Pierwsze wrażenie możesz zrobić tylko raz.
Dlatego Twoje logo powinno być świetne!
Mózg wydaje emocjonalną ocenę tego na co potrzy w 0,1 sekundy.
W tym artykule dowiesz się jak stworzyć znak, który dobrze wykorzysta
ten czas. Ale najpierw zapytaj o ofertę stworzenia logo dla Twojej firmy.
O rozwijaniu biznesu w 0,1 sekundy napisano już wiele Właśnie
tyle czasu potrzebuje ludzki umysł, aby wydać emocjonalną reakcję tego na
co patrzy. Ta reakcja ma ma ogromny wpływ na jego późniejsze oceny.
Potocznie mówimy o niej “Pierwsze wrażenie”.
Dobrze zaprojektowany znak będzie stanowił wizytówkę, która zbliży
potencjalnych konsumentów do marki. Jak tego dokonać i uniknąć błędów,
które obniżą wizerunek naszej marki w oczach konsumentów?
Profesjonalni graficy i projektanci logo znają problem na wskroś, dlatego
wielu tworzenie dobrego znaku ubiera w powtarzalny proces. Identyfikacja
wizualna zazwyczaj powstaje podobnie i składa się ona z czterech
kluczowych etapów: strategia, szkicowanie, wektoryzacja i dobór kolorów.
Najważniejszą kwestią jest stworzenie ponadczasowego charakteru i
rozpoznawalności, dzięki którym znak będzie pracował na sukces marki tak
ciężko jak ty. Trudność tego zadania polega na spełnieniu tych wymagań
przy jednoczesnym zachowaniu prostoty. Proste jest mądre!
Łatwo zauważyć słuszność takiego podejścia w liczbach – aż o 61% wzrosła
liczba rekomendacji badanych marek, po tym, gdy ich komunikacja stała się
prostsza.
Sednem pracy grafika specjalisty to umiejętne skompresowanie ogromu informacji
o firmie w jednej prostej formie. Zdolność do analizy, redukcji i
ogromna znajomość rynku to cechy, które musi mieć każda osoba zajmująca
się tworzeniem logotypów.
Lubisz wiedzieć więcej?
Zacznij od początku.
Poniższy artykuł jest rozwinięciem naszego
bestsellerowego poradnika o tworzeniu
niezapomnianych dla przedsiębiorców.
Jeśli jeszcze go nie czytałeś, zacznij od niego.
Znajdziesz tam wyniki badań dotyczące wpływu
kolorów i kształtów na klientów.
Głównym celem każdego biznesu jest sukces finansowy.
Dobrej jakości znaki firmowe łatwo zapadają w pamięć i z pewnością
pomagają firmom w osiągnięciu sukcesu. Właściciele największych światowych
marek dobrze wiedzą, że na pewnym etapie biznesu, to właśnie logo stanowi
największą wartość ich firm. Ich produkty byłyby praktycznie bezwartościowe
bez swoich logotypów. (A przynajmniej musiałyby być o ¾ tańsze).
Dobre logo firmowe powinno ułatwiać błyskawiczną rozpoznawalność.
Symbolizować jakość, wartość i autentyczność w umyśle każdego
klienta. Bez względu na to czy są to loga firm motoryzacyjnych, firm medycznych
czy działalnością deweloperską a nawet remontową. Logo jako znak
zastrzeżony jest kręgosłupem marketingu firmy, warto więc wydać pieniądze,
by zatrudnić profesjonalistów do jego zaprojektowania. Logotyp zaprojektowany
przez odpowiednich ludzi może zmaksymalizować sukces firmy i
dać jej realną przewagę nad konkurencją.
Przykłady znaków logo w
najlepszych projektantów
na świecie.
Znak, logo czy też symbol stanowi w biznesie najważniejszą
część identyfikacji wizualnej firmy. Jako pierwsze wrażenie, jakie
klienci otrzymują na temat firmy, logotyp powinien być dobrze zaprojektowany
i odzwierciedlać wysoki standard jakości usług danej firmy. Najlepiej,
by wzór logotypu był zaprojektowany przez profesjonalnego projektanta,
grafika lub dobrą agencję reklamową. Zazwyczaj gwarantuje to branding na
wysokim poziomie i zapewnia odpowiednio unikatowy symbol.
Który grafik najlepiej zaprojektuje
wspaniały znak firmowy
dla nowego biznesu?
Nie wszystkie studia graficzne i inne firmy zajmujące się projektowaniem
logotypów za pośrednictwem Internetu potrafią zapewnić dobrej jakości
graficzne, które najlepiej odpowiadają stylowi i wizerunkowi firmy.
Zobacz jak wygląda
owocny proces
projektowania logo
W sumie jest ich bardzo mało. (Napisaliśmy artykuł o tym jak wybrać dobrego grafika do projektu logo.) Ale są wśród nich wyjątki, te nie tylko
pracują nad rozwojem jednych z najlepszych stron internetowych, lecz także
oferują opcję wyboru spośród logotypów dobrej jakości, dzięki czemu wspólnie
z właścicielem wybierają ostatecznie ten, który najbardziej odpowiada
biznesowemu wizerunkowi danej firmy.
Ważne, by przed dokonaniem jakichkolwiek płatności obejrzeć portfolio
firmy, sprawdzić jej rzetelność i profesjonalizm. Musimy wiedzieć, czy nasze
nowe logo firmy będzie dobrej jakości i, przede wszystkim, czy są unikatowe.
Jeśli to w ogóle możliwe dobrze jest skontaktować się z firmami, którym wybrana
przez nas firma wykonała już znak logo, by uzyskać informacje na
temat profesjonalizmu, problemów, z którymi się spotkali i jakości wykonania
ich znaków firmowych.
Charakterystyczne cechy
wspaniałych znaków
graficznych firm:
Wyjątkowe
Niektóre z najbardziej popularnych logotypów na świecie
zawierają unikatowe, dopasowane kroje pisma.
Elastyczne
Znak graficzny powinien wyglądać idealnie na wszystkich mate riałach.
Rozmiar grafik i tekstu umieszczonych w takim logo jest dopasowywany
do wizytówek, wydruków prasowych, faktur, reklam na billboardach, odzieży,
kubków i papeterii. Większość znaków firmowych jest uważnie dostosowana, tak,
by ich kroje pisma i grafiki wyglądały perfekcyjnie niezależnie od rozmiaru
czy materiału. Zobacz wzory i przykłady logo firm, które
wyglą dają świetnie.
Proste
Prostota to kluczowy aspekt w tworzeniu wspaniałego znaku
logo. Ludzie często myślą, że pomysłowe logo składa się z
niesamowitych grafik i krzykliwego tekstu. Właściwie jest na
odwrót. Logotypy głównych marek takich jak Coca Cola, Nike,
AT&T czy Apple są proste, ale rozpoznawane na całym świecie.
Żadne z nich nie ma żadnych skomplikowanych grafik czy
demonstracyjnych tekstów.
Inspirujące
Wspaniały znak logo musi skłaniać klientów do oczekiwania
wspaniałego produktu i przekazywać przesłanie poprzez
wzbudzanie emocji. Wspaniały znak firmowy jest niezbędne w
prezentowaniu wizerunku, charakteru i celu firmy.
Cena projektowania
znaku firmowego.
Masz zdolności kreatywne i wiedzę na temat tego, jak projektuje się znaki
firmowe? Możesz spróbować samodzielnie stworzyć znak graficzny dla
swojej firmy. Najważniejsze, by unikać używania clip artów, albo wszech
obecnych w sieci generatorów. Takie rozwiązania są szeroko dostępne także
dla Twojej konkurencji. Nie chodzi o to, że mogą odebrać logotypowi jego
unikatowość, ale o to, że konkurencja może legalnie używać takiego samego
znaku. Napisaliśmy nawet artykuł o konsekwencjach niskiej ceny logo firmy.
Ale jeśli zależy Ci na tym, aby posiadać dojrzałą markę, kliknij
guzik poniżej i zapytaj nas o niezobowiązującą ofertę. Z przyjem
nością złożymy Ci bezpłatną propozycję zaprojektowania unikalnego logotypu
dla Twojej firmy.