X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Najlepsze praktyki
Czyli skuteczne rozwiązania
Trendy i inspiracje
Uczta dla oczu i wyobraźni
Ikony i ich historie
Światowe symbole perfekcji
Before & After
Jak poprawia się doskonałe?
Wskazówki ekspertów
Blog, biblioteczka, odpowiedzi.

eMarketing

Agencja Marketingowa

Copywriting

Pisanie treści

Branding

Projektowanie logo

Naming

Tworzenie nazw

Wzór wizytówki
firmowej, którą
klienci chwalą
się znajomym.

Dowiedz się jak zrobić fajne
wizytówki i zobacz najbardziej
inspirujące przykłady na świecie.

Wizytówki to podstawowa artyleria marketingowego
arsenału każdej firmy.
Jednak niewiele firm zdaje sobie
sprawę, jak wielkie rezultaty potrafią osiągać te małe karty.

Poznaj starannie wybraną kolekcję firmówek, które budzą podziw,
szacunek i zaufanie. Obejrzyj najlepsze światowe przykłady, a potem
stwórz własne dzięki naszym praktycznym i czytelnym wskazówkom.

Co dokładnie znajdziesz w artykule?

Wzory i szablony wizytówek dla małych firm.
Przykłady wizytówek dla dużych firm i korporacji.
Jak zaprojektować wizytówki? 6 sprawdzonych kroków.

Wzory, szablony i przykłady
najkreatywniejszych
wizytówek świata!

Pewnie znasz bardzo dobrze ten moment, kiedy kończy się spotkanie biznesowe.
Wiesz o tym, że podanie potencjalnemu klientowi robiącej wrażenie wizytówki jest jak
celny strzał w dziesiątkę. Który często zamienia go w klienta rzeczywistego i płacącego.

Nie marnuj więc czasu na trafianie w dziewiątkę — wykorzystaj w pełni tę jedną,
jedyną możliwość która pojawia się przy pierwszym kontakcie z nowym klientem.
Poznaj dziesięć mistrzowskich wizytówek firmowych w trzech różnych kategoriach.

Współczesne sposoby uszlachertnienia papieru wizytówkowego dają spektakularne możliwości.

Dobre wizytówki najlepiej zaczać
od zaprojektowania dobrego logo.

W owocnych codziennie projektujemy dobre loga.
Możemy zaprojektowac jedno dla Ciebie.
Zapytaj nas o ofertę dla siebie.

Wyślijcie mi niezabowiązująca ofertę

Zanim zaprojektujemy wizytówkę na miarę XXII wieku, warto dowiedzieć się jak (i
dlaczego) się to wszystko zaczęło. Wszystko miało swój poczatek w Japonii od kart
ogłoszeniowych zwanych Meishi, które funkcjonują tam po dziś dzień.

Oto uproszczony schemat ewolucji współczesnych wizytówek.

Najlepsze przykłady wizytówek
w kategorii open.
Wzory ekskluzywnych wizytówek firmowych,
które wygrywają uwagę.

Pod nową identyfikacjię wizualną, Rand podczepił słwany rebus: IBM

Szablony wizytówek
z kategorii handmade.
Fantastyczne, ręcznie robione pomysły
na wizytówki dla małych firm.

Piotr - Chłopiec od makaronu, czyli wizytówki szkoły gotowania wytłoczone na makaronie!

W czasach wszechobecnej i taniej produkcji masowej, ręczne sposoby uszlachetnienia
nabierają dziś dużo większej wartości. Czynią projekty unikalnymi i niepowtarzalnymi
w sposób jakiego nie da się powtórzyć w drukarni. Poniżej wizytówki restauracji
uszlachetnione wzorem z wytrawnego wina.

Podobny efekt uzyskali pracownicy restauracji siudmy stolik, zatapiając swoje imienne
wizytówki w soku z jagód, pomidorów, wiśni, cebuli i curry. Wyjatkowo i smacznie.

Innym świetnym domowym sposobem na wyjątkowe wizytówki “Hand Made”, jest
zrobienie pieczątki i występowanie jej na wyjątkowych materiałach.  Proste i piękne!

Na ciekawy sposób wpadała Francesca Pasini, która naszywa metki na skrawki
materiałów. Wizytówki dermatologa, tłumaczyć już chyba nie trzeba. 

Projekt można też wygrawerować laserem na cienkiej sklejce z drewna.
Dodanie do niej metalowych okuć, aby tworzyły krzesło to już szkoła wyższa.

