rozpoczynanie od monogramu.
Najczęstszym błędem projektanta-amatora jest próba stworzenia monogramu
z inicjałów nazwy firmy (np. nazwa „Sprzęty u Janka” dałaby logo składające
się z S i J). Z początku może się to wydawać sprytnym rozwiązaniem. Jednak
trudno zbudować wiarygodność marki czy przekazać zamierzoną informację
przy pomocy samych inicjałów nazwy firmy. Można oczywiście sprawdzić ten
szlak, ale nie warto nim podążać za daleko jeśli nie prowadzi do oryginalnego,
kreatywnego i zapamiętywalnego rozwiązania, które odzwierciedla cele firmy.

Nie staraj się również skracać nazwy firmy do rozmiarów akronimu, jeśli
marka jest zbyt świeża albo nie osiągnęła jeszcze swoich celów. Nazwy KFC,
IBM, czy logo AOL nie od razu były akronimami – stały się nimi po wielu
latach głośnej i niezwykle drogiej ekspozycji.
Jakie są reguły projektowania logo, prostego?
Jakie są reguły projektowania logo, prostego? Kradzieże, zapożyczania i nieoczyszczanie finalnych plików.
Wielu projektantom logo do nazwania cudzego pomysłu własnym, wystarczy
wprowadzenie drobnych modyfikacji, jak odbicie lustrzane czy zmiana liter.
Takie postępowanie jest nie tylko nieetyczne i nielegalne ale i zwyczajnie
nierozsądne – prędzej czy później prawda wyjdzie na jaw i oprócz procesów
będzie Cię kosztować tyle, ile zbudowanie całej marki od nowa. Te przypadki
zdarzają się również w projektach księgi znaków.

Pliki z logo, które otrzymujesz od projektantów, powinny być także bez skaz
technicznych. Punkty węzłowe powinny być ograniczone do minimum, krzywe
powinny być tak gładkie, jak to tylko możliwe i nie powinny na siebie nachodzić.
Kształty powinny być połączone a jeśli logo jest symetryczne, to syme
tria powinna być idealna. Plik dostarczony do klienta powinien być jak
najbardziej kompaktowy. Wyobraź sobie, że chcesz powiększyć logo, żeby
umieścić je na ciężarówce. Taka skala zdemaskuje wszystkie ewentualne błędy
wykonania. Tworzenie logo, to nie żarty!

Wyglądaj jak ekspert w swojej branży. Już od samego początku!

Tworzenie dobrego logo najlepiej zacząć od znalezienia świetnych ludzi. Na szczęście jesteś we właściwym miejscu. Łatwo zacząć tutaj.
Kliknij tu, by otrzymać niezobowiązującą ofertę.

Zaprojektowaliśmy ponad tysiąc znaków, dla marek z Polski i zagranicy.

Jakie są najlepsze przykłady logo? Jakie są najlepsze przykłady logo?
Zróbmy razem
coś fajnego
X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie

Szybka wycena