Pepsi nie chce być już Coca-Colą.
Ich rywalizacja trwa już od ponad wieku. Zarówno Pepsi, jak i Coca-Cola zarządzają swoimi markami po mistrzowsku, ale zupełnie inaczej. W 2008 Pepsi zmieniło logo po raz 11 w swej historii; jak zawsze, nie bez odzewu i komentarzy. Poznaj historię rebrandingu, który nie każdemu się podoba — i być może tak właśnie był zaplanowany.
Projekt nowej identyfikacji wizualnej Melbourne zmienił na zawsze sposób myślenia o tej formie marketingu.
Oryginalna koncepcja i natchnione wykonanie katapultowały to miasto ze środka pustyni do roli podziwianego na całym świecie lidera autopromocji. Dopiero na tak doskonałym przykładzie widać rolę świadomego budowania swego wizerunku.
Znaki firmowe producentów samochodów należą do najintensywniej promowanych. Dziesiątki producentów walczą o naszą uwagę nie tylko technologią czy ceną, ale i emocjami. Próbują wzbudzić swoim wizerunkiem zaufanie, szacunek, a czasem nawet pasję. Do tego potrzebują doskonale zaprojektowanych logo, które podążają za klientami. Zobacz, jak rozwijają swoje znaki liderzy globalnego rynku.
Mówienie o nim “gigant”, to zmniejszanie jego możliwości.
Kraft foods producent tysięcy produktów, które rozpoznawane są na całym świecie pod setkami słynnych marek, takich jak Prince Polo, Delicje, Milka czy Jacobs. Właśnie to imperium dowiodło, że dba o odbiór swego wizerunku tak samo, jak gdyby dopiero walczyło o uwagę kupujących. Warto poznać tę historię, która powinna pozostać wzorem a jednocześnie przestrogą.
Gdy spojrzeć teraz na apteczną półkę, odświeżone opakowania Bausch+Lomb wyróżniają się już z kilkunastu metrów. Już tylko dla tej korzyści warto było je zmienić.
Nowa identyfikacja wizualna tej wiodącej firmy medycznej to przykład tego, jak przemyślane podejście do marketingu i rynkowego pozycjonowania może autentycznie wspierać sprzedaż i zaangażowanie każdego pracownika firmy.
To, co zrobił ze swoim wizerunkiem amerykański AOL, przekracza jednak zwykły poziom ryzyka przy zmianie firmowego znaku.
To zachwycający przykład, jak wiele można osiągnąć, gdy ma się odwagę wyznaczać trendy. Już widać, że nowe logo zaczyna być inspiracją dla projektantów z całego świata, kumulując rozgłos i szacunek dla odnowionej marki. Zapraszamy na wspaniałą opowieść o odważnych decyzjach.
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.