show menu
+ Menu

30 wzorów wizytówek firmowych, którymi klienci chwalą się znajomym.

Darmowy poradnik, jak zaprojektować efektywne wizytówki dla firmy.

    • Wizytowki-wzory
Co znajdziesz w artykule

    Wiz­ytówki to abso­lut­nie pod­sta­wowa arty­le­ria mar­ketingowego arse­nału każ­dej firmy. Jed­nak nie­wiele firm zdaje sobie sprawę, że te małe karty, potra­fią osią­gać wiel­kie rezul­taty. Poz­naj staran­nie wybraną kolek­cję fir­mówek, które budzą podziw, sza­cunek i zau­fanie. Obe­jrzyj najlep­sze świa­towe przy­kłady, a potem stwórz wła­sne dzięki naszym prak­ty­cznym i czytel­nym wskazówkom.

    Wzory i przy­kłady naj­kre­atyw­niej­szych wizy­tó­wek świata!

    Pewnie znasz bar­dzo dobrze ten moment, kiedy koń­czy się spo­tka­nie biz­ne­sowe. Wiesz o tym, że poda­nie potenc­jal­nemu klien­towi robią­cej wraże­nie wiz­ytówki jest jak celny strzał w dzie­siątkę. Który czę­sto zamie­nia go w klienta rzeczy­wis­tego i pła­cą­cego

    Nie mar­nuj więc czasu na trafi­anie w dzie­wiątkę — wyko­rzys­taj w pełni tę jedną, jedyną możli­wość która poja­wia się przy pier­wszym kon­tak­cie z nowym klien­tem.

    Poz­naj dzie­sięć mis­tr­zows­kich wiz­ytówek fir­mowych w trzech róż­nych kategoriach.

    Czy wiesz, że…
    Pierwsze wiz­ytówki
    pojaw­iły się pra­wie
    600 lat temu.
    Ewolu­owały z trady­cyjnych
    kart wiz­y­towych, uży­wanych
    przez arys­tokratów.

    Top 10 w kate­go­rii: Open.
    Wzory wizy­tó­wek fir­mo­wych, które wygry­wają uwagę.

    wizytowka-fryzjer-wzor
    Wizytówki fry­zjera, która gra, cze­sze i zaprasza.
    Przykład wizy­tówki zakładu fry­zjer­skiego MOD: Rock your Head.
    Można się nią ucze­sać, zagrać na niej, a przede wszyst­kim umó­wić na spotkanie.
    wizytowka-biura-projektowego-wzor
    Wizytówka która wykra­cza poza dwa wymiary.
    Ta wizy­tówka stu­dia kre­atyw­nego “Rock”, zaopa­trzona jest w mini oku­lary 3D.
    Dzięki nim jej komu­ni­kat wkra­cza w trzeci wymiar. Tak więc trudno go nie zauważyć.
    wizytowki-silownia-wzor
    Rozciągnij się! Wizytówka oso­bi­stego trenera.
    Poul Nielsen, to oso­bi­sty tre­ner fit­nesu. Pomysł stwo­rze­nia wizy­tówki na kawałku roz­cią­gli­wej gumy, to praw­dziwy strzał w dziesiątkę!
    wizytowka-surwiwal-wzor
    Oto wizy­tówka, która może ura­to­wać Ci życie.
    Firma BC Adventure, spe­cja­li­zu­jąca się w tre­ningu prze­trwana, opra­co­wała jadalną wizy­tówkę. Wykonana na kawałku suchego mięsa o dłu­gim ter­mi­nie przy­dat­no­ści do spo­ży­cia. Smacznego!
    wizytowka-zielen-i-ogrody-wzor
    Wizytówki, która rosną razem z Twoim biznesem.
    Pokon to znana marka. W tym wypadku wystar­czy kro­pla wody dzien­nie i sło­neczny prapet.
    Druga z nich to wizy­tówka firmy zaj­mu­ją­cej się zie­le­nią miej­ską. Piekne!
    wizytowka-firmy-transportowej-wzor
    Wizytówka cargo, nie musi być nudna.
    Wizytówki firm prze­wo­zowe i trans­por­towe, koja­rzą się nam zazwy­czaj z nudą.
    W przy­padku wizy­tówki firmy TAM Cargo, ten sche­mat został prze­ła­many. Brawo!
    wizytoka-firmy-handlowej-wzor
    Wizytówka firmy han­dlo­wej w postaci produktu?
    Ten przy­kład wizy­tówki firmy han­dlo­wej jest doprawdy wyjątkowy. 
    Wizytówka pozwala klien­tom odrazu poznać jakość ofe­ro­wa­nych produktów.
    wizytowka-z-zegarem-wzor
    Wizytówka zegar­mi­strza, która wska­zuje czas.
    To jeden z moich ulu­bio­nych pomy­słów na wizy­tówkę. Pomysłowa i konkretna. 
    Szkoda tylko, że nie działa w nocy, ale zegar­mistrz wtedy pew­nie też nie pracuje.
    wizytowka-zespolu-muzycznego-wzor
    A ty gdzie napra­wiasz swoje pianino?
    Przykłady wizy­tó­wek zespo­łów muzycz­nych, pra­wie zawsze są wyjąt­kowo kreatywne. 
    Ale takiej kre­atyw­no­ści w przy­padku naprawy pia­nin, można tylko pozazdrościć.
    wizytowka-elektroniczna-wzor
     Wizytówka elektroniczna. 
    Czy to jest jesz­cze wizy­tówka? Opowiada o fir­mie w for­mie MP3 po pod­łą­cze­niu do kom­pu­tera poka­zuje pełną pre­zen­ta­cję firmy. Szkoda tylko, że nie sprząta i nie gotuje.  

