show menu
+ Menu

Zmiana logo firmy i znaku towarowego – Czy warto to robić?

Od: Hubert
Zauważyłem, że duże firmy i kor­po­ra­cje bar­dzo czę­sto zmie­niają swoje znaki fir­mowe i logo­typy? Zastanawiam się w jakim celu. Czy to nie są cza­sem pie­nią­dze wyrzu­cone w błoto? Sam pro­wa­dzę firmę han­dlową od 15 lat, moje logo może nie jest “naj­no­wo­cze­śniej­sze”, ale boję się go zmie­niać, bo klienci zdą­rzyli się do niego przy­wyk­nąć. Proszę o szczerą odpowiedź.
Odpowiedz na pytanie

Warning: Illegal string offset 'solo_subscribe' in /home/logofirm/public_html/wp-content/plugins/subscribe-to-comments.php on line 603
Powiadom o nowej odpowiedzi



avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Adam Zawadzki
+3
osoby uznały odpowiedź
za pomocną

Logo i firma powinny prowadzić ze sobą dialog; gdy firma się rozwija, a jej identyfikacja pozostała taka sama, przestaje być prawdziwa. Zmiana logo firmy służy właśnie naprawie tej komunikacji. Odpowiadałem już na bardzo podobne pytanie tutaj, ale warto przypomnieć je raz jeszcze.

Dobrze przeprowadzony proces odswieżenia wizerunku, sprawia, że klienci widzą firmę tak, jak chce ona być widziana. Dobry liffting logotypu sprawia, że nie traci on więzi z klientami, lecz wysyła komunikat, że firma jest stabilna, rozwija się i dobrze sobie radzi w nowych czasach.

Powodów może być wiele; dużo trudniej było by wskazać, jakie przyczyny nie powinny być brane pod uwagę. Warto więc pamiętać, że:


• zmiana logo powinna odzwierciedlać jakąś nowość w funkcjonowaniu firmy. Może tu chodzić o wejście na inny rynek, poszerzenie oferty, ale dobrą okazją może też być np. szeroko zakrojona promocja. Jeśli ze zmianą logo nie idą inne zmiany, potencjał rebrandingu może pozostać nie w pełni niewykorzystany.


• powinna to być zmiana na lepsze, i warto dać sobie więcej czasu na ocenę. Czasami, nowa identyfikacja wymaga czasu, a nigdy nie będzie miała wyłącznie zwolenników. Trzeba więc być odpornym na osobistą krytykę, a patrzeć na przyszłe korzyści. Sentymenty czy emocje (rodzina, znajomi...) nie powinny odegrać zbyt wielkiej roli. To nie one przynoszą firmie zyski.


• każda zmiana oznacza koniec pewnego etapu funkcjonowania marki. Jeśli logo ma wprowadzić firmę w nowe czasy, próby łączenia starego z nowym mogą okazać się ryzykowne. Bardzo często takie projekty zatrzymują się w połowie, bo kierownictwu ciężko jest podjąć decyzję o rozstaniu. Warto przemyśleć tę trudność już wcześniej, i polubić nowe logo, zanim jeszcze powstanie.

Zmiana logo potrafi:
- przyciągnąć uwagę nowych klientów,
- wysłać pozytywny komunikat do obecnych (jesteśmy nowocześni, reagujemy na zmiany, rozwijamy się),
- wzbudzić szacunek partnerów biznesowych i konkurencji,
- dać przestrzeń do dalszego rozwoju,
- zbliżyć markę do wyższego standardu (typowy przykład to nowa identyfikacja “przygotowująca” spółkę do wejścia na giełdę).

W tym miejscu warto zapoznać się z naszymi publikacjami o rebrandingu i zmaianach logo dużych marek.

- Zmiana logo pepsi - Napoje
- Nowe logo miasta Melbourne - Administracja
- Zmiany logo w Citroen, Peugeot, Volksvagen i Audi - Motoryzacja
- Zmiana logo Kraft Foods - Branża FMCG
- Zmiana logo Baush+Lomb - Medycyna
- Zmiana logo AOL - Nowe media / Telekomunikacja

Hubercie mam nadzieję, że udało mi się pomoć Tobie podjąć właściwą decyzję. No i koniecznie sprawdź też logo firmowe.


Warning: include(/home/users/owocny/public_html/logofirmowe.pl/wp-content/themes/o/sliders-new.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/logofirm/public_html/wp-content/themes/o/artykuly/qa.php on line 319

Warning: include(): Failed opening '/home/users/owocny/public_html/logofirmowe.pl/wp-content/themes/o/sliders-new.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/logofirm/public_html/wp-content/themes/o/artykuly/qa.php on line 319
Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Wydarzenia
cykliczne
Powtarzające się wyda­rze­nia kreują poczu­cie przy­na­leż­no­ści, trwałe zain­te­re­so­wa­nie i wyczekiwanie.
Na co cze­kają i co wspo­mi­nają Twoi użyt­kow­nicy? (Poza zapla­no­wa­nymi prze­rwami tech­nicz­nymi)

Czy ist­nieją jakieś regu­larne, powta­rza­jące się wyda­rze­nia, które wszy­scy lubią? Wiele gier dla dzieci wyko­rzy­stuje struk­turę nar­ra­cji do two­rze­nia wyda­rzeń – dla­czego by nie wypró­bo­wać tego samego w apli­ka­cjach biz­ne­so­wych i ogól­no­do­stęp­nych stro­nach? Przemyśl, w jaki spo­sób wszy­scy użyt­kow­nicy lub grupy mogliby polu­bić powta­rza­jące się doświadczenia.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
x
Będziemy Ci bardzo wdzięczni za
sugestie lub informację o napotkanym
błędzie. Każdego dnia wkładamy wiele
pracy, aby te strony były lepsze.

Pozwól nam Tobie podziękować:
no-spam