Jeśli mamy odpowiednio gruby papier możemy pokusić się o pomalowanie boków
farbą. W tej technice można użyć kilku firmowych kolorów.  

Jak zaprojektować fajne
wizytówki firmowe?
Oto 6 kroków, które pomogą
Ci stworzyć dzieło sztuki.

Aby stworzyć prawdziwie szlachetną kartę biznesową czy firmówkę, warto poświęcić
czas na przeczytanie poniższej treści. Dowiesz się, jak uniknąć wpadki i być dumnym
za każdym razem, kiedy dajesz wizytówkę klientowi nawet jeśli to wizytówki budowlane.

Czy istnieje droga na skróty? Pewnie! Jesteśmy ekspertami od wiz­erunku. Daj nam o
sobie znać napisz do nas, lub zadz­woń tel. 660 970 980. Z przyjemnością pomożemy
Ci stworzyć identyfikację firmy i doskonały wzór wizytówek opisany w księdze
identyfikacji wizualnej.

Gotowy do rozpoczęcia pracy na własną rękę z nowym projektem? Oto sześć kroków,
które pomogą Ci stworzyć wizytówkę. Bez szablonu i sztampowych kreacji. Owoc­nej
lektury.

Krok 1
Wybierz własciwy rozmiar i kształt.

Dziś, jako Europejczycy pełną gębą używamy standardowo formatu 85×55 mm, który
jest odpowiednikiem karty kredytowej. A co za tym idzie wizytówka pasuje wszędzie
tam, gdzie ona. Na przykład do portfelowej przegródki.

Ze standardowego rozmiaru wypływa kilka korzyści.

Podstawa to fakt, że z powodu swojej powszechności jest on zazwyczaj tańszy. Inną
dużą zaletą jest to, że wizytówki są rozpoznawane natychmiast i mieszczą się
w standardowym etui.

Szczególnie popularne jest wykrawanie.

Niektórzy wybier­ają trady­cyjny pros­tokąt z zaokrą­glonymi
kątami lub jakimś ksz­tałtem wycię­tym w wiz­ytówce. Inni
decydują się na całkowicie dos­tosowany ksz­tałt, często
odzwiercied­la­jący logo lub też motyw czy maskotkę firmy.
Należy tylko pamię­tać, że zbyt skom­p­likowane wzory będą
się praw­dopodob­nie zag­i­nać, lub niszczyć w inny sposób,
przez co wiz­ytówka nie będzie speł­niać zamier­zonego celu.

Kole­jna możli­wość to wiz­ytówki składane.

Można zde­cy­dować się na wiz­ytówkę składaną wzdłuż jej
długiej lub krótkiej krawędzi. Najlep­sza opcja zależy w zasadzie
od przez­naczenia składanej części i od ori­en­tacji samej
wiz­ytówki. Wiz­ytówkę pio­nową można złożyć wzdłuż krót­szej
krawędzi, a wiz­ytówkę poziomą – wzdłuż dłuższej. Jed­nak
znowu wszys­tko zależy od ogól­nego wzoru wizytówki.
Rozwiązanie, które sprawdza się świetnie, jako wizytówki
budowlane wzory.

Krok 2
Materiały i efekty specjalne.

Standardowe wizytówki powinny być drukowane na
papierach o gramaturze powyżej 350g.

(300 to absolutne minimum). Gdy otrzymujesz tanią wizytówkę która “giba się” i
załamuje pod własnym ciężarem, to masz wrażenie że ta firma musi być po prostu
niepoważna.

Ważna jest także tekstura papieru. Należy zdecydować, czy chcemy, by papier był
gładki czy szorstki, matowy czy błyszczący, czy też może jakikolwiek pomiędzy.
Drukarz może udostępnić nam próbki i pokazać dostępne wzory. Możemy też
odwiedzić sklepy z materiałami biurowymi i zobaczyć, co mają do zaoferowania.

Pomyśl o uszlachetnieniach, jak lakier UV czy foliowanie.

Pod­czas gdy wiele wizytówek nie jest w żaden sposób
powlekana, my możemy wybrać powlekanie wodoodporne
lub lakierem UV. Każda z tych opcji sprawi, że wizytówki
będą bardziej wytrzymałe, jednakże zwiększy również
koszt ich wykonania.

Tłoczenie. To jedna z najbardziej
imponujących ozdób.

Papier jest tłoczony poprzez działanie wysokiej
temperatury i siły nacisku w celu stworzenia wypukłego
obszaru na kawałku papieru lub brystolu. Tłoczenie
wykonuje się zazwyczaj bez nakładania tuszu na wypukłe
elementy. Na wizytówkach wytłacza się zazwyczaj logo,
monogram lub inne grafiki.

W zależności od dostępnego budżetu możemy umieścić na wizytówce praktycznie
każdy rodzaj elementów ozdobnych. By znaleźć pomysły dotyczące łatwo dostępnych
ozdób warto odwiedzić okolicznego dostawcę materiałów do scrapbookingu.

Jeśli chcemy włożyć trochę wysiłku w stworzenie
wizytówek, możemy zaopatrzyć się w takim właśnie
sklepie. Możemy też zapytać w drukarni, jaki rodzaj ozdób
mogą nam zaoferować (mogą się one różnić w zależności
od drukarni).

Krok 3
Sposoby i techniki drukowania wizytówek.

Sposób druku wpływa na jakość, wygląd i koszt.

Najpop­u­larniejszą tech­niką wydruku do celów komer­cyjnych jest off­set. Czyli
drukowanie w drukarnii na ogromnych maszynach offsertowych. Jed­nak jeżeli nie
druku­jemy bardzo dużej ilości wiz­ytówek, cena takiego wydruku może być zbyt
wysoka ze względu na opłatę początkową.

Zobacz też: Zmiana logo w praktyce. Kiedy warto odświeżyć znak firmowy?

Tech­nika druku cyfrowego jest praw­dopodob­nie najpop­u­larniejszym sposobem
wydruku wiz­ytówek. Niek­tóre drukarnie cyfrowe korzys­tają z drukarek
atra­men­towych, pod­czas gdy więk­szość pozostałych korzysta z drukarek laserowych.
Druk cyfrowy jest zazwyczaj najbardziej opła­calny w przy­padku mniejszych ilości
wydruków ze względu

Druk wypukły zapewnia wygląd z wyższej półki.

Ponieważ do papieru dociskana jest matryca z wypukłymi
lit­erami, dlatego też każda lit­era czy grafika jest w efek­cie
wypukła. Fajna sygnatura, jaką widzisz w logo na
wizytówkach powstaje właśnie w ten sposób. Ta tech­nika
najlepiej sprawdza się w przy­padku wiz­ytówek jedno– lub
dwukolorowych, ponieważ każdy kolor musi być
drukowany osobno.

Więk­szość drukarni zaj­mu­ją­cych się drukiem wypukłym jest niewielka, często
wyko­rzys­tują też anty­czne płyty dociskowe. Koszt przy­pada­jący na jedną wiz­ytówkę
jest wysoki, szczegól­nie w przy­padku mniejszych ilości wydruków, jed­nak efekt
koń­cowy wygląda ory­gi­nal­nie, jak robione na zamówienie najlepsze logo na świecie.

Grawerowane wiz­ytówki to również jedna z możli­wości.

Grawerowanie można najczęś­ciej spotkać na
zaproszeni­ach ślub­nych i innych tego typu papete­ri­ach,
jed­nak jest to również opcja dla papieru fir­mowego.
Grawerowanie polega na wyko­rzys­ta­niu matryc
grawerowanych met­alowym ryl­cem lub traw­ionych za
pomocą kwasu. Matryce są pokry­wane atra­mentem, który
wypeł­nia wytraw­ione lub wygrawerowane rowki.
Drukowanie przeprowadza się na wilgo­t­nym papierze z
uży­ciem dużej siły nacisku, by wchłonął on cały tusz z
matryc. W rezulta­cie otrzy­muje się mocno nasy­cony
tuszem, niekiedy wypukły efekt. Cza­sem wyko­rzys­tuje się
także ter­mod­ruk, by osiągnąć efekt podobny do
grawerowa­nia niższym kosztem.

Wiz­ytówki robione ręcznie to naszym zdaniem
abso­lut­nie najwyższa półka w skali. (Dla mikro firm).

Jeśli kiedykol­wiek byliś­cie w sklepie z papeterią lub mate­ri­ałami biurowymi,
praw­dopodob­nie widzieliś­cie uprzed­nio ponaci­nane arkusze wiz­ytówek, które można
zakupić, by wydrukować własne wiz­ytówki na swo­jej drukarce lub przy użyciu
specjalnie zaprojektowanej pieczątki.

Jeśli wiz­ytówka jest bardzo prosta, najlepiej czarno-biała, a nasz budżet znikomy,
samodzielne drukowanie wiz­ytówek jest do zaak­cep­towa­nia. Jed­nak zami­ast kupować
uprzed­nio ponaci­nane arkusze wiz­ytówek (które będą miały z każdej strony wiele
mówiące pozostałości po per­foracji) dobrze jest kupić dobrej jakości brys­tol i nóż do
papieru. Użyj wzornika, by odrysować szablon a następ­nie wyt­nij je samodziel­nie, by
wye­lim­i­nować ślady po perforacji.

Sprawdź też: Jak wybrać odpowiednią firmę do zaprojektowania dobrego logo?

Krok 4
Kolorystyka i styl wizytówek.

Jeśli nie masz pewności jakich kolorów użyć, sprawdź
nasz artykuł na temat zasad używania kolorów w
reklamie
.

Wiedząc, jakie są dostępne możli­wości stworzenia wiz­ytówek, czas fak­ty­cznie zabrać
się za ich pro­jek­towanie. Należy wziąć pod uwagę styl aktu­al­nych mate­ri­ałów
mar­ketingowych, włącznie ze stroną inter­ne­tową, jak również wiz­erunek, jaki chcemy
zaprezen­tować potenc­jal­nym klientom.

Wybór niestandardowych kolorów ma wpływ na tech­nikę
wydruku, jak również na koszt każdej wiz­ytówki.

Stan­dar­d­owa tech­nika druku w czterech kolorach jest wyko­rzysty­wana zarówno w
druku off­se­towym jak i cyfrowym. Decy­du­jąc się na wiz­ytówkę jed­nokolorową w
takim wydruku możemy niekiedy zaoszczędzić trochę pieniędzy, jed­nak zazwyczaj nie
ma to żad­nego wpływu na koszt pro­jektu (szczegól­nie w druku cyfrowym). Z drugiej
strony projekt wizytówki jedno– lub dwukolorowy może być bardziej opła­calny w
przy­padku druku wypukłego lub grawerowa­nia, ponieważ matryca do wydruku musi
być odd­ziel­nie wyko­nana dla każdego koloru.

Jeśli styl całej marki, strony inter­ne­towej firmy jest
min­i­mal­isty­czny, warto trzy­mać się prostych wiz­ytówek.

Trzeba zwró­cić szczególną uwagę na krój czcionki i kolory, a mniej uwagi poświę­cić
grafikom i ozdob­nikom. W pro­jek­cie min­i­mal­isty­cznym można rozważyć
wyko­rzys­tanie droższych tech­nik wydruku, takich jak druk wypukły czy
grawerowanie, szczegól­nie, jeśli wyko­rzys­tu­jemy tylko jeden lub dwa kolory.

Z kolei, gdy styl firmy jest bardziej artysty­czny lub ekstrawa­gancki, wiz­ytówka
powinna to odzwier­cied­lać. Warto zde­cy­dować się na wydruk w czterech kolorach i
wyko­rzys­tać nasz oso­bisty zmysł este­ty­czny. Przy projektowaniu wizytówki trzeba być
równie kreaty­wnym, jak przy pro­jek­towa­niu strony internetowej.

Można poekspery­men­tować z kilkoma różnymi sty­lami i
wzo­rami wiz­ytówek, a następ­nie osza­cować, ile będzie
kosz­tował różnej jakości wydruk każdego z nich.

Cena wiz­ytówek może się bardzo wahać, od zaled­wie kilku cen­tów za sztukę (lub
mniej) do ponad dolara lub więcej, dostępny budżet będzie miał równie wielki wpływ
na efekt koń­cowy jak każdy inny czynnik.

Krok 5
Informacje warte zamieszczenia.

Warto pamię­tać, że pod­sta­wowym celem wiz­ytówki jest dostęp potenc­jal­nych i
obec­nych klien­tów do danych kon­tak­towych firmy. Infor­ma­cje umieszc­zone na
wiz­ytówce są istotne, jeśli chodzi o jej skuteczność.

Część pro­jek­tan­tów i biz­nes­menów ma jed­nak ten­dencję do umieszczenia
na wiz­ytówce wszel­kich możli­wych infor­ma­cji, o jakich są w stanie pomyśleć.
Z powodu ich niewiel­kich rozmi­arów, szablony wizytówek są doskon­ałym przykła­dem
na to, że „mniej” równa się „więcej”.

To, co postanow­imy umieś­cić na wiz­ytówce w dużej mierze zależy od jej wzoru i od
tego, jak najczęś­ciej kon­tak­tują się z nami klienci. W najprost­szych wer­s­jach,
wiz­ytówka może zaw­ierać jedynie adres strony inter­ne­towej. To może zadzi­ałać, jeśli
nazwa domeny to jed­nocześnie nazwisko właś­ci­ciela lub nazwa firmy, jed­nak w
prze­ci­wnym wypadku ta metoda może być bardzo myląca.

Niezbęd­nym min­i­mum dla więk­szości wiz­ytówek jest umieszcze­nie nazwy firmy lub
nazwiska właś­ci­ciela; tego, czym się zaj­mu­jemy oraz pod­sta­wowych danych
kon­tak­towych (numer tele­fonu, e-mail i adres strony inter­ne­towej). Możemy też
umieścić inne informacje, takie, jak:

• Adres pocz­towy
• Nazwa użytkown­ika na ser­wisie Twit­ter
• Pro­fesjon­alne cer­ty­fikaty lub członkostwa
• Slo­gan lub hasło reklam­owe firmy

Można również zde­cy­dować się na umieszcze­nie logo firmy, grafiki w tle lub jakiejś
innej uzu­peł­ni­a­jącej grafiki. Z drugiej strony, możemy postanowić, że chcemy mieć na
wiz­ytówce tylko tekst (najlepiej na kolorowym papierze). Dobrze jest spo­jrzeć na inne
mate­ri­ały mar­ketingowe i stronę inter­ne­tową i naślad­ować ich wygląd jeśli chodzi o
grafiki.

Krok 6
Przygotowanie plików do druku.

Dla każdego, kto w przeszłości zaj­mował się głównie pro­jek­towaniem stron
inter­ne­towych, para­me­try druku mogą brzmieć trochę obco.

Są rzeczy, które są istotne w pliku przez­nac­zonym do wydruku, a w pliku cyfrowym
będące nieis­totne lub nieco zafałs­zowane. Jed­nak jeśli spróbu­jemy je wykonać w
czymś, co będzie drukowane, w efek­cie otrzy­mamy kiep­ską wiz­ytówkę, wyglą­da­jącą
znacznie mniej pro­fesjon­al­nie niż się spodziewaliśmy.

DPI to jeden z najważniejszych ele­men­tów, o których należy pamię­tać, pro­jek­tu­jąc
wiz­ytówkę do wydruku. Wizytówki powinny mieć rozdzielczość wynoszącą co
najm­niej 300dpi dla każdego umieszczonego na niej obrazka. Czcionki powinny być
osad­zone w pliku, a nie przekon­wer­towane na grafiki, by miały wyraźniejsze brzegi.
Należy także wziąć pod uwagę spad drukarski, jeśli kolor lub grafika dochodzi do
krawędzi wiz­ytówki. Spad może być droższy, jed­nak zależy to od konkret­nej drukarni.

Każda drukar­nia ma swoje własne pref­er­encje co do specy­fikacji pliku. Należy je
sprawdzić przed zakończe­niem fazy pro­jek­towej, by upewnić się, że pracu­jemy według
ich wyty­cznych. Niek­tóre drukarnie mogą wyma­gać ory­gi­nal­nych plików z pro­jek­tem
graficznym, pod­czas gdy inne wyma­gają plików PDF wyko­nanych według
konkret­nych wyty­cznych. Inni mogą również akcep­tować pliki EPS lub TIFF, jed­nak w
tych wypad­kach dobrze jest użyć plików w nawet wyższej rozdziel­czości (600 lub nawet
1200dpi), ponieważ czcionki nie będą wtedy osad­zone w pliku.

Każdy dobry projekt zaczyna
się od dobrego zrozumienia.
Jeśli chcesz otrzymać niezobowiązującą ofertę naszego stu­dio,
po prostu napisz do nas lub zadzwoń tel. 660 970 980.

Oczywiście temat projektowania wizytówek jest bardzo obszerny. Zdajemy sobie
sprawę, że nasz punkt widzenia może być subiektywny. Jeśli masz uwagi, które
pomogą rozwinąć ten temat lub pomocne wskazówki prosimy podziel się nimi.

Dzięki za uwagę!
Mariusz Słowik
Owocni.pl

Dobry pomysł na
firmę jest warty
dobrego logo.
Dobry projekt, najlepiej zacząć
od znalezienia dobrych ludzi.
Jesteś w świetnym miescu.
Bardzo łatwo zacząc tutaj.
Zróbmy razem
coś fajnego

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie