10 Najgorszych logotypów wszechczasów.
Śmieszne logo? Będziesz prosić o więcej ☺

Zobacz jak wyglądają marki, które straszą i bawią do łez.

Co znajdziesz w artykule

    Choć nikt nie chciałby mieć takiego znaku fir­mo­wego, to nie­któ­rzy jed­nak go mają. Śmieszne logo – czyli znaki fir­mowe, które prze­ro­sły ich twór­ców. Gdy bogo­wie chcą kogoś uka­rać, speł­niają jego pra­gnie­nia. Klienci pro­szą — „chcemy mieć logo roz­po­zna­walne, które bły­ska­wicz­nie wyróżni naszą firmę”. Klienci dostają — znak, który cza­sem oka­zuje się roz­po­zna­walny w spo­sób, któ­rego nikt nie prze­wi­dział, a firma rze­czy­wi­ście zyskuje sławę, tyle że raczej na forach ze śmieszną gra­fiką niż na rynku. Zobacz dzie­sięć logo­ty­pów, któ­rych nie chciał­byś mieć.

    Miejsce 1. Sex sells??

    mont-smieszne-logo

    Nasz zdecydowany faworyt. Kreatywne stworzone logo dystrybutora TV satelity, które wykorzystało konstrukcję talerza do wywołania uśmiechu na twarzach swoich Klientów. Uchwyt wystający z talerza kojarzy się z męskim przyrodzeniem, więc dlaczego by tego nie wykorzystać? Może ktoś niedługo stworzy żeńską wersję dla dostarczycieli kablówki?

    Miejsce 2. Czarno na białym.

    priest-smieszne-logo

    W Polsce nie przywykliśmy do oglądania logotypów wspólnot kościelnych. Twórcy tego śmiesznego logo niechcący pokazali dziecko stojące pod kroczem księdza, co w świetle skandali pedofilskich w kościele budzi jednoznaczne skojarzenia. Klapa czy majstersztyk?

    Miejsce 3. Pupcia w kolorze rewolucji...

    restaurant-smieszne-logo

    Chińska restauracja. Żółta budowla w stylu chińskim wciskająca się w zachodzące słońce? Czy taka była idea logotypu lokalu gastronomicznego? Efekt odbiega od początkowego konceptu, bo zamiast słońca widzimy ogromny odbyt, w który wciska się wieża restauracji. Logotyp idealnie pasowałby dla domu publicznego, może niekoniecznie dla wspólnoty.

    Miejsce 4: Diabeł tkwi w szczegółach...

    arlington-smieszne-logo

    Fantazja właścicieli tego Centrum Pediatrii przeszła, już do historii. Wesoły znak firmowy zawierający mężczyznę trzymającego dziecko za głowę na wysokości krocza to niezbyt dobry pomysł na logotyp. Jaka była idea designera? Może chciał się zemścić za niezapłaconą fakturę?

    Miejsce 5. Dentysta, który kojarzy się z przyjemnością.

    dental-smieszne-logo

    Klinika w San Marcelino to coś więcej niż tylko kanałowe leczenie za przystępną cenę. To także seks z dentystą – a przynajmniej tak wynika z logotypu… Boimy się już równie śmiałych prób artystycznych kliniki weterynaryjnej.

    Miejsce 6. Ach, ci lekarze...

    cdoctors-mieszne-logo

    Doktorzy komputerów zabłysnęli śmiałym zabiegiem w postaci zastąpienia litery „u” myszką od komputera. Problem w tym, że komputerowa myszka przypomina bardziej fallusa, z którego wydobywa się mocz lub coś innego. Mistrzostwo kreacji! Czy autorzy tych logotypów nie widzieli tego co my?

    Miejsce 7. Dom, który się zawstydził.

    home-smieszne-logo

    Spersonifikowany dom, który zasłania swoimi rękoma krocze. Czy to właściwa kreacja dla instytucji zajmującej się opieką medyczną? Nawet jeśli widzicie to inaczej to i tak to logo przyprawia o ból brzucha, spowodowany dużą dawką śmiechu.

    Miejsce 8. Logo do wykorzystywania po 22:00, albo wcale.

    smieszne-logo-dough

    Pizzeria udowodniła, że można oryginalnie stworzyć logo firmy, które nie będzie wesołe. Szkoda, że ich znak firmowy wygląda jak fallus, z wierzchołka którego coś wypływa. Czy może miał być to palnik a może świeczka?

    Miejsce 9. Postawić kropkę nad “i”.

    smieszne-logo-a-style

    „A Style” dało prawdziwy popis geometrii. Z litery „A” i dwóch kropek stworzyło kopulującą parę. Czy to producent prezerwatyw czy może pigułek antykoncepcyjnych?

    Miejsce 10. Okrągłe logo, które jest trójkątem.

    smieszne-logo-bureau

    Promocja zdrowia poprzez trójkąt? Czy bardziej dosadnie można przedstawić potrzebę zabezpieczenia się przed wirusem HIV? Chyba nie… To logo, nie dla wszystkich jest zabawne.

    Parodie 10 logotypów, które same prosiły się o zmianę.

    Apple - Nie jesteśmy warzywniakiem!
    Każdy projektant doświadcza przynajmniej czasem niekoniecznie zasłużonej krytyki swej pracy (pozdrawiamy!). Skojarzenia, które widzi tylko klient, albo takie wymyślone na siłę — udowadniają one, że każdą pracę można pokazać w krzywym zwierciadle, jeśli się tylko chce.

    parodia-apple

    Uuuups! Właśnie zgubiliśmy Twóją paczkę.

    parodia-ups

    „Oops We did it again” – parafrazując słowa Britney Spears, to niezbyt dobry komunikat dla firmy kurierskiej. Widać, że niektórzy mają bardzo duży dystans do siebie. To zestawienie wygląda fenomenialnie z maskotką firmową UPS, o której piszemy tutaj.

    Wrestling w zgodzie z naturą!

    parodia-wwf

    Czemu panda jest smutna? Teraz już wiadomo. Oczywiście chodzi o drugą pandę. Oczywiście, o kobietę. No panda, no woman, no cry. WWF – wizerunek Pandy uderzającej swoją żonę krzesłem to idealne logo dla federacji Wrestlerów. Takiego zamachu nie powstydził się nawet sam Hulk Hogan.

    Ludek z nadwagą reklamuje Pepsi.

    parodia-pepsi

    Jeśli będziesz pił Pepsi Twój brzuch stanie się tak okrągły jak tego ludka, firmującego markę w logo. Ludek już pewnie jest cukrzykiem, a do tego umrze z pewnością na raka płuc z powodu papierosów. Jedna z najbardziej znanych parodii logo ostatnich lat. Co było dalej? Pepsi sprzedaje się świetnie, a ludzie tyją dalej. O tej aferze, napisaliśmy cały artykuł.

    Poczuj moc najlepszych drukarek na świecie!

    parodia-potter

    Kolejna parodia znanej marki, tym razem HP zamieniono na Harry Potter. Ciekawe czy sympatyczny czarodziej wyczarowałby lepszy logotyp dla swojej magicznej działalności? Podobno panowie Packard i Hewlett rzucili monetą by zadecydować, które nazwisko znajdzie się pierwsze w nazwie ich firmy. Packard zwyciężył, i jako pierwsze wstawił nazwisko partnera.

    To truizm, że palenie powoduje raka.

    parodia-rak

    Dziękujemy za palenie — mówi nam od lat sympatyczny Joe Wielbłąd. Kiedyś nawet mówił to w dziecięcych kreskówkach. Dlatego prześmiewcy marki „Camel” postanowili zakomunikować raka wykorzystując wizerunek marki papierosów „Camel”. Słynny wielbłąd stoi dziś ze spuszczoną głową – czy to z powodu przerzutów?

    Kawa w stylu Gwiezdnych Wojen!

    parodia-wars

    Litery się zgadzają, chociaż znaczenie już nie. Pijąc kawę ze Starbucksa, a właściwie Stars Wars można poczuć prawdziwą moc! Ten napój to pożywka Lorda Vadera, która nie powoduje chrypy w głosie.

    Konkurs dla idiotów!

    parodia-idiot

    Czy każdy idol jest głupi? Niekoniecznie, ale wśród amerykańskich na pewno zdarza się to częściej, niż u nas. W końcu u nas wszyscy celebryci piszą książki. American Idiot doskonale parodiuje logo Idola. Często jedno drugiego nie wyklucza, prawda?

    Tankowanie to pierwszy stopień do piekła.

    parodia-hell

    Piekło zamiast stacji benzynowej? Czemu nie, czasem tankowanie nie jest usłane różami. Złowrogie poczynania światowych korporacji stają się stereotypem. Ta kreacja na pewno wywoła dreszcz na waszych plecach, a może i odrobinę uśmiechu

    Spodnie noszone przez największą legendę muzyki.

    parodia-elvis

    Czy Elvis chodziłby w Levisach? Czy Levis lubiłby Elvisa? To pytania, na które nie poznamy już odpowiedzi, ale wystarczy przestawić jedną literę, by je sobie zadać – twórcy tego znaku postanowili zamienić litery w marce znanych jeansów, by stworzyć logo nieżyjącej już legendy Rocka.

    Bieg po kasę

    parodia-olimp

    Niech zwycięży... najbogatszy! Zamiast olimpijskich kółek symbole dolarów. Czyżby to był symbol Banku Światowego czy też Światowej Organizacji Handlu. Ktokolwiek to wymyślił miał duże parcie na pieniądze.

    Idealne logo to prawdziwy majstersztyk. Jest wiele logotypów, których twórcy dziś są noszeni na rękach przez właścicieli firm. Są jednak efekty uboczne procesu kreacji, które stały się parodią logotypów lub zemstą ich twórców za nieuregulowane faktury. Jeśli podoba Ci się to co widzisz, daj nam o tym znać, dając punkt w społecznościach. To zawsze motywuje nas do dalszego działania.

    Na górę
    Zaprojektujemy logo z którego będziesz dumny! - Gwarantujemy
    Kliknij i zobacz jak
    Rozpoznanie ponad
    przypominanie
    Łatwiej jest roz­po­znać rze­czy, któ­rych doświad­czy­li­śmy wcze­śniej niż przy­wo­ły­wać je z pamięci.
    Opcje wie­lo­krot­nego wyboru lub te wyma­ga­jące jed­nego klik­nię­cia to dla ludzi łatwy spo­sób inte­rak­cji ze stroną.

    Jeśli chcesz popro­sić ludzi o wymie­nie­nie rze­czy z pamięci, spró­buj uzu­peł­nić (lub zastą­pić) puste pola okre­ślo­nymi, loso­wymi wybo­rami, które będą mogły ich naprowadzić.

    Mądrego miło posłuchać

    Szanowny ekspercie.
    Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.

    Sprawdź to - kliknij tutaj.

    Lubisz nasze treści i to co robimy?
    Możesz publikować je u siebie, sprawdź
    także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.

    Guru reklamy i sprzedaży.
    Twórca międzynarodowej
    potęgi Leo Burnett, Inc.
    Otrzymaj ofertę