    Top 10 w kate­go­rii: Osobiste
    Spektakularne wzory wizy­tó­wek biz­ne­so­wych małych firm.

    wizytowek-prezenterow-radiowych-wzor
     Wizytówki pre­zen­te­rów radiowych. 
    Prezenterzy Chris Fisher i Cheryl Griffin to naj­le­piej upo­sa­żeni radiowcy na świecie.
    Obie śliczne i obie dosko­nale oddają entu­zjazm w pracy ich autorów.
    wizytowki-prawnik-wzor
     Wizytówka praw­nika od rozwodów.
    To zde­cy­do­wa­nie pomysł numer jeden w kate­go­rii wizy­tó­wek małych firm.
    Jedna część dla niego druga dla niej.
    wizytowka-developera-wzor
    Wizytówka dewe­lo­pera, inna niż wszystkie.
    Oto przy­kład świet­nego pomy­słu na podwójną wizy­tówkę w stylu POP-UP.
    Po roz­ło­że­niu, otrzym­jemy komu­ni­kat, przed któ­rym trudno przejść obojętnie.
    wizytowka-firmy-informatycznej-wzor
    Mała wizy­tówka z wielką misją.
    Wzór wizy­tówki dla tej firmy infor­ma­tycz­nej, ma do prze­sła­nia pewną misję.
    Zmień, spo­sób w jaki patrzysz na wyszu­ki­wa­nie. Oczywiście patrz na pierw­sze miej­sce w google!
    wizytowka-dla-pracownika-wzor
    Spójne karty biz­ne­sowe, dla całej rodziny.
    Te wizy­tówki dla pra­cow­ni­ków, stwo­rzono w Amerykańskim butiku kre­atyw­nym Reactor.
    Takiego pomoc­nika, można zawsze posta­wić gdzieś na wyso­ko­ści wzroku. Doskonałe!
    wizytowki-metalowe-wzor
    Przykład wizy­tówki (Heavy) metalowej.
    Firma Lodge Design, czę­stuje swo­ich klien­tów, wizy­tówką która wytrzyma każdą próbę.
    Odporna na ogień i wodę, dosko­nale wyróż­nia się w sza­rym tłumie. 
    wizytowik-do-jedzenia-wzor
    Jadalne wizy­tówki pro­sto z Indii.
    Jeśli chcoć raz w życiu byłeś w Mumbaju, dobrze wiesz czym to smakuje.
    Wizytówki tej pie­karni, to słod­kie upo­minki. Szkoda tylko, że tak krótkotrwałe.
    wizytowki-nietuzinkowe-wzory
     Niepowtarzalnie wizy­tówki, które patrzą na klientów.
    Jay Kwong. Japończyk, Amerykańskiego pocho­dze­nia opra­co­wał karty biznesowe,
    które mru­gają oczami, śpią i robią inne śmieszne miny. 
    wizytowki-z-roslina-wzory
    Wizytówki, które dojrzewają.
    Wystarczy, tro­chę wody i słońca aby ze zwy­kłej wizy­tówki stwo­rzyć uro­czego potworka.
    I choć miej­scem wizy­tó­wek jest zazwy­czaj port­fel, ta powinna być eks­po­no­wana gdzie indziej. 
    wizytowki-lekarskie-wzory
    Wizytówki, pierw­szej pomocy.
    Nie jest to przy­kład wizy­tówki lekar­skiej, lecz pomy­słowa karta biz­ne­sowa Chorwackiego pro­jek­tanta Davora Rukovanjskiego z firmy Brand Doctor.

    Top 10 w kate­go­rii: Drukowane.
    Przykłady wizy­tó­wek, wyko­na­nych zwy­kłą techniką.

    wizytowka-ubezpieczenia-wzory
    Wizytówka o szla­chet­nym rodowodzie.
    Ten pro­jekt wizy­tówki dla przed­sta­wi­ciela ubez­pie­cze­nio­wego to praw­dziwy majstersztyk.
    Sztanca, druk wypu­kły pan­tony i folia uszla­chet­nia­jąca na gorąco. Efekt powalający.
    wizytwka-wypuka
    Katra biz­ne­sowa dru­ko­wana bez uży­cia farby?
    Tak. Alex Doty, stwo­rzył sobie fir­mówkę nie urzy­wa­jąc ani kro­pli farby.
    Momo tego czy­tel­ność sztan­co­wa­nych napi­sów jest zdumiewająca.
    wizytwka-zamykana
    Wizytówka z kró­lew­ską pieczeńcią?
    Ten pro­jekt z firmy Glue stu­dio, przy­po­mina kró­lew­ską depeszę. 
    Po tak szla­chet­nym przy­wi­ta­niu nie ma mowy o roz­sta­niu. Sprytne!
    unikalny-ksztalt-wizytowki
    Firmówka nie musi być kolo­rowa i prostokątna.
    Udowadnia to pro­jekt firmy han­dlu­ją­cej her­batą - Portsmouth. Unikalny kształt wizytówki 
    i brak koloru spra­wiają, że wygląda pięk­nie. Jak dota­tek do por­ce­la­no­wej zastawy. 
    wizytowka-firmowa
    Cała firma w jed­nej wizytówce.
    Agencja Diesel design posta­no­wiła zapa­ko­wać cały swój zespół do jed­nej wizy­tówki. Realizacja  z pew­no­ścią zasłu­guje na uza­nie. Ale czy to napewno naj­lep­szy pomysł na wizy­tówkę firmową?
    wizytowka-kwadratowa
    Dialekt - Firmówka w kształ­cie rozmówki.
    Wizytówka Crisa Crawforda z firmy Dyalect, nawią­zuje dokład­nie do kom­pe­ten­cji firmy.
    Zarówno kształ­tem jak i projektem.
    wizytowka-rozkladana
    Cała mapa w małej wizytówce.
    Ten świetny pomysł roz­kła­da­nej wizy­tówki zre­ali­zo­wał jeden z guest housów w Wanderlust.
    To naprawdę prak­tyczny pomysł, który znaj­dzie się w port­felu każ­dego turysty.
    druk-wizytowek
    Tusz, pik­sele i papier.
    Na uzna­nie w tym pro­jek­cie zasłu­guje papier. Warto zwró­cić rów­nież uwagę na sam druk tych wizy­tó­wek. Tylko 2 kolory z czego jeden jest biały.
    wizytowki-wypukle
    Złoty pan­ton na kartonie.
    Uzyskanie takiego efektu jest pro­ste tylko z pozoru. Zwróć uwagę na to że litery są wklęsłe,
    a farba to złoty pan­ton. Innymi słowy, jest to pro­jekt któ­rego nie zre­ali­zują stan­dar­dowe dru­kar­nie wizytówek.
    wizytowki-standardowe
     Prosty pomysł, skom­pli­ko­wany efekt.
    To jest rewers wizy­tówki Sama Andersa. Banalnie pro­sty pomysł, matowa farba pokryta punk­to­wym lakie­rem błysz­czą­cym. Efekt. Ocencie sami. Nam się bar­dzo podoba.

    Jak zapro­jek­to­wać rewe­la­cyjne wizy­tówki fir­mowe?
    6 kro­ków, które pomogą Ci stwo­rzyć dzieło sztuki.

     Aby stwo­rzyć prawdzi­wie szla­chetną kartę biz­ne­sową czy fir­mówkę, warto poświę­cić czas na przeczy­tanie poniż­szej tre­ści. Dowiesz się, jak unik­nąć wpadki i być dum­nym za każ­dym razem, kiedy dajesz wiz­ytówkę klien­towi nawet jeśli to wizy­tówki budow­lane.

    Czy ist­nieje droga na skróty? Pewnie! Jesteśmy eksper­tami od wiz­erunku. Daj nam o sobie znać napisz do nas, lub zadz­woń tel. 660 970 980. Z przy­jem­noś­cią pomo­żemy Ci stwo­rzyć iden­ty­fi­ka­cję firmy i dosko­nały wzór wizy­tó­wek opi­sany w księ­dze iden­ty­fi­ka­cji wizu­al­nej.

    Gotowy do roz­po­czę­cia pracy na wła­sną rękę z nowym pro­jek­tem?
    Oto sześć kro­ków, które pomogą Ci stwo­rzyć wizy­tówki, wzory. Życzymy owoc­nej lek­tury.
    Ps: Doskonały tekst o tym jak zapro­jek­to­wać wizy­tówkę, znaj­dziesz też na Brandshop.

    Krok 1: Wybieramy roz­miar i kształt.

    Dziś, jako Europe­jczycy pełną gębą uży­wamy stan­dar­d­owo for­matu 85×55 mm, który jest odpowied­nikiem karty kredy­towej. A co za tym idzie wizy­tówka pasuje wszę­dzie tam, gdzie ona. Na przy­kład do port­fe­lo­wej przegródki.

    Ze stan­dar­d­owego rozmi­aru wypływa kilka korzy­ści.
    Podstawa to fakt, że z powodu swo­jej powszech­ności jest on zazwy­czaj tań­szy. Inną dużą zaletą jest to, że wiz­ytówki są rozpoz­nawane naty­ch­mi­ast i miesz­czą się w stan­dar­d­owym etui.

    Szczegól­nie pop­u­larne jest wykra­wa­nie.
    Niek­tórzy wybier­ają trady­cyjny pros­tokąt z zaokrą­glonymi kątami lub jakimś ksz­tałtem wycię­tym w wiz­ytówce. Inni decy­dują się na cał­ko­wi­cie dos­tosowany ksz­tałt, czę­sto odzwier­cied­la­jący logo lub też motyw czy maskotkę firmy. Należy tylko pamię­tać, że zbyt skom­p­likowane wzory będą się praw­dopodob­nie zag­i­nać, lub nisz­czyć w inny spo­sób, przez co wiz­ytówka nie będzie speł­niać zamier­zonego celu.

    Kole­jna możli­wość to wiz­ytówki skła­dane.
    Można zde­cy­dować się na wiz­ytówkę skła­daną wzdłuż jej dłu­giej lub krót­kiej kra­wę­dzi. Najlep­sza opcja zależy w zasa­dzie od przez­naczenia skła­da­nej czę­ści i od ori­en­tacji samej wiz­ytówki. Wiz­ytówkę pio­nową można zło­żyć wzdłuż krót­szej kra­wę­dzi, a wiz­ytówkę poziomą – wzdłuż dłuż­szej. Jed­nak znowu wszys­tko zależy od ogól­nego wzoru wizy­tówki. Rozwiązanie, które spraw­dza się świet­nie, jako wizy­tówki budow­lane wzory.

    Krok 2: Materiały i efekty.

    Stan­dar­d­owe wiz­ytówki powinny być
    dru­ko­wane na papier­ach o gra­ma­tu­rze powy­żej 350g.

    (300 to abso­lutne min­i­mum). Gdy otrzy­mu­jesz tanią wiz­ytówkę która “giba się” i zała­muje pod włas­nym cię­ża­rem, to masz wraże­nie że ta firma musi być po pro­stu niepoważna.

    Ważna jest także tek­stura papieru. Należy zde­cy­dować, czy chcemy, by papier był gładki czy szorstki, matowy czy błysz­czący, czy też może jakikol­wiek pomię­dzy. Drukarz może udostęp­nić nam próbki i poka­zać dostępne wzory. Możemy też odwie­dzić sklepy z mate­ri­ałami biu­ro­wymi i zoba­czyć, co mają do zaoferowania.

    Weź pod uwagę spo­sób uszla­chet­nienia.
    Pod­czas gdy wiele wiz­ytówek nie jest w żaden spo­sób powle­kana, my możemy wybrać powle­ka­nie wodoo­d­porne lub lakie­rem UV. Każda z tych opcji sprawi, że wiz­ytówki będą bar­dziej wytrzy­małe, jed­nakże zwięk­szy rów­nież koszt ich wykonania.

    Być może reprezen­tu­jesz biz­nes, który może sobie poz­wolić na spec­jalne mate­ri­ały?
    Pod­czas gdy więk­szość wiz­ytówek jest dru­ko­wana na papie­rze, coraz wię­cej spec­jal­nych wiz­ytówek dru­kuje się na innych mate­ri­ałach. Najpop­u­larniejsze zdają się być dru­ko­wane na plas­tiku lub drew­nie, ale zda­rzają się także przy­padki wiz­ytówek met­alowych. Plas­tikowe wiz­ytówki dostępne są w wer­sji przezroczys­tej, mato­wej i oszro­nionej. Są one także dostępne w róż­nych kolo­rach i jed­nocześnie nie są zna­cząco droż­sze od dobrej jako­ści wiz­ytówek papie­ro­wych. Nawet drew­ni­ane wiz­ytówki potaniały.

    • Ozdoby

      W zależ­no­ści od dostęp­nego budżetu możemy umie­ścić na wizy­tówce
      prak­tycz­nie każdy rodzaj ele­men­tów ozdob­nych.

      By zna­leźć pomy­sły doty­czące łatwo dostęp­nych ozdób warto odwie­dzić oko­licz­nego dostawcę mate­ria­łów do scrap­bo­okingu. Jeśli chcemy wło­żyć tro­chę wysiłku w stwo­rze­nie
      wizy­tó­wek, możemy zaopa­trzyć się w takim wła­śnie skle­pie. Możemy też zapy­tać w dru­karni, jaki rodzaj ozdób mogą nam zaofe­ro­wać (mogą się one róż­nić w zależ­no­ści od drukarni).
    • Tłoczenie

      Papier jest tło­czony poprzez dzia­ła­nie wyso­kiej tem­pe­ra­tury i siły naci­sku w celu stwo­rze­nia wypu­kłego obszaru na kawałku papieru lub bry­stolu.

      Tłoczenie wyko­nuje się zazwy­czaj bez nakła­da­nia tuszu na wypu­kłe
      ele­menty. Na wizy­tów­kach wytła­cza się zazwy­czaj logo, mono­gram lub inne grafiki.

    Krok 3: Sposoby i tech­niki dru­ko­wa­nia wizytówek.

    Różne spo­soby dru­ko­wa­nie ofer­ują zróżni­cow­aną jakość, wygląd i koszt.
    Najpop­u­larniejszą tech­niką wydruku do celów komer­cyjnych jest off­set, jed­nak jeżeli nie druku­jemy bar­dzo dużej ilo­ści wiz­ytówek, cena takiego wydruku może być zbyt wysoka ze względu na opłatę począt­kową.

    Zobacz też: Zmiana logo w prak­tyce. Kiedy warto odświe­żyć znak fir­mowy?  

    Tech­nika druku cyfro­wego jest praw­dopodob­nie najpop­u­larniejszym spo­so­bem wydruku wiz­ytówek. Niek­tóre dru­kar­nie cyfrowe korzys­tają z dru­ka­rek atra­men­towych, pod­czas gdy więk­szość pozo­sta­łych korzy­sta z dru­ka­rek lase­ro­wych. Druk cyfrowy jest zazwy­czaj naj­bar­dziej opła­calny w przy­padku mniej­szych ilo­ści wydru­ków ze względu na niż­sze koszty począt­kowe. Oprócz pop­u­larnych metod wydruku ist­nieje jesz­cze kilka innych możliwości.

    Druk wypu­kły to wspani­ały wybór, jeśli cho­dzi o wygląd z wyż­szej półki.
    Ponieważ do papieru doci­skana jest matryca z wypu­kłymi lit­erami, dla­tego też każda lit­era czy gra­fika jest w efek­cie wypu­kła. Fajna sygna­tura, jaką widzisz w logo na wizy­tów­kach powstaje wła­śnie w ten spo­sób. Ta tech­nika naj­le­piej spraw­dza się w przy­padku wiz­ytówek jedno– lub dwu­ko­lo­ro­wych, ponie­waż każdy kolor musi być dru­ko­wany osobno. Więk­szość dru­karni zaj­mu­ją­cych się dru­kiem wypu­kłym jest nie­wielka, czę­sto wyko­rzys­tują też anty­czne płyty doci­skowe. Koszt przy­pada­jący na jedną wiz­ytówkę jest wysoki, szczegól­nie w przy­padku mniej­szych ilo­ści wydru­ków, jed­nak efekt koń­cowy wygląda ory­gi­nal­nie, jak robione ne zamó­wie­nie naj­lep­sze logo na świe­cie.

    Grawerowane wiz­ytówki to rów­nież jedna z możli­wości.
    Grawerowanie można najczęś­ciej spo­tkać na zaproszeni­ach ślub­nych i innych tego typu papete­ri­ach, jed­nak jest to rów­nież opcja dla papieru fir­mowego. Grawerowanie polega na wyko­rzys­ta­niu matryc gra­we­ro­wa­nych met­alowym ryl­cem lub traw­ionych za pomocą kwasu. Matryce są pokry­wane atra­mentem, który wypeł­nia wytraw­ione lub wygra­we­ro­wane rowki. Drukowanie prze­pro­wa­dza się na wilgo­t­nym papie­rze z uży­ciem dużej siły naci­sku, by wchło­nął on cały tusz z matryc. W rezulta­cie otrzy­muje się mocno nasy­cony tuszem, nie­kiedy wypu­kły efekt. Cza­sem wyko­rzys­tuje się także ter­mod­ruk, by osią­gnąć efekt podobny do grawerowa­nia niż­szym kosztem.

    Wiz­ytówki dru­ko­wane samodziel­nie to abso­lut­nie naj­niż­sza półka w skali.
    Jeśli kiedykol­wiek byliś­cie w skle­pie z pape­te­rią lub mate­ri­ałami biu­ro­wymi, praw­dopodob­nie widzieliś­cie uprzed­nio ponaci­nane arku­sze wiz­ytówek, które można zaku­pić, by wydru­ko­wać wła­sne wiz­ytówki na swo­jej dru­karce atra­men­towej lub lase­ro­wej. Jeśli wiz­ytówka jest bar­dzo pro­sta, naj­le­piej czarno-biała, a nasz budżet zni­komy, samo­dzielne dru­ko­wa­nie wiz­ytówek jest do zaak­cep­towa­nia. Jed­nak zami­ast kupo­wać uprzed­nio ponaci­nane arku­sze wiz­ytówek (które będą miały z każ­dej strony wiele mówiące pozo­sta­ło­ści po per­foracji) dobrze jest kupić dobrej jako­ści brys­tol i nóż do papieru. Użyj wzor­nika, by odry­so­wać wiz­ytówki, a następ­nie wyt­nij je samodziel­nie, by wye­lim­i­nować ślady po per­fo­ra­cji.

    Sprawdź też:  Jak wybrać odpo­wied­nią firmę do zapro­jek­to­wa­nia dobrego logo?

    Krok 4: Kolorystyka i styl wizytówek.

    Jeśli nie masz pew­no­ści jakich kolo­rów użyć, sprawdź
    nasz arty­kuł na temat zasad uży­wa­nia kolo­rów w rekla­mie.
    Wiedząc, jakie są dostępne możli­wości stwo­rze­nia wiz­ytówek, czas fak­ty­cznie zabrać się za ich pro­jek­towanie. Należy wziąć pod uwagę styl aktu­al­nych mate­ri­ałów mar­ketingowych, włącz­nie ze stroną inter­ne­tową, jak rów­nież wiz­erunek, jaki chcemy zaprezen­tować potenc­jal­nym klientom.

    Wybór kolo­rów ma ogromny wpływ na tech­nikę
    wydruku, jak rów­nież na koszt wydruku jed­nej wiz­ytówki.
    Stan­dar­d­owa tech­nika druku w czte­rech kolo­rach jest wyko­rzysty­wana zarówno w druku off­se­towym jak i cyfro­wym. Decy­du­jąc się na wiz­ytówkę jed­nokolorową w takim wydruku możemy nie­kiedy zaosz­czę­dzić tro­chę pie­nię­dzy, jed­nak zazwy­czaj nie ma to żad­nego wpływu na koszt pro­jektu (szczegól­nie w druku cyfro­wym). Z dru­giej strony wzór jedno– lub dwu­ko­lo­rowy może być bar­dziej opła­calny w przy­padku druku wypu­kłego lub grawerowa­nia, ponie­waż matryca do wydruku musi być odd­ziel­nie wyko­nana dla każ­dego koloru.

    Jeśli styl strony inter­ne­towej firmy jest min­i­mal­isty­czny,
    należy trzy­mać się min­i­mal­isty­cznych wiz­ytówek.
    Trzeba zwró­cić szcze­gólną uwagę na krój czcionki i kolory, a mniej uwagi poświę­cić gra­fi­kom i ozdob­nikom. W pro­jek­cie min­i­mal­isty­cznym można roz­wa­żyć wyko­rzys­tanie droż­szych tech­nik wydruku, takich jak druk wypu­kły czy gra­we­ro­wa­nie, szczegól­nie, jeśli wyko­rzys­tu­jemy tylko jeden lub dwa kolory.

    Z kolei, gdy styl firmy jest bar­dziej artysty­czny lub ekstrawa­gancki, wiz­ytówka powinna to odzwier­cied­lać. Warto zde­cy­dować się na wydruk w czte­rech kolo­rach i wyko­rzys­tać nasz oso­bisty zmysł este­ty­czny. Przy pro­jek­towa­niu wiz­ytówki trzeba być rów­nie kreaty­wnym, jak przy pro­jek­towa­niu strony internetowej.

    Warto poekspery­men­tować z kil­koma róż­nymi sty­lami i wzo­rami wiz­ytówek, a następ­nie osza­cować, ile będzie kosz­tował róż­nej jako­ści wydruk każ­dego z nich.
    Cena wiz­ytówek może się bar­dzo wahać, od zaled­wie kilku cen­tów za sztukę (lub mniej) do ponad dolara lub wię­cej, dostępny budżet będzie miał rów­nie wielki wpływ na efekt koń­cowy jak każdy inny czynnik.

    Krok 5: Informacje warte zamieszczenia.

    Należy pamię­tać, że pod­sta­wowym celem wiz­ytówki jest dostęp potenc­jal­nych i obec­nych klien­tów do danych kon­tak­towych firmy. Infor­ma­cje umieszc­zone na wiz­ytówce są istotne, jeśli cho­dzi o jej skuteczność.

    Część pro­jek­tan­tów i biz­nes­menów ma jed­nak ten­dencję do umiesz­cze­nia
    na wiz­ytówce wszel­kich możli­wych infor­ma­cji, o jakich są w sta­nie pomy­śleć.
    Z powodu ich niewiel­kich rozmi­arów, wiz­ytówki są doskon­ałym przykła­dem na to, że „mniej” równa się „więcej”.

    To, co postanow­imy umieś­cić na wiz­ytówce w dużej mie­rze zależy od jej wzoru i od tego, jak najczęś­ciej kon­tak­tują się z nami klienci. W najprost­szych wer­s­jach, wiz­ytówka może zaw­ierać jedy­nie adres strony inter­ne­towej. To może zadzi­ałać, jeśli nazwa domeny to jed­nocześnie nazwi­sko właś­ci­ciela lub nazwa firmy, jed­nak w prze­ci­wnym wypadku ta metoda może być bar­dzo myląca.

    Niezbęd­nym min­i­mum dla więk­szości wiz­ytówek jest umieszcze­nie nazwy firmy lub nazwi­ska właś­ci­ciela; tego, czym się zaj­mu­jemy oraz pod­sta­wowych danych kon­tak­towych (numer tele­fonu, e-mail i adres strony inter­ne­towej). Możemy też roz­wa­żyć umieszcze­nie innych infor­ma­cji, takich, jak:

    • Adres pocz­towy
    • Nazwa użytkown­ika na ser­wisie Twit­ter
    • Pro­fesjon­alne cer­ty­fikaty lub człon­ko­stwa
    • Slo­gan lub hasło reklam­owe firmy

    Można rów­nież zde­cy­dować się na umieszcze­nie logo firmy, gra­fiki w tle lub jakiejś innej uzu­peł­ni­a­jącej gra­fiki. Z dru­giej strony, możemy posta­no­wić, że chcemy mieć na wiz­ytówce tylko tekst (naj­le­piej na kolo­ro­wym papie­rze). Dobrze jest spo­jrzeć na inne mate­ri­ały mar­ketingowe i stronę inter­ne­tową i naślad­ować ich wygląd jeśli cho­dzi o grafiki.

    Krok 6: Przygotowanie pli­ków do druku.

    Dla każ­dego, kto w prze­szło­ści zaj­mował się głów­nie
    pro­jek­towaniem stron inter­ne­towych, para­me­try druku mogą brzmieć tro­chę obco.
    Są rze­czy, które są istotne w pliku przez­nac­zonym do wydruku, a w pliku cyfro­wym będące nieis­totne lub nieco zafałs­zowane. Jed­nak jeśli spróbu­jemy je wyko­nać w czymś, co będzie dru­ko­wane, w efek­cie otrzy­mamy kiep­ską wiz­ytówkę, wyglą­da­jącą znacz­nie mniej pro­fesjon­al­nie niż się spodziewaliśmy.

    DPI to jeden z naj­waż­niej­szych ele­men­tów, o któ­rych należy pamię­tać, pro­jek­tu­jąc wiz­ytówkę do wydruku. Wizytówki powinny mieć roz­dziel­czość wyno­szącą co najm­niej 300dpi dla każ­dego umiesz­czo­nego na niej obrazka. Czcionki powinny być osad­zone w pliku, a nie przekon­wer­towane na gra­fiki, by miały wyraź­niej­sze brzegi. Należy także wziąć pod uwagę spad dru­kar­ski, jeśli kolor lub gra­fika docho­dzi do kra­wę­dzi wiz­ytówki. Spad może być droż­szy, jed­nak zależy to od konkret­nej drukarni.

    Każda drukar­nia ma swoje wła­sne pref­er­encje co do specy­fikacji pliku. Należy je spraw­dzić przed zakończe­niem fazy pro­jek­towej, by upew­nić się, że pracu­jemy wedle ich wyty­cznych. Niek­tóre dru­kar­nie mogą wyma­gać ory­gi­nal­nych pli­ków z pro­jek­tem gra­ficz­nym, pod­czas gdy inne wyma­gają pli­ków PDF wyko­nanych według konkret­nych wyty­cznych. Inni mogą rów­nież akcep­tować pliki EPS lub TIFF, jed­nak w tych wypad­kach dobrze jest użyć pli­ków w nawet wyż­szej rozdziel­czości (600 lub nawet 1200dpi), ponie­waż czcionki nie będą wtedy osad­zone w pliku.

    Każdy dobry pro­jekt zaczyna się od dobrego zrozumienia.

    Jeśli masz ochotę zoba­czyć nasze prace w obsza­rze wiz­ytówek skocz do port­fo­lio. Jeśli chcesz otrzy­mać niezobow­iązu­jącą ofertę naszego stu­dio, po pro­stu napisz do nas za pomocą tego for­mu­la­rza — klik­nij, lub zadz­woń tel. 660 970 980.

    Oczy­wiś­cie temat pro­jek­towa­nia wiz­ytówek jest bar­dzo obszerny. Zda­jemy sobie sprawę, że nasz punkt widze­nia może być subiek­ty­wny. Jeśli masz uwagi, które pomogą roz­wi­nąć ten temat lub pomocne wska­zówki pro­simy podziel się nimi w komen­ta­rzach na dole tej strony.

    Na górę
    Zaprojektujemy logo z którego będziesz dumny! - Gwarantujemy
    Kliknij i zobacz jak
    Potrzeba pewności
    Pragniemy mieć pew­ność i jeste­śmy bar­dziej skłonni pod­jąć dzia­ła­nie, jeśli dostępne są kon­kretne informacje.
    Wieloznaczność może wywo­łać reak­cję na zagro­że­nie, która skut­kuje nie­po­ko­jem.

    Wykorzystana w małych daw­kach – takich jak inte­re­su­jące wyzwa­nie – łagodna nie­pew­ność może zwra­cać uwagę (szcze­gól­nie wtedy, gdy ludzie wykształ­cili u sie­bie nawyki). Jednak wie­lo­znacz­ność może rów­nież pro­wa­dzić do bez­czyn­no­ści: ludzie rza­dziej dzia­łają w opar­ciu o nie­ja­sne infor­ma­cje. Jakie infor­ma­cje poda­jesz, by pomóc ludziom pod­jąć decy­zję? Czy celowo two­rzysz wra­że­nie pew­no­ści lub niepewności?

    Mądrego miło posłuchać

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Sprawdź to - kliknij tutaj.

    Lubisz nasze treści i to co robimy?
    Możesz publikować je u siebie, sprawdź
    także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.

    Prawdziwy geniusz w dziedzinie
    marketingu. Właściciel
    Ogilvy&Mather.
    x
    Będziemy Ci bardzo wdzięczni za
    sugestie lub informację o napotkanym
    błędzie. Każdego dnia wkładamy wiele
    pracy, aby te strony były lepsze.

    Pozwól nam Tobie podziękować:
    no-spam