X
X

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie
Najlepsze praktyki
Czyli skuteczne rozwiązania
Trendy i inspiracje
Uczta dla oczu i wyobraźni
Ikony i ich historie
Światowe symbole perfekcji
Before & After
Jak poprawia się doskonałe?
Wskazówki ekspertów
Blog, biblioteczka, odpowiedzi.

eMarketing

Agencja Marketingowa

Copywriting

Pisanie treści

Branding

Projektowanie logo

Naming

Tworzenie nazw

Cena taniego
logo firmy...

Poznaj 3 kosztowne chwyty
firm projektowych, przez
które można stracić markę.

Ile kosztuje dobre logo? Gdzie opłaca się je tworzyć?
Jak projektować znak, który uczyni Twoja markę sławną?

Podczas pro­jek­towa­nia “uwielbianej” marki, można zrobić krok “na
skróty”, ale trzeba to zrobić go z głową i być przy tym ostrożnym.
Pro­ces pro­jek­towa­nia nowego logo­ anga­żuje cały zespół projektowy
na kilka dni, tygo­dni a nawet lat. Co takiego robią więc Ci wszyscy
graficy z promocji, że udaje im się skrócić czas realizacji do kliku
odzin? Odpowiedź leży w tym czego nie robią. A nie robią wiele.

Jak choćby to, że nie badają otoczenia konkurencyjnego i nie
sprawdzają czy wzór logo nie jest zastrzeżony. Ale najsprytniejsi z
nich używają szablonów i generatorów. Kreując dla klientów tanie
znaki. Niestety takie logo może być legalnie używane przez każdego.
Zarówno klienta jaki i całą jego konkurencję. A to tylko poczatek.

Poz­naj wszystkie kosz­towne błę­dy i dowiedz się, jak ich uniknąć.

Co dokładnie znajdziesz w artykule?

Czy dobry pomysł na firmę,
jest wart dobrego logo?
Spójrzmy prawdzie w oczy. Większość ludzi nie ma pojęcia
o projektowaniu logo, ale pomimo tego każdy z nas wie
kiedy patrzy na znak za którym stoi dojrzała firma.

Mówi się, że w biznesie pierwsze wrażenie liczy się podwójnie. Jeśli logo
firmy wywołuje dojrzałości już od pierwszego spojrzenia, biznes prowadzi się łatwiej.
Prościej jest wybić się na tle szablonowej konkurencji. Logo to inwestycja na lata.

Mariusz Słowik

Jeśli nie tworzymy marki, która
ma konkurować niską ceną, to tani
wygląd logo, będzie przeszkodą
w szybkim rozwoju firmy.

Mariusz Słowik - Projektant logo Owocni.pl

Dobre logotypy powstają w ramach dobrych procesów projektowych.
Dobry proces zawsze zaczyna się od dogłębnego zrozumienia swoich klientów i
otoczenia konkurencyjnego. W biznesie zawsze wygrywają Ci, którzy rozumieją swoich
klientów lepiej niż ich konkurencja. Dlatego w pierwszym etapie tworzymy mapę myśli.

Aby logo łatwo zapadło w pamięci musi być przede wszystkim proste. W biznesie jak i w
życiu nie można mieć wszystkiego. Dlatego z setek skojarzeń narzucanych przez rynek,
konkurencję i strategię biznesową musimy wybrać 2 - 3 pojedyncze składniki na bazie
których powstaną pierwsze szkice i koncepcje.

Potencjał najbardziej obiecujących pomysłów najlepiej odkrywa się za pomocą kartki
papieru i długiego ołówka. Choć szkicowanie na papierze jest szybkie to nie każdy
projektant logo zaczyna w ten sposób. Niektórzy wolą szkice cyfrowy.

Prawda jest taka, że logotypy
zaprojektowane bez wysiłku,
ogląda się bez przyjemności.

Szukanie idealnej formy dla danej idei nie jest łatwe, ale lepiej zrobić tą ewolucję
100 razy na kartce, niż choć raz zmieniać logo na wszystkich materiałach firmy.

Przenosimy znak do
profesjonalnego programu
graficznego zamieniając
go na wektory (Krzywe)

Chcemy wiedzieć, w jaki sposób prezentuje się miniaturka znaku w social mediach.
Testujemy, jak będzie wyglądać Twoja nowa pieczątka firmowa. Sprawdzamy
responsywność znaku i wyszukujemy detale, które wymagają poprawek.

W kolejnym kroku znajdujemy najlepszy odcień dla Twojej marki. A także saturację,
jasność i nasycenie. To etap, w którym dobieramy kolory do logo tak, aby najlepiej
oddawały osobowość twojej marki.

Na tym etapie identyfikacja wizualna Twojej marki będzie gotowa do startu.
Otrzymasz zestaw kilkudziesięciu plików graficznych, prawa autorskie i kompletną
instrukcję obsługi. Słowem cały arsenał do wygrywania z konkurencją.

W owocnych projektujemy
świetne loga w świetnej cenie.
Możemy zaprojektować jedno dla Ciebie.
Zapytaj o niezobowiązującą ofertę.

Wyślijcie mi niezabowiązująca ofertę

Wiara w dobre logo w cenie
„dniówki” dobrego projektanta.
Jaka dokładnie jest tego cena?

Higien­istka nie jest w stanie przeprowadzić udanej oper­acji na otwartym sercu. Nam
nie przychodzi do do głowy, aby oddać swoje serce w jej ręce. Jednak w branży
pro­jek­towa­nia identyfikacji wizualnej, ludziom wydaje się, że student, albo tani
początku­jący pro­jek­tant będzie w stanie stworzyć dojrza­łą markę, czy księgę znaku.
Taki błąd w myśleniu, widać potem gołym okiem przez całe życie firmy...

W Owocnych każdego dnia zajmujemy
się poprawianiem znaków, które
wydawały się dobre.

Pro­jek­tanci logo­typów latami zdoby­wają wie­dzę i doświad­cze­nie, aby stać się
pro­fesjon­al­is­tami. Żaden projektant nie zad­owoli się „dniówką” za tak dużą pracę. Jest
jed­nak wielu spry­t­nych ama­torów, któ­rzy za kilka­set zło­tych sprze­dają pode­jrzanie
tanie logo dla niedoświad­c­zonych firm.

Wbrew obiegowej opinii, nie wszys­tko zależy od pieniędzy.
Oszczędzać można – ale trzeba wiedzieć na czym
i jak bardzo. Sztuka polega na tym, aby dostać
świetne logo w rozsądnej cenie.

Wielu przedsiębiorców słono płaci za nai­wną wiarę w to, że otrzy­mają poważny
pro­dukt w śmiesznie niskiej cenie. Istniało całkiem sporo marek, które przypłaciło
“życiem” takie oszczędzanie. Posiadanie znaku do którego nie ma się praw często
kończy się w sądzie. A budowanie marki z nowym znakiem w wielu branżach, oznacza
zaczynanie od początku.

Naturą biz­nesu jest to, że każdy chci­ałby zapłacić jak najm­niej za możli­wie najwyższą
jakość. Jed­nak, rozsądna granica zawsze leży gdzieś pomiędzy jakoś­cią a ceną. Dlatego
najlepiej będzie przyjrzeć się pułap­kom naj­tańszych rozwiązań. Najlepsze książki
dotyczące projektowania,
zajmują się projektami, które odniosły sukces, dlatego w
tym artykule przedstawimy te, które poszły w przeciwnym kierunku. Więcej
przykładów znajdziesz w Owocnym logo blogu.
Jak widać ponizej wysoka cena logo
nie zawsze jest kluczem do sukcesu.

Powyżej: Przykłady ostat­nich, jeszcze świeżych wpadek logotypów pol­s­kich miast.

a) Białys­tok – brat­nio naw­iązu­jący do logo orga­ni­za­cji LGBT (cena logotypu: 150 tys. zł.)
b) Logo Powiatu Bocheńskiego – sklonowane (w ide­al­nych pro­por­c­jach) z logo Dun­woody. (pla­giat)
c) Logo Metropolii Górnośląskiej – sym­pa­tyzu­jące ze świet­nie rozpoz­nawanym zakazem wjazdu.

Poznaj 3 podstępne sztuczki,
podejrzanie tanich firm.

„Najwyższa jakość w najniższej cenie” - ten slo­gan reklamowy kłamie
codzi­en­nie niemal w każdej dziedzinie biz­nesu. Pro­dukty speł­ni­a­jące oba warunki nie
ist­nieją. Pro­por­cje te ze swej natury nie mogą być prawdziwe. Siła tego ohyd­nego
mar­ketingowego oszustwa, do dziś przy­ciąga wielu nai­wnych właś­ci­cieli firm.

„Najwyższa jakość w najniższej cenie”.
Czy potrafisz podać choć jeden przy­padek,
speł­ni­a­jące tą regułę?

Domorośli pro­jek­tanci, nawet zmo­ty­wowani wielką pre­mią, nie przeskoczą lat
doświad­czenia w pracy w pro­fesjon­al­nym zes­pole kreaty­wnym. Ama­tor nie stanie się
pro­fesjon­al­istą w pięć minut. W tym przy­padku nie można oczeki­wać cudu.

Trik 1 — Logo współdzielone

W Internecie ist­nieje wiele ofert ze sloganami pro­jek­towa­nia identyfikacji wizualnej
najwyższej jakości z ekstremalnie niską ceną. jed­nak schemat dzi­ała­nia jest zgoła
bardzo podobny.

Pro­ces, w którym możesz stać się posi­adaczem logo współdzielonego, jest niezwykle
niebez­pieczny i dość trudny do ziden­ty­fikowa­nia. Cennik nie zawiera tej informacji.

Ist­nieje wiele przykładów, które musi­ały wydać mil­iony na zmi­anę wszys­t­kich
mate­ri­ałów pro­mu­ją­cych markę, bo te okazy­wały się pla­giatem. Dlat­ego szczegól­nie
trzeba na niego uważać. To jeden z najgroźniejszych pomysłów na to, aby koszt logo
był niski a jakość wysoka.

Oszuści szukają pro­jektu logo stwor­zonego za wielkie pieniądze;
(lub kupują gotowca wielokrot­nej odsprzedaży - tzw. Logo Clip Art)

Wstaw­iają nazwę Two­jej firmy, ewen­tu­al­nie dopa­sowu­jąc kolory;
Zapew­ni­a­jąc Cię o nieskazitel­nej jakości tego dzieła.

Inka­sują należności i znikają w ciągu kilkunastu miesięcy.
Zanim pier­wsi klienci zori­en­tują się co się stało.

Efekt? Zosta­niesz ziden­ty­fikowany znacznie szy­b­ciej niż Ci się wydaje.
Nie chodzi już tutaj o to, że to żenu­jąca prak­tyka wys­taw­ia­jąca firmę na pośmiewisko i
grożąca kosz­townymi proce­sami. Pieniądze wydane na pro­mocję firmy będą
bezpowrot­nie stra­cone, a nowe logo trzeba będzie pro­mować od zera.

Trik 2 — Logo Clipart

W Internecie ist­nieje wiele ofert ze sloganami pro­jek­towa­nia identyfikacji wizualnej
najwyższej jakości z ekstremalnie niską ceną. Ba w tej kwocie możesz dostać w tej
cenie nawet księgę znaku. Jed­nak schemat dzi­ała­nia jest identyczny.
Dostajesz obrazek, który został przygotowany wcześniej. Nie jest indywidualną
kreacją. Więc w tej czy innej postaci kupuje go dziesiątki firm. Może się nim
posługiwać nawet konkurencja. Pomimo tego, że jakość prac jest daleka od ideału.

W finale otrzymujesz mało estetyczne kształty
z szablonów, których może używać każdy!

Trik 3 — Logo a’la Microsoft Word

Logo­typ zro­biony w niepro­fe­sj­non­al­nym pro­gramie do krzy­wych.
Pho­to­shop, Gimp czy wspom­ni­any w nagłówku Microsoft Word.

Taki znak jest jedynie szkicem – nie powinno Cię dzi­wić, że kolorystyka wygląda
zupełnie inaczej na mon­i­torze w druku
i że nie można go wygrawerować lub
pow­ięk­szać w nieskońc­zoność bez utraty jakości.

Aby taki znak fir­mowy mógł poprawnie funkcjonować musi być zro­biony od nowa w
pro­gramie pozwala­ją­cym edy­tować krzywe w zaawan­sowany sposób. Natomiast
utworzone pliki graficzne powinny być w odpowiednim formacie.

Adam Słodowy i logotypy
tworzone rękami znajomych.

Zrób to sam. Sug­estie Adama Słodowego nie będą skutecznym
rozwiązaniem.
Najczęst­szy efekt: ama­torszczyzna, którą widać na pier­wszy rzut
oka. Ekspery­menty graficzne owocują brakiem zau­fa­nia do jakości Twoich pro­duk­tów
czy usług.

Negaty­wne pier­wsze wraże­nie ciężko zatrzeć nawet najwspanialszą ofertą handlową
jeśli firma wygląda jak niedo­jrzała, trudno się dzi­wić, że takie wraże­nie prze­niesie się
na cały mar­ket­ing. Czasy PRL-u dawno już za nami. Dzisiejsza rzeczy­wis­tość to świat
specjalizacji.

W procesie projektowania logo ryzyko wyboru
zbyt „oklepanego” motywu jest ogromne.
Pier­wsza myśl jest zazwyczaj najlep­sza,
ale często też najpop­u­larniejsza.

W taką pułapkę wpadł Logo­typ Heyah. O ile w Polsce czer­wona łapa zro­biła kari­erę, o
tyle pod­czas ekspan­sji marki na rynki zagraniczne wiz­erunek zniknął w… tłu­mie
innych czer­wonych łap.

Na koniec zostawilismy
sobie otwarte konkursy
graficznych piękności.

Prawda jest niestety tak smutna, jak propozy­cje logo, które płyną z takich konkursów.
Konkurs na fir­mowe logo polega na zamieszcze­niu ogłoszenia ofer­u­jącego kwotę,
którą jesteś w stanie zapłacić za fir­mowe logo.

W określonym cza­sie napły­wają do ciebie pro­jekty – i tu zaczyna się dobrze widoczny
prob­lem oglą­dany każdego dnia w postaci obrzy­dli­wych, pseudo artystycznych
logotypów muzeów, sto­warzyszeń, a także wielu ośrod­ków eduka­cyjnych pracu­ją­cych
z młodzieżą i studentami.

Umówmy się - orga­ni­za­cja, nagłośnie­nie i mar­ket­ing takiego konkursu także chłonie
koszta. Jed­nak patrząc na ilość sukcesów w tej dziedzinie, przy­pom­ina to bardziej grę
z szan­sami podob­nymi do totolotka niż budowanie dojrza­łej marki.

Dobra marka to najprostszy
sposób na dobre zyski.

Gdy na takim samym produkcie pojawi się logo znanej marki to z
łatwością można sprzedać produkt za 3, 5 a nawet 10 razy wyższą cenę.

Za pomocą marki najłatwiej powiększa się postrzeganą
wartość. Zjawisko to występuje w każdej branży.
Ludzie
chętnie zapłacą wyższą cenę także za napój czy krem tylko dlatego,
że widzą na nich logo firmy logo w którą wierzą.

Oczywiście biznes nie jest aż tak prosty...

No więc jak wybrać właś­ci­wą firmę od projektowana logo?
Najłatwiej będzie Ci od obejrzenia naszej oferty i przykładów realizacji.

Nasze kreacje pozbawione są błedów i kosztownych pułapek. Zamiast szablonów
oferujemy klientom unikalne kreacje logo tworzone od czystej kartki papieru.
Otrzymujesz dojrzały znak w bardzo uczciwej cenie. Kliknij, aby zobaczyć detale.

Oczy­wiś­cie z wielką przy­jem­noś­cią przed­staw­imy Ci niezobowiązująca propozycję
pro­jek­towa­nia logo. Skontaktuj się z nami. Telefon 660 970 980.

Dzięki za uwagę!
Mariusz Słowik
Owocni.pl

Dobry pomysł na
firmę jest warty
dobrego logo.
Dobry projekt, najlepiej zacząć
od znalezienia dobrych ludzi.
Jesteś w świetnym miescu.
Bardzo łatwo zacząc tutaj.
Zróbmy razem
coś fajnego

Napisz kilka słów o swoim projekcie
i otrzymaj niezobowiązującą ofertę.

Imię:
Mój email to:
Tel. Opcjonalnie
Napisz kilka słów o swoim projekcie