10 Najgorszych logotypów wszechczasów.
Śmieszne logo? Będziesz prosić o więcej ☺
Zobacz jak wyglądają marki, które straszą i bawią do łez.

Choć nikt nie chciałby mieć takiego znaku firmowego, to niektórzy jednak go mają. Śmieszne logo – czyli znaki firmowe, które przerosły ich twórców. Gdy bogowie chcą kogoś ukarać, spełniają jego pragnienia. Klienci proszą — „chcemy mieć logo rozpoznawalne, które błyskawicznie wyróżni naszą firmę”. Klienci dostają — znak, który czasem okazuje się rozpoznawalny w sposób, którego nikt nie przewidział, a firma rzeczywiście zyskuje sławę, tyle że raczej na forach ze śmieszną grafiką niż na rynku. Zobacz dziesięć logotypów, których nie chciałbyś mieć.
Miejsce 1. Sex sells??
Nasz zdecydowany faworyt. Kreatywne stworzone logo dystrybutora TV satelity, które wykorzystało konstrukcję talerza do wywołania uśmiechu na twarzach swoich Klientów. Uchwyt wystający z talerza kojarzy się z męskim przyrodzeniem, więc dlaczego by tego nie wykorzystać? Może ktoś niedługo stworzy żeńską wersję dla dostarczycieli kablówki?
Miejsce 2. Czarno na białym.
W Polsce nie przywykliśmy do oglądania logotypów wspólnot kościelnych. Twórcy tego śmiesznego logo niechcący pokazali dziecko stojące pod kroczem księdza, co w świetle skandali pedofilskich w kościele budzi jednoznaczne skojarzenia. Klapa czy majstersztyk?
Miejsce 3. Pupcia w kolorze rewolucji...
Chińska restauracja. Żółta budowla w stylu chińskim wciskająca się w zachodzące słońce? Czy taka była idea logotypu lokalu gastronomicznego? Efekt odbiega od początkowego konceptu, bo zamiast słońca widzimy ogromny odbyt, w który wciska się wieża restauracji. Logotyp idealnie pasowałby dla domu publicznego, może niekoniecznie dla wspólnoty.
Miejsce 4: Diabeł tkwi w szczegółach...
Fantazja właścicieli tego Centrum Pediatrii przeszła, już do historii. Wesoły znak firmowy zawierający mężczyznę trzymającego dziecko za głowę na wysokości krocza to niezbyt dobry pomysł na logotyp. Jaka była idea designera? Może chciał się zemścić za niezapłaconą fakturę?
Miejsce 5. Dentysta, który kojarzy się z przyjemnością.
Klinika w San Marcelino to coś więcej niż tylko kanałowe leczenie za przystępną cenę. To także seks z dentystą – a przynajmniej tak wynika z logotypu… Boimy się już równie śmiałych prób artystycznych kliniki weterynaryjnej.
Miejsce 6. Ach, ci lekarze...
Doktorzy komputerów zabłysnęli śmiałym zabiegiem w postaci zastąpienia litery „u” myszką od komputera. Problem w tym, że komputerowa myszka przypomina bardziej fallusa, z którego wydobywa się mocz lub coś innego. Mistrzostwo kreacji! Czy autorzy tych logotypów nie widzieli tego co my?
Miejsce 7. Dom, który się zawstydził.
Spersonifikowany dom, który zasłania swoimi rękoma krocze. Czy to właściwa kreacja dla instytucji zajmującej się opieką medyczną? Nawet jeśli widzicie to inaczej to i tak to logo przyprawia o ból brzucha, spowodowany dużą dawką śmiechu.
Miejsce 8. Logo do wykorzystywania po 22:00, albo wcale.
Pizzeria udowodniła, że można oryginalnie stworzyć logo firmy, które nie będzie wesołe. Szkoda, że ich znak firmowy wygląda jak fallus, z wierzchołka którego coś wypływa. Czy może miał być to palnik a może świeczka?
Miejsce 9. Postawić kropkę nad “i”.
„A Style” dało prawdziwy popis geometrii. Z litery „A” i dwóch kropek stworzyło kopulującą parę. Czy to producent prezerwatyw czy może pigułek antykoncepcyjnych?
Miejsce 10. Okrągłe logo, które jest trójkątem.
Promocja zdrowia poprzez trójkąt? Czy bardziej dosadnie można przedstawić potrzebę zabezpieczenia się przed wirusem HIV? Chyba nie… To logo, nie dla wszystkich jest zabawne.
Parodie 10 logotypów, które same prosiły się o zmianę.
Apple - Nie jesteśmy warzywniakiem!
Każdy projektant doświadcza przynajmniej czasem niekoniecznie zasłużonej krytyki swej pracy (pozdrawiamy!). Skojarzenia, które widzi tylko klient, albo takie wymyślone na siłę — udowadniają one, że każdą pracę można pokazać w krzywym zwierciadle, jeśli się tylko chce.
Uuuups! Właśnie zgubiliśmy Twóją paczkę.
„Oops We did it again” – parafrazując słowa Britney Spears, to niezbyt dobry komunikat dla firmy kurierskiej. Widać, że niektórzy mają bardzo duży dystans do siebie. To zestawienie wygląda fenomenialnie z maskotką firmową UPS, o której piszemy tutaj.
Wrestling w zgodzie z naturą!
Czemu panda jest smutna? Teraz już wiadomo. Oczywiście chodzi o drugą pandę. Oczywiście, o kobietę. No panda, no woman, no cry. WWF – wizerunek Pandy uderzającej swoją żonę krzesłem to idealne logo dla federacji Wrestlerów. Takiego zamachu nie powstydził się nawet sam Hulk Hogan.
Ludek z nadwagą reklamuje Pepsi.
Jeśli będziesz pił Pepsi Twój brzuch stanie się tak okrągły jak tego ludka, firmującego markę w logo. Ludek już pewnie jest cukrzykiem, a do tego umrze z pewnością na raka płuc z powodu papierosów. Jedna z najbardziej znanych parodii logo ostatnich lat. Co było dalej? Pepsi sprzedaje się świetnie, a ludzie tyją dalej. O tej aferze, napisaliśmy cały artykuł.
Poczuj moc najlepszych drukarek na świecie!
Kolejna parodia znanej marki, tym razem HP zamieniono na Harry Potter. Ciekawe czy sympatyczny czarodziej wyczarowałby lepszy logotyp dla swojej magicznej działalności? Podobno panowie Packard i Hewlett rzucili monetą by zadecydować, które nazwisko znajdzie się pierwsze w nazwie ich firmy. Packard zwyciężył, i jako pierwsze wstawił nazwisko partnera.
To truizm, że palenie powoduje raka.
Dziękujemy za palenie — mówi nam od lat sympatyczny Joe Wielbłąd. Kiedyś nawet mówił to w dziecięcych kreskówkach. Dlatego prześmiewcy marki „Camel” postanowili zakomunikować raka wykorzystując wizerunek marki papierosów „Camel”. Słynny wielbłąd stoi dziś ze spuszczoną głową – czy to z powodu przerzutów?
Kawa w stylu Gwiezdnych Wojen!
Litery się zgadzają, chociaż znaczenie już nie. Pijąc kawę ze Starbucksa, a właściwie Stars Wars można poczuć prawdziwą moc! Ten napój to pożywka Lorda Vadera, która nie powoduje chrypy w głosie.
Konkurs dla idiotów!
Czy każdy idol jest głupi? Niekoniecznie, ale wśród amerykańskich na pewno zdarza się to częściej, niż u nas. W końcu u nas wszyscy celebryci piszą książki. American Idiot doskonale parodiuje logo Idola. Często jedno drugiego nie wyklucza, prawda?
Tankowanie to pierwszy stopień do piekła.

Piekło zamiast stacji benzynowej? Czemu nie, czasem tankowanie nie jest usłane różami. Złowrogie poczynania światowych korporacji stają się stereotypem. Ta kreacja na pewno wywoła dreszcz na waszych plecach, a może i odrobinę uśmiechu
Spodnie noszone przez największą legendę muzyki.
Czy Elvis chodziłby w Levisach? Czy Levis lubiłby Elvisa? To pytania, na które nie poznamy już odpowiedzi, ale wystarczy przestawić jedną literę, by je sobie zadać – twórcy tego znaku postanowili zamienić litery w marce znanych jeansów, by stworzyć logo nieżyjącej już legendy Rocka.
Bieg po kasę
Niech zwycięży... najbogatszy! Zamiast olimpijskich kółek symbole dolarów. Czyżby to był symbol Banku Światowego czy też Światowej Organizacji Handlu. Ktokolwiek to wymyślił miał duże parcie na pieniądze.
Idealne logo to prawdziwy majstersztyk. Jest wiele logotypów, których twórcy dziś są noszeni na rękach przez właścicieli firm. Są jednak efekty uboczne procesu kreacji, które stały się parodią logotypów lub zemstą ich twórców za nieuregulowane faktury. Jeśli podoba Ci się to co widzisz, daj nam o tym znać, dając punkt w społecznościach. To zawsze motywuje nas do dalszego działania.
pierwszeństwa

Jeśli kluczowe jest zapamiętanie przez użytkowników konkretnych pozycji, niech najważniejsze będą na początku i na końcu listy. To rozwiązanie można zastosować w przypadku listy pozycji do zaznaczenia, cech produktu, historii firmy – jakichkolwiek podstron z długą listą elementów.
Mądrego miło posłuchać
Szanowny ekspercie.
Podziel się wiedzą i odbierz zapłatę.
Sprawdź to - kliknij tutaj.
Lubisz nasze treści i to co robimy?
Możesz publikować je u siebie, sprawdź
także jak jeszcze możesz nas wesprzeć.
UDZIEL WSPARCIA
Kliknij tutaj!
Zawsze cieszą nas komentarze i przykłady, które odnoszą się ściśle do komentowanych treści, bądź też zawierają dodatkowe, wzbogacające pierwotny materiał informacje. Staramy się blokować wpisy zawierające obelżywy język lub mające charakter spamu, oraz na bieżąco moderować poziom dyskusji, aby odpowiadał on standardom, które wyznaczamy.
1. Pozostawmy to miejsce wolne od reklam.
2. Dyskutujemy o ideach, bez zarzutów osobistych.
3. Nie publikujemy multimediów.