show menu
+ Menu

Identyfikacja dźwiękowa firmy. Czy istnieje coś takiego?

Od: Jakub
Słyszałem o iden­ty­fi­ka­cji wizu­al­nej, ale ostat­nio także o iden­ty­fi­ka­cji dźwię­ko­wej. Czy może­cie przy­bli­żyć to poję­cie. O ile się oczy­wi­ście na tym znacie.
Odpowiedz na pytanie

Warning: Illegal string offset 'solo_subscribe' in /home/logofirm/public_html/wp-content/plugins/subscribe-to-comments.php on line 603
Powiadom o nowej odpowiedzi



avatar

Odpowiedź eksperta

Od: Piotr Lasowski
+1
osoba uznała odpowiedź
za pomocną

Jakubie z pewnością dobrze rozpoznajesz charakterystyczne dzwięki od dzwoniącej NOKI, po jadący ekspres Tele-ekspresu. W Wielkim skrócie to właśnie jest Audiobranding. Czyli identyfikacja dzwiękowa firmy.

Tak samo, jak o odbiorze wizualnym marki decydują wykorzystywane grafiki, w wielu formach reklamy decydujący będzie dźwięk.

Wiele identyfikacji określa, jak powinna “brzmieć” firma — ustalenia te mogą mieć wpływ np. na dobór lektorów do reklam i automatycznych infolinii, muzyki na stronie oraz np. dżingli na stronie www.

W przypadku dużych marek, mających czasem setki działających niezależnie od siebie oddziałów, określenie takich szczegółów jest wyjątkowo ważne.

Jakubie, na podobne zapytanie odpisywał adam w treści "Co to jest logo dźwiękowe firmy?"


Warning: include(/home/users/owocny/public_html/logofirmowe.pl/wp-content/themes/o/sliders-new.php): failed to open stream: No such file or directory in /home/logofirm/public_html/wp-content/themes/o/artykuly/qa.php on line 319

Warning: include(): Failed opening '/home/users/owocny/public_html/logofirmowe.pl/wp-content/themes/o/sliders-new.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /home/logofirm/public_html/wp-content/themes/o/artykuly/qa.php on line 319
Podobne tematy
Podobne pytania
Kategorie
Na górę
Która społeczność wydaje Ci się lepsza?
Zagłosuj, klikając jedną z poniższych opcji.

Pytania&Odpowiedzi
Przydatne reguły

Jak zgłaszać pytanie?
Każdego tygodnia wybierzemy kilka pytań, do których przygotujemy odpowiedzi. Zgłaszając pytanie, pamiętaj o umieszczeniu aktualnego adresu mail oraz numeru telefonu. Jeśli nie życzyłbyś sobie ich ujawniania, prosimy o odpowiednią adnotację (i podanie pseudonimu).

Staramy się, by nasze odpowiedzi mogły występować jako wyczerpujące i wiarygodne źródło informacji, oraz by nie trzeba było czekać na nie zbyt długo. Oto kilka wskazówek, jak dobrze przygotować pytanie:
  • pisz precyzyjnie i jasno. Trudno jest przygotować przydatną odpowiedź na niekonkretne pytanie.
  • zachowaj kulturę i takt. Nie zadawaj pytań, które mogą być uznane za obraźliwe.

Jak tworzyć odpowiedzi?
Twoja odpowiedź powinna być pomocna i godna zaufania.
  • skupiaj się na tym, na czym się znasz. Odpowiadaj na pytania związane z Twoją specjalnością.
  • szukaj dodatkowych źródeł, by powiększyć wartość odpowiedzi, ale nie prezentuj cudzych ustaleń jako własnych. Cytuj źródła.
  • nie atakuj społeczności poprzez publikacje mogące naruszyć czyjeś uczucia bądź łamiące prawo.

Jak wybieramy najlepsze odpowiedzi?
Zadane pytanie pozostaje «otwarte» przez pięć dni, zanim otrzyma odpowiedź. Przez ten czas zadający pytanie może spośród udzielonych wskazać «Najlepszą Odpowiedź», bądź «Brak Najlepszej Odpowiedzi» w przypadku, gdy nie znajdzie poszukiwanej informacji.

Wówczas, jako «Najlepsza» automatycznie wyróżniana jest odpowiedź, która otrzyma najwięcej pozytywnych głosów.

Jeżeli żadna odpowiedź nie otrzyma pozytywnej oceny, albo odpowiedzi w ogóle się nie pojawią, pytaniu automatycznie przypisywana jest opcja «Brak Najlepszej Odpowiedzi».

Czym są pytania bezpośrednie?
Możesz zadać pytanie nie tylko nam, ale i innemu członkowi forum. Wystarczy, że klikniesz na odpowiednią ikonkę na profilu danego autora. Odpowiedź otrzymasz na swoje konto; zarówno ona, jak i pytanie nie będą widoczne dla osób postronnych. Tak działają pytania bezpośrednie.
Utrapienia z marketingiem?
Zadaj pytanie
Tu możesz liczyć na darmową
odpowiedź od ekspertów
Metafora
koncepcyjna
Nadajemy sens i rozu­miemy nowe kon­cep­cje przez porów­na­nie ich do innych, które zna­li­śmy już wcześniej.
Czy wyko­rzy­stu­jesz obra­zo­wa­nie lub suge­stywny język, by wyja­śnić trudne poję­cia?

Pomóż ludziom zro­zu­mieć Twój prze­kaz poprzez nakre­śle­nie dosłow­nej lub ukry­tej prze­no­śni. Wykorzystaj to sko­ja­rze­nie, by pomóc ludziom zro­zu­mieć poję­cie i wpły­nąć na to, jak jest ono postrzegane.
Kliknij lubię to na
Pytanie.
Pomóż nam znaleźć właściwą odpowiedź na poniższe pytanie.
Twoja odpowiedź:

Imię (nick):
Adres eMail:
Źródła:
Chcesz załączyć obrazek do odpowiedzi? - Kliknij tutaj.
Twoje pytanie.

edytuj
Opisz kontekst pytania:
Imię (nick):
Adres eMail:
x
Będziemy Ci bardzo wdzięczni za
sugestie lub informację o napotkanym
błędzie. Każdego dnia wkładamy wiele
pracy, aby te strony były lepsze.

Pozwól nam Tobie podziękować:
no-